افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن

رپورتاژ آگهی

عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و روش‌های درمانی عمل‌های جراحی نیز راحت‌تر شده‌اند. یکی از این عمل‌ها، عمل آرتروسکوپی است. این عمل در درمان و تشخیص آسیب‌های وارد شده به زانو استفاده می‌شود. می‌توان از آن در جراحی سایر مفاصل مثل پا، آرنج و شانه نیز استفاده کرد.

این عمل جراحی در صورت بروز مشکلاتی مثل پارگی مینیکس، آسیب‌دیدگی رباط صلیبی یا پارگی آن، التهاب پوشش داخلی مفصل، ناپایداری کشکک زانو، جدا شدن غضروف زانو و عفونت مفصل انجام می‌شود.

 پس از عمل آرتروسکوپی نیاز است که مراقبت‌هایی صورت گیرد. به همین علت در این متن قصد داریم در رابطه با عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن اطلاعاتی را در اختیار بیماران قرار دهیم.

عمل آرتروسکوپی

در این عمل جراحی از دستگاهی به نام آرتروسکوپ استفاده می‌شود که یک لوله فلزی است. پزشک با ایجاد شکاف بر روی زانو می‌تواند داخل مفصل را مشاهده کند. همچنین با ایجاد شکاف‌های دیگر مقداری از مایع داخل مفصل را خالی می‌کند.

پس از آن با استفاده از سایر ابزارهای جراحی مشکلات مفصل را درمان می‌کند. این عمل یک جراحی سرپایی می‌باشد و می‌توان همان روز از بیمارستان نیز خارج شد؛ اما باید مراقبت‌هایی را بعد از عمل انجام داد تا دچار مشکل نشد که در ادامه به عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن پرداخته‌ایم.

دکتر فرشید راعی متخصص ارتوپد در تهران بوده که می‌تواند عمل آرتروسکوپی زانو را در شرایط مختلفی اعم از اینکه بخواهید غضروف و تکه‌های استخوانی شکسته و بافت‌های آسیب‌دیده خود را خارج کنید و یا اینکه اقدام به تعویض مفصل زانو نمایید، این عمل را با بررسی شرایط دقیق شما انجام می‌دهد.

مراقبت‌های بعد عمل

همان‌طور که گفته شد این جراحی سرپایی است و حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن اهمیت زیادی دارد. پس از عمل فرد به دلیل از بین رفتن بی‌حسی دچار درد می‌شود.

 بنابراین باید با روش‌هایی درد را کنترل کرد. معمولاً پزشک توصیه می‌کند که حتماً از کمپرس یخ به مدت چند روز استفاده شود. دفعات و مدت‌زمان استفاده از آن بستگی به نظر پزشک دارد.

 برخی از افراد نیز دچار تورم پا می‌شوند که برای کاهش آن توصیه می‌شود که پاها بالاتر از سطح قلب به مدت دو روز نگه داشته شوند. مصرف داروهایی که پزشک برای کاهش درد و همچنین برای جلوگیری از لخته شدن خون برای بیمار تجویز می‌کند را باید مرتب و سر ساعت مصرف کرد.

فعالیت بدنی

بعد از این عمل معمولاً برای فرد عصا تجویز می‌شود تا آسیب زیادی به پایه عمل شده وارد نشود. همچنین در مواردی استفاده از زانوبند طبق دستور پزشک ضروری است. تمرین‌هایی برای تقویت عضلات به فرد داده می‌شود. همچنین در مواردی فرد باید فیزیوتراپی شود.

تمرین‌های ورزشی که برای بیمار تجویز می‌شوند روزانه ۲ تا ۳ مرتبه و به مدت ۳۰ دقیقه هستند. با توجه به نوع بیماری و توان فرد این تمرین‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن

حرکات ورزشی و مراقبت‌های بعد عمل

انجام دادن فعالیت‌های سنگین باعث آسیب به زانو می‌شوند. پس از گذشت هفت یا هشت هفته از عمل فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی روزانه خود را انجام دهد.

 پس از آن انجام فعالیت‌های ورزشی و حرفه‌ای باید زیر نظر پزشک باشد. در صورت عدم آگاهی از عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن آسیب‌های زیادی می‌توان به زانو و مفصل وارد کرد.

عوارض عمل

عمل آرتروسکوپی مانند سایر عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی داشته باشد؛ که این عوارض عبارت‌اند از:

  • جمع شدن خون داخل مفصل
  • ایجاد لخته خون
  • عفونت مفصل
  • سفتی و خشکی زانو
  • آسیب مفصل

 برای کاهش عفونت مفصل بهترین روش مراقبت از زخم می‌باشد. زخم‌ها باید به‌طور روزانه تمیز و پانسمان شوند. همچنین در زمان استحمام نباید زخم‌ها با آب تماس داشته باشند. تعویض روزانه پانسمان از عفونت زانو جلوگیری می‌کند.

تغذیه

پس از عمل ممکن است فرد دچار حالت تهوع شود، که در این صورت باید مایعات بنوشد. در صورت داشتن استفراغ شدید باید به پزشک مراجعه کرد. غذاهای جامد و خشک بهترین تغذیه برای این افراد هستند.

 داروهای ضد دردی که پزشک برای بیمار تجویز کرده است از مهم‌ترین موارد برای بهبودی هستند. با مصرف غذاهای حاوی فیبر می‌توان از علائمی مثل یبوست جلوگیری کرد. با دانستن اطلاعاتی در رابطه با عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن می‌توان در زمان کوتاه بهبود یافت و از عوارض احتمالی آن جلوگیری کرد.

جمع‌بندی

داروهای تجویز شده و همچنین تمرین‌های ورزشی بستگی به نظر پزشک مربوطه دارند. در رابطه با شروع فعالیت‌ها روزانه باید طبق نظر پزشک عمل کرد.

در این مطلب سعی کردیم مطلب مهمی را ذکر و آن‌ها را با باورهای غلطی که در رابطه با عمل آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های آن وجود دارند جایگزین کنیم. مهم‌ترین موردی که به بهبود این افراد کمک خواهد کرد استفاده از داروها به‌طور مرتب و همچنین انجام ورزش‌های روزانه و فیزیوتراپی است.

دکتر فرشید راعی بهترین متخصص آرتروسکوپی در تهران می‌تواند با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی و ابزارهای پزشکی تمامی شرایط لازم برای تعویض مفصل زانو، بازسازی نمودن لیگامان صلیبی و خارج نمودن غضروف‌های آسیب‌دیده و بسیاری موارد دیگر را انجام دهد.

برای انجام ویزیت و مشاوره تخصصی با بهترین متخصص آرتروسکوپی و ارتوپد در تهران از طریق شماره تلفن‌های مطب واقع در بزرگراه فتح ۰۲۱۶۶۲۵۹۱۳۰ ، ۰۹۹۰۱۲۲۹۳۲۰ و یا شماره تلفن‌های مطب خیابان ونک ۰۲۱۸۸۷۷۸۰۹۷ ، ۰۹۱۲۹۲۴۱۰۶۳ اقدام به تعیین نوبت نموده تا ویزیت شوید.

برای مشاهده نمونه عمل‌های جراحی انجام شده توسط دکتر فرشید راعی به آدرس سایت شخصی ایشان www.dr-raei.com مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *