افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چسب نیکوتین کمک به ترک روزانه سیگار

رپورتاژ آگهی

پچ نیکوتین یک چسب آغشته به نیکوتین است که از طریق پوست جذب و وارد جریان خون می شود و به مرور علائم ناخوشایند ترک نیکوتین را از بین می برد.

چگونه از چسب نیکوتین استفاده کنیم؟

  • روی پوست چرب، سوخته، تحریک شده یا آسیب دیده به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • لایه پشتی آنرا از چسب جدا کنید و فوراً روی قسمت تمیز، خشک و بدون موی بازو یا لگن خود محکم فشار دهید و به مدت ۱۰ ثانیه در جای خود نگه دارید تا مطمئن شوید که خوب چسبیده است.
  • پس از انجام یا برداشتن چسب، دست های خود را بشویید.
  • هر روز یک پچ نیکوتین جدید را در زمان مشخصی بچسبانید. برای جلوگیری از التهاب پوست و برای به حداکثر رساندن جذب نیکوتین، حتما محل چسباندن پچ نیکوتین را تغییر دهید.
  • چسب را از وسط نصف یا به قطعات کوچکتر برش ندهید.
  • بیشتر از یک پچ نیکوتین در زمان مشخص نچسبانید.
  • هر پچ را با توجه به تشخیص پزشک بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت استفاده کنید، از مصرف طولانی تر از ۲۴ ساعت از پچ پرهیزکنید برای آنکه می تواند علاوه بر اینکه اثر خود را از دست می دهد باعث التهاب پوست شود.

چند بار باید از پچ نیکوتین استفاده کنیم؟

در روز از یک الی دو پچ استفاده کنید. ( به میزان مصرف تعداد نخ و پاکت سیگار وابسته است… )

قدرت چسب نیکوتین

چسب ها قدرت های مختلفی دارند و توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند. دو نوع اصلی از چسب ها وجود دارد که می توان آنها را بر اساس مشخصات آزادسازی نیکوتین از یکدیگر متمایز کرد:

  • چسب های ۲۴ ساعته در ۲۱ میلی گرم، ۱۴ میلی گرم و ۷ میلی گرم ارائه می شوند (چسب های ۲۴ ساعته برای کسانی که ظرف ۳۰ دقیقه پس از بیدار شدن سیگار می کشند و یا کسانی که شب ها برای سیگار کشیدن از خواب بیدار می شوند توصیه می شود)
  • چسب های ۱۶ ساعته در ۲۵ میلی گرم، ۱۵ میلی گرم و ۱۰ میلی گرم ارائه می شوند (چسب های ۱۶ ساعته برای کسانی که پس از ۳۰ دقیقه بیدار شدن سیگار می کشند توصیه می شود). چسب باید پیش از خواب برداشته شود و صبح روز بعد دوباره استفاده مصرف شود.

از کدام چسب نیکوتین استفاده کنم؟

چسب نیکوتین ۲۴ ساعته

  • اگر بیش از ۲۰ نخ سیگار در روز می کشید، بنابراین بهتر است برای چهار هفته از چسب ۲۱ میلی گرمی استفاده کنید و بعد از آن از چسب های با دوز کمتر می توانید استفاده کنید.
  • اگر کمتر از ۲۰ نخ سیگار در روز می کشید، بنابراین بهتر است برای هشت هفته از چسب ۱۴ میلی گرمی استفاده کنید و بعد از آن از چسب با دوز کمتر می توانید استفاده کنید.

چسب ۱۶ ساعته

  • اگر بیش از ۲۰ نخ سیگار در روز می کشید،بهتر است برای هشت هفته از پچ نیکوتین ۲۵ میلی گرمی استفاده کنید و بعد از آن از چسب با دوز کمتر می توانید مصرف کنید.
  • اگر کمتر از ۲۰ نخ سیگار در روز می کشید،بهتر است برای هشت هفته از پچ نیکوتین ۱۵ میلی گرمی استفاده کنید و بعد از آن از چسب با دوز کمتر می توانید مصرف کنید.

اگر باردار یا شیرده باشم چه؟

به زنان باردار توصیه می شود که فقط از چسب ۱۶ ساعته استفاده کنند تا جنین به طور مداوم در معرض نیکوتین قرار نگیرد. اگر شیر می دهید، با پزشک خود در مورد استفاده از چسب نیکوتین صحبت کنید.

عوارض جانبی احتمالی چسب ترک سیگار

عوارض جانبی رایج: مشکل در خواب، رویاهای غیر طبیعی یا واضح، قرمزی خفیف، خارش یا سوزش در محل مصرف.

عوارض جانبی غیر معمول: واکنش های آلرژیک شدید (بثورات پوستی، کهیر، خارش، مشکل تنفسی، سفتی در قفسه سینه، تورم دهان، صورت، لب ها یا زبان). تاری دید؛ ضربان قلب سریع یا نامنظم؛ حالت تهوع؛ سرگیجه یا سردرد شدید یا مداوم؛ استفراغ؛ ضعف؛ تورم یا قرمزی مداوم (بیش از چهار روز) در محل مصرف می باشد.

این متن توسط تیم محتوا و ترجمه  وبسایت سامانه جامع سلامت سین سا تهیه شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *