افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گیربکس اتوماتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رپورتاژ آگهی

گیربکس اتوماتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در حال حاضر یکی از ملاک های خودرو خوب و با کیفیت سرعت و شتاب مناسب خودروها و راحتی این خودرو ها در رانندگی هستند به همین دلیل چندین سال است که صنعت خودروسازی و شرکت های بزرگ خودروسازی به سمت ساخت و تولید خودروهایی با دنده اتوماتیک رفته اند و خودروهایی با دنده اتوماتیک و گیربکس اتوماتیک می سازند زیرا خودروهایی با گیربکس اتوماتیک رانندگی را راحت تر و کم خطر تر می کنند..در ادامه این مقاله شما را با گیربکس اتوماتیک نحوه کارکرد آن و تعمیر گیربکس اتوماتیک آشنا خواهیم کرد پس این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

گیربکس ‌اتوماتیک چیست؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک  چیست؟ گیربکس ها در خودرو وظیفه انتقال قدرت از موتورهای خودرو به چرخ ها و در نتیجه ان حرکت خودرو ها را دارند و در خودرو های با گیربکس اتوماتیک این کار را با مبدل گشتاور و خودروهایی با گیربکس دستی این کار را با کلاچ ها انجام می دهند.یکی از بزرگترین تفاوت هایی که خودروهای با گیربکس اتوماتیک و خودرو های با گیربکس معمولی دارند نبودن پدال کلاچ در خودروهای کلاچ معمولی است.خودروهای با گیربکس اتوماتیک برای تغییر سرعت و دور موتور نیازی به تعویض دنده ندارند بلکه یک بار خودرو را در حالت drive قرار داده می شود و خودرو به حرکت در می آید و در طول مسیر با توجه به دور موتور و شرایط جاده میزان سرعت تغییر می کند.

علائم خراب شدن گیربکس‌ اتوماتیک

گیربکس ها از اجزای مهم و حساس خودرو ها هستند و در صورت خراب شدن ممکن است برای صاحب خودرو هزینه های زیادی را به بار بیاورند و بهت از چند وقت یکبار برای معاینه به یک نمایندگی معتبر برده شوند و یا در صورت مشاهده علائم و نشانه های غیر عادی در خودرو خود حتما سرویس و تعمیر شوند.در ادامه می خواهیم چند نمونه از علائمی که به شما هشدار می دهند که ممکن است گیربکس خودرو آسیب دیده باشند را معرفی خواهیم کرد.

  • اگر خودرو شما صداهای عجیب و غریب از خود تولید می کنند مثلا اگر از خودرو صدای زوزه شنیدید به احتمال زیاد گیربکس خودرو دچار آسیب شده است و نیاز به یک سرویس و در صورت نیاز نیز تعمیر دارد و حتما باید برای این کار به یک مرکز تعمیر در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.
  • اگر در هنگام رانندگی با افزایش سرعت متوجه شدید که خودرو به اندازه کافی گیربکس را درگیر نمی کند این مسئله می تواند نشانه ای برای خراب شدن گیربکس اتوماتیک باشد و خودرو باید برای تعمیر به یک نمایندگی معتبر و مجاز برده شود و سرویس و تعمیر مورد نیاز انجام شود.
  •  اگر هنگام رانندگی متوجه بوی سوختگی در خودرو شدید،احتمال دارد گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار خرابی شده باشد و نیاز به بررسی بیشتر و تعمیر داشته باشد.
  • ممکن است در صورت مشکل در گیربکس اتوماتیک خودرو ،یک چراغ این مسئله را به شما اطلاع دهد و باید این مسئله را جدی بگیرید و خودرو را به تعمیرگاه گیربکس ببرید.
  • یکی دیگر از نشانه های آسیب دیدن گیربکس اتوماتیک خودرو این است که بعد از توقف طولانی و پارک کردن خودرو ،متوجه نشت روغن از زیر اتومبیل خود شوید که این یک نشانه جدی برای خراب شدن گیربکس است و حتما باید خودرو شما سرویس و تعمیر شود.
  • قفل شدن دنده نیز یکی دیگر از نشانه های خراب شدن گیربکس اتوماتیک است و اگر در هنگام رانندگی حس کردید که خودرو دنده عوض نمی کند و در یک سرعت و شتاب ثابت حرکت می کند گیربکس اتوماتیک آن دچار مشکل شده است.
  • اگر هنگام رانندگی حس کردید که لغزشی در گیربکس شما وجود دارد باید بدانید این هم نشانه ای از خراب شدن گیربکس اتوماتیک خودرو شما است.

تعمیر گیربکس ‌اتوماتیک

همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم گیربکس های اتوماتیک قطعات حساس در خودرو هستند که در صورت بروز مشکل در این قطعات باید به افراد متخصص و ماهر در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا خودرو شما توسط این افراد سرویس و تعمیر شوند زیرا تشخیص و تعمیر غلط گیربکس و یا تعویض بدون دلیل و غیر ضروری می تواند هزینه های گزافی برای صاحبان خودرو دربرداشته باشد پس بهتر از از هزینه اولیه تعمیر گیربکس اتوماتیک نترسید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *