افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کامپوزیت ونیر چند رنگ دارد؟

رپورتاژ آگهی

داشتن دندان های زیبا و سالم در زیبایی چهره بسیار مهم است تا جایی که علم دندان پزشکی در کنار سلامت دندان به دنبال راه حل هایی برای حفظ زیبایی دندان است. داشتن یک لبخند دلنشین نیازمند دندان های سالم و سفید است، استفاده از مواد ترمیمی که نزدیک و یا مشابه رنگ دندان باشد، از اولویت های بیمار و پزشک به حساب می آید.

مواد ترمیمی و زیبایی کامپوزیت ونیر چند رنگ دارد که با توجه به علاقه، رنگ پوست، رنگ سایر دندان ها و نظر و مشورت پزشک برای بیمار استفاده می شود. کامپوزیت یک لایه خمیری رنگ است که توسط پزشک در مطب بر روی دندان ها حالت داده می شود و با چسب مناسب روی دندان نصب می شود. این کار در یک جلسه انجام می شود، ولی باید توجه داشته باشید که اگر با مواد خوب ساخته شود، ۷ تا ۱۰ سال ماندگاری دارد.

البته کامپوزیت به مرور زمان کدر می شود و یا لکه می گیرد که باید ان را تمیز کرد و همچنین ممکن است شکسته و یا لب پر شود که باید دوباره ترمیم شود، چنانچه بعد از کامپوزیت بهداشت را رعایت نکنید امکان دارد لثه شما عفونت کند.

کامپوزیت ونیر چند رنگ دارد؟

انواع رنگ های کامپوزیت ونیر دندان چیست ؟

اگر شما برای ترمیم و زیباسازی دندان خود روش کامپوزیت را انتخاب کرده اید، لازم است درباره رنگ های کامپوزیت نیز اطلاعاتی داشته باشید تا با توجه به رنگ سایر دندان ها، رنگی انتخاب کنید که با سایر دندان های شما هماهنگی داشته باشد. همانطور که انسان ها داری رنگ پوست و رنگ دندان متفاوتی هستند، رنگ های ونیر کامپوزیت دندان نیز دارای طیف های مختلفی است که با توجه به شرایط مختلف برای هر فرد رنگ مناسب انتخاب می شود.

رنگ های کامپوزیت ونیر دندان در ۱۶ سایه متفاوت و در چهار دسته کلی A, B, c, D تقسیم می شود که هر دسته طیف های مختلفی از رنگ را دارند.

رنگ های گروه A در طیف رنگ قهوه ای هستند و رنگ گروه B زرد است و گروه C طیف رنگ خاکستری را دارد که این رنگ ها بر اساس درجه روشنی به ۱، ۲، ۳ و۴ تقسیم می شوند که شماره ۱ روشن ترین آن و رنگ ۴ جزو تیره ترین هر دسته از رنگ های کامپوزیت است، مثلا رنگ A1 روشن ترین گروه قهوه ای کامپوزیت ونیر است.

علاوه بر این دسته بندی و طیف رنگ های ترکیبی از دو گروه مانند قهوه ای مایل به خاکستری و یا خاکستری مایل به قرمز نیز وجود دارد که گزینه های انتخابی متنوعی را برای پزشک و بیمار ایجاد می شود، در نتیجه باید توجه داشته باشید در کنار مواد استاندارد و مرغوب و دندان پزشک متخصص، رنگ کامپوزیت ونیر انتخابی نیز در کیفیت و زیبایی دندان شما تاثیر مستقیمی دارد.

نحوه انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت ونیر چند رنگ دارد که برای انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر دندان استاندارد هایی وجود دارد که با توجه به آن رنگ مناسب را انتخاب می کنند، از مهم ترین مسئله که در انتخاب رنگ به آن باید توجه کرد، رنگ پوست بیمار است، به گونه ای که تضاد زیادی بین رنگ پوست و دندان ایجاد نشود و حالت مصنوعی و غیرطبیعی ایجاد نکند مثلا هر چه رنگ پوست تیره تر باشد باید از سایه رنگ های تیره برای کامپوزیت استفاده کرد.

استفاده از رنگ کامپوزیت روشن مانند سلبریتی ها برای افراد معمولی مناسب نیست، همچنین به دلیل غیر طبیعی بودن با گذشت زمان ممکن است خسته شوید.

مورد بعدی که باید در هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت به آن توجه کرد، رنگ سایر دندان ها است. همچنین باید به فرم صورت و حالت لب و درصد سفیدی درون چشم و رنگ چشم نیز توجه داشته باشید. علاوه بر این حرفه و کار بیمار نیز در انتخاب رنگ کامپوزیت تاثیرگذار است و همچنین سن و جنسیت افرادی که اقدام به کامپوزیت می کنند متفاوت است و افراد میانسال نسبت به جوانان بیشتر به رنگ های طبیعی گرایش دارند.

برای انتخاب رنگ کامپوزیت مناسب می توانید از پزشک معالج خود بخواهید با دستگاه دیجیتال جدیدی که به بازار عرضه شده طبیعی ترین رنگ و نزدیک ترین رنگ به دندان شما تشخیص دهد. همچنین اسکن های کامپیوتری که دارای پالت های دقیق هستند، می توانند به شما کمک کنند.

در کنار تمام این عوامل مشورت با دندانپزشک معالج خود که در این زمینه تخصص دارد می تواند به شما در انتخاب یک رنگ مناسب کمک بسیاری کند.

پر طرفدارترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان

با وجود اینکه طیف های رنگ مختلفی در کامپوزیت ونیر وجود دارد، بعضی از سایه رنگ ها جزو پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان قرار می گیرند و مورو توجه و علاقه بسیاری از افراد جامعه هستند که در ادامه به ان اشاره می کنیم.

تمام طیف های رنگ A از A1 تا A4 و طیف های رنگ‌ B از B1 تا B3 و رنگ C3, CV, CVD وXL که در بین این رنگ ها نیز بعضی از سایه رنگ ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. سایه XL کامپوزیت از پرکاربردترین کامپوزیت به حساب می اید که از انجایی که جزو رنگ های سفید نیست، بسیار طبیعی و زیبا است و دارای مقاومت بالایی است که همین باعث محبوبیت آن شده است.

سایه BW جزو طیف های سفید رنگ و درخشان است، اما دارای مقاومت و چسبندگی زیادی است و در برابر سایش و شکستگی هم‌مقاومت خوبی دارد، با بافت درون دهان هم دارای سازگاری است.

طیف رنگ A2 و A3 برای افرادی با پوست معمولی گزینه مناسبی است.

دوام رنگ کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت ونیر در واقع سطح نازکی از مواد است که بر روی دندان قرار می گیرد که با مواد رزین و پرسلین ساخته می شود که برای ترمیم های سطحی دندان مانند شکستگی دندان و یا دندان های لب پریده و یا دندان های زرد رنگ و دندان های نامرتب که اندازه های یکسانی ندارند و دارای فاصله از هم هستند استفاده می شود.

یکی از سوالات متداول برای دوستداران کامپوزیت میزان دوام و ماندگاری ان است، دوام کامپوزیت ونیر بین ۵ تا ۱۰ سال است.

دوام و رنگ کامپوزیت ونیر به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله مهم ترین آن کیفیت و نوع جنس مواد استفاده شده و تخصص و مهارت و تجربه دندانپزشک و همچنین روش کار پزشک مثلا قبل از چسباندن کامپوزیت حتما سطح دندان را تمیز شود و روش آن به تجربه و انتخاب پزشک بستگی دارد.

تمام این موارد در کنار جنس دندان خود فرد و رعایت بهداشت و مراقبت دندان پس از اتمام کار توسط بیمار، در ماندگاری و سلامت کامپوزیت بسیار موثر است.

برای رعایت بهداشت توجه راشته باشید که از خمیر دندان هایی استفاده کنید که دارای خاصیت سایندگی نیستند، از نخ دندان مناسب استفاده کنید و برای خرید دهان شویه حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مارک مناسبی را تهیه کنید و همچنین از خوردن مواد غذایی رنگی مانند قهوه و چای در روزهای اول نصب کامپوزیت خودداری کنید.

استفاده از دخانیات باعث کدر شدن و تغییر رنگ کامپوزیت می شود و گاز زدن مواد غذایی سفت باعث آسیب به ‌کامپوزیت می شود.

 پس از خوردن مواد غذایی رنگی برای حفظ رنگ و درخشندگی کامپوزیت حتما دهان خود را بشویید. بنابراین توجه داشته باشید که نگهداری و حفاظت از دندان ها پس از کامپوزیت به اندازه جنس کامپوزیت و مهارت پزشک در ماندگاری و سلامت کامپوزیت و دندان شما موثر است.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم موجود در سایت الو دندان راپر نمایید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *