افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراقبت های بعد از جراحی فک

رپورتاژ آگهی

مراقبت های بعد از جراحی فک

مراقبت های بعد از جراحی فک یک امر بسیار مهم و ضوروری است که نباید در انجام آن سهل انگاری کرد. پیروی از دستورالعمل‌ هایی که پرستاران می دهند، عوارض کمتری را به همراه خواهد داشت و دوره نقاهت را آسان ‌تر می ‌کند. عدم رعایت این دستورالعمل ها می تواند منجر به درد غیر ضروری، تاخیر در بهبود یا عوارض شود که بر نتیجه درمان شما نیز تأثیر منفی می گذارد. پس از عمل جراحی، فک های شما ممکن است با الاستیک در کنار هم نگه داشته شوند. برای ترمیم اولیه استخوان معمولاً یک دوره ۲ تا ۶ هفته ای لازم است.

۹ مراقبت مهم پس از جراحی فک

  1. تورم

در ۴۸ ساعت اول پس از جراحی فک، کیسه های یخ به شما داده می شود که به کاهش تورم کمک می کند. پس از این دوره، برای کمک به کاهش کبودی و تورم باقیمانده، باید از گرما (دستمال مرطوب، بطری آب گرم، پد گرم کننده یا بسته قابل استفاده در مایکروویو) استفاده کنید. از آنجایی که حدود ۲ هفته طول می کشد تا بیشتر تورم ناپدید شود، به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، ۴ تا ۵ بار در روز حداقل ۱ تا ۲ هفته پس از ترخیص از بیمارستان به استفاده از تجهیزات گرمایی ادامه دهید. چند دقیقه ماساژ ملایم در حین استفاده از حرارت نیز کمک می کند.

  1. خون ریزی

خونریزی طولانی مدت، مانند خونریزی از بینی یا خونریزی از محل برش پس از ترخیص از بیمارستان، طبیعی نیست و در صورت وقوع باید با پزشک خود تماس بگیرید.

  1. گلو درد

در چند روز اول پس از جراحی فک، ممکن است گلو درد و مقداری گرفتگی بینی را تجربه کنید. این امر پس از بیهوشی طبیعی است و باید ظرف چند روز از بین برود. نوشیدن مایعات زیاد معمولا به حساسیت گلو کمک می کند.

  1. مراقبت از لب

وقتی آرواره هایتان با الاستیک ها در کنار هم قرار می گیرند، نمی توانید لب های خود را مرطوب نگه دارید. علاوه بر این، گاهی اوقات بعد از جراحی، ترک خوردن گوشه‌ های دهان رخ می ‌دهد. وازلین یا بالم لب را به طور منظم بمالید تا این نواحی بیش از حد خشک یا ترک نخورند.

  1. بهداشت دهان

مهم است که به یاد داشته باشید که پس از جراحی فک، دندان های خود را تمیز کنید و دهان خود را به طور معمول شستشو دهید. یک محلول نمک ملایم یا یک دهان شویه تجاری (غیر الکلی) به شما در تمیز نگه داشتن دهان کمک می کند. مهم است که دهان خود را با ۲۰ تا ۳۰ میلی لیتر سالین به طور مکرر هر ۲ ساعت و همچنین بعد از غذا بشویید. شما می توانید سالین خود را بسازید از مسواک کودک برای تمیز کردن قسمت بیرونی دندان ها استفاده کنید. اگر مسواک زدن برای شما خیلی دردناک نیست می توانید مسواک زدن جلوی دندان‌ هایتان را شروع کنید و با کاهش تورم گونه‌ ها به سمت پشت دهان پیش بروید. شما باید این کار را تا حد امکان به طور کامل انجام دهید. مطمئناً نمی توانید سمت زبان دندان های خود را با مسواک شستشو دهید. با کنار زبان، دندان ‌ها را می ‌توان با حرکت دادن زبان روی آن‌ ها در حین استفاده از دهان ‌شویه مسواک زد. شما باید از نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید، زیرا این نوشیدنی ها باعث دفع کلسیم دندان ها می شوند.

  1. اسپاسم و تحرک عضلانی

گاهی اوقات، چندین الاستیک در طول دوره ثابت شدن (دندان ‌ها روی هم) جدا می ‌شوند. تا زمانی که نمی توانید دهان خود را به طور قابل توجهی باز کنید، مشکلی ندارد و الاستیک ها در یکی از ویزیت های بعد از عمل تعویض می شوند. اگر تعداد زیادی کش از بین رفت و می توانید دهان خود را باز کنید، نگران نباشید. با این حال، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا بتوانید الاستیک های جدیدی قرار دهید.

  1. رژیم غذایی

از آنجایی که فک های شما ممکن است با الاستیک ها در کنار هم نگه داشته شوند، به چیزی نیاز دارید که به آن یک رژیم مایع متعادل (مخلوط یا ترکیب شده) می گویند. ضروری است که پس از جراحی فک بدن شما مایعات و مواد مغذی کافی را دریافت کند تا وضعیت تغذیه شما حفظ شود و بهبود یابید.

  1. خفگی

این احتمال بعید است که خفگی یا مشکلات تنفسی رخ دهد اما توصیه می کنیم در حالی که دندان هایتان به هم متصل هستند، همیشه قیچی یا یک چاقوی جیبی همراه خود داشته باشید. در موارد نادر که نیاز به برش کش ها دارید، این کار را انجام دهید و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. پرستاران نحوه بریدن کش ها در مواقع اضطراری را به شما آموزش می دهند.

  1. حالت تهوع

از مصرف الکل یا غذاهایی که ممکن است باعث ناراحتی معده شما شود خودداری کنید. در صورت بروز حالت تهوع، می توانید از داروهای ضد تهوع بدون نسخه طبق دستورالعمل روی بطری استفاده کنید. اگر حالت تهوع ادامه داشت، لطفا با پزشک خود تماس بگیرید. در بیشتر موارد هنگام استفراغ، کش ها نیازی به برداشتن ندارند. بسیار نادر است که مجبور شوید الاستیک ها را بردارید زیرا محتویات معده ماهیتی مایع دارند و می توانند از داخل و اطراف دندان ها خارج شوند. اگر برداشتن الاستیک اضطراری (برای استفراغ یا مشکلات تنفسی) مورد نیاز است، لطفاً فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

مشاوره رایگان جراحی فک

جراحی فک نیز مانند بسیاری از جراحی های دیگر یک عمل بسیار ظریف و حساس است که باید فقط توسط یک پزشک ماهر انجام شود. از این رو خوب است پیش از تصمیم گیری نهایی، با چند دندانپزشک مشورت کنید. دکتر مجید صالح با مشاوره رایگان در خدمت تمام دوستانی است که قصد انجام جراحی فک یا ایمپلنت دندان را دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *