افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی پارکت لمینت پزشکی

رپورتاژ آگهی

کف‌پوش یا کف‌ساز رویه‌هایی است که در کف هر مکانی به‌منظور حفظ دما یا زیبایی پوشانده می‌شوند. کف‌پوش‌ها متناسب با کاربردشان انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آن شامل: موکت‌ها و کاشی و سرامیک و پارکت می‌باشد. البته قرنیز هم به‌نوعی کف‌پوش شناخته می‌شود که در اغلب اماکن استفاده می‌شود. در میان همه این کف‌پوش‌ها، پارکت لمینت از محبوبیت بیشتری میان مردم برخوردار است. دوام بالا و تنوع در طرح‌های این نوع کف‌پوش و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به سنگ‌ها، باعث شده عده زیادی به خرید آن روی بیاورند. قیمت پارکت لمینت بر اساس متر مربع میباشد و اکثر برندها ایرانی میباشد.

کف پوش

انواع کف‌پوش چه می‌باشد؟

کف‌پوش‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از رایج‌ترین کف‌پوش‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • کف‌پوش پرزدار یا موکت که از زمان‌های قدیم تا به کنون مورداستفاده است. یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های این نوع کف‌پوش، نظافت دشوار آن می‌باشد.
  • کف‌پوش‌های سنگ که زیبایی بی حد و حصری به خانه شما می‌بخشند. از مشکلات این کف‌پوش می‌توان هزینه بالای آن را نام برد.
  • کاشی و سرامیک‌ها که در طرح‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. این دسته از کف‌پوش‌ها تنوع بسیار بالایی دارند؛ اما به دلیل اینکه عایق خوبی نمی‌باشند، مانند گذشته مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.
  • پارکت و لمینت که کف‌پوش‌های مدرنی هستند و از محبوبیت بالایی میان مردم برخوردارند. این کف‌پوش‌ها مزایای بی‌شماری دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

با پارکت لمینت بیشتر آشنا شوید

صفحه‌های چوبی نازک به‌صورت لایه‌های مسطح برای کاور کردن زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت این کف‌پوش از چوب درختانی همچون: کاج، بامبو، افرا، بلوط و زبان گنجشک استفاده می‌شود. چوبی که برای ساخت این کف‌پوش به کار می‌رود، تحت هیچ فرایندی قرار نمی‌گیرد؛ چوب درخت به اندازه‌های موردنیاز برش داده می‌شود و پس از صیقلی نمودن سطح آن، آماده استفاده می‌شود. این کف‌پوش ویژگی‌های مثبتی همچون: تنوع رنگ، زیبایی، قابلیت تعویض و دوام دارد.

لمینت برای خانه‌های لوکس و لاکچری

این نوع کف‌پوش را می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع کف‌پوش در ایران نامید. لایه‌هایی از چوب و دیگر مواد که باهم ترکیب می‌شوند به‌صورت فشرده درآمده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً در منازل برای زیبایی و شبیه‌سازی چوب به کار می‌روند؛ البته لمینت را می‌توان در طرح‌هایی غیر از طرح چوب هم در بازار پیدا کرد. لمینت را شکل خاصی از پارکت حساب می‌کنند؛ ازاین‌رو به آن پارکت لمینت هم گفته می‌شود. لمینت نسبت به سنگ‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و ویژگی‌های بسیاری دارد که باعث شده اولین گزینه برای خرید کف‌پوش باشد.

 

مزایای پارکت لمینت چه میباشد؟

برخی از مهم‌ترین مزایای لمینت که باعث شده پرفروش‌ترین نوع کف‌پوش‌ها باشد عبارت‌اند از:

  • امکان ایجاد طرح‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت
  • عمر نسبتاً بالا (حداقل ۱۰ سال) و مقاومت در برابر خراش؛ همچنین مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب
  • پارکت‌ها برای نصب احتیاج به چسب دارند. برای نصب لمینت هیچ موادی لازم نیست؛ زیرا لمینت به شکل‌های خاصی تولید می‌شود (مانند پازل) که در کنار هم قرار می‌گیرند و چفت می‌شوند.
  • استفاده از فوم زیر لیمنت باعث ایجاد یک عایق می‌شود؛ این عایق می‌تواند در برابر سروصدا و حتی انتقال گرما مقاوم باشد. اگر مساحت خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید زیاد است و گرمایش آن فرایند زمان‌بری است، استفاده از لمینت باعث تسریع روند آن می‌شود.
  • استفاده آسان و همین‌طور تعویض راحت در صورت صدمه دیدن (به دلیل استفاده نکردن از چسب)
  • قیمت پارکت لیمنت بسیار پایین‌تر از قیمت پارکت می‌باشد.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع کف‌پوش، قابل‌حمل بودن آن است. شما می‌توانید در صورت نیاز آن را به ساختمانی دیگر منتقل کنید و اقدام به استفاده مجدد از آن نمایید.
  • نظافت بسیار راحت که تنها با استفاده از تی (بدون هیچ شوینده‌ای) می‌توانید اغلب آلودگی‌ها را از سطح آن پاک کنید.

مزایای پارکت لمینت

پارکت لمینت پزشکی چیست؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، لمینت تفاوت‌هایی با پارکت دارد. یکی از مناسب‌ترین کف‌پوش‌ها برای مطب و بیمارستان و به طور مراکز پزشکی، پارکت لمینت می‌باشد.

  • استفاده از انواع سنگ‌ها به‌عنوان کف‌پوش، به دلیل لغزنده بودن، گزینه مناسبی برای مراکز پزشکی نمی‌باشد. ممکن است بیماران به دلیل لغزنده بودن سطح زمین (خصوصاً بعد از شستشو و ضدعفونی) دچار مشکل شوند.
  • چوب به‌کاررفته در پارکت‌ها مقاومت پایینی دارد؛ ازآنجاکه مراکز پزشکی باید به‌صورت مستمر ضدعفونی شوند، این نوع کف‌پوش انتخاب خوبی به‌عنوان کف‌پوش نمی‌باشند.
  • این کف‌پوش دوام نسبتاً بالایی دارد و نسبت به ضدعفونی‌کننده‌هایی که در این اماکن استفاده می‌شوند مقاومت خوبی دارد. پاک‌کردن این نوع کف‌پوش معمولاً بسیار ساده است و آلودگی‌ها (خصوصاً خون) به‌سادگی از آن پاک می‌شود.
  • این کف‌پوش تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد؛ ازاین‌رو در مطب‌ها می‌تواند ظاهر زیبایی ایجاد کند و به‌راحتی با لوازم دیگر هماهنگ شود.

 

نکات مهم در نگهداری از پارکت لمینت پزشکی

  • استفاده از سفیدکننده‌ها برای این نوع لمینت ممنوع است. سفیدکننده‌ها شاید در کوتاه‌مدت روی لمینت تأثیر نگذارند، اما پس از گذشت مدتی باعث کم‌رنگ‌شدن و پایین آمدن مقاومت آن می‌شوند. در مراکز پزشکی معمولاً از سفیدکننده‌ها استفاده نمی‌شود، ازاین‌رو این نوع کف‌پوش در مراکز پزشکی دوام بالاتری دارد.
  • جاروبرقی می‌تواند باعث ایجاد خراش روی لمینت شود؛ بنابراین نباید زیاد از جاروبرقی استفاده شود.
  • درصورتی‌که قصد دارید با آب کف‌پوش خود را تمیز کنید، باید از تی و بخارشو استفاده کنید. استفاده از آب در صورت لزوم، باید با فواصل زمانی زیادی انجام شود. شستشو با آب هم معمولاً در بیمارستان‌ها و مطب‌ها صورت نمی‌گیرد که یک امتیاز مثبت در این نوع استفاده محسوب می‌شود.
  • نور زیاد روی بعضی از لمینت‌ها تأثیرات بدی به جا می‌گذارد؛ معمولاً محیط بیمارستان‌ها در معرض نور زیادی نمی‌باشند؛ ازاین‌رو مشکلی در بیمارستان برای آن ایجاد نمی‌شود.

خرید و قیمت پارکت لمینت

قیمت پارکت

انتخاب کف‌پوش یکی از مؤثرترین موارد بر زیبایی خانه شما به شمار می‌رود. در کنار زیبایی کف‌پوش مواردی چون مقاومت، قابلیت نصب و تعویض آسان، عمر و دوام بالا و قیمت نیز اهمیت فراوانی دارند. پارکت لمینت بی شک یکی از بهترین و مناسب‌ترین موارد برای استفاده به‌عنوان کف‌پوش خانه و یا مکان‌های دیگر می‌باشد. اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید لمینت هستید، ویکی دکو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی wikideco.com وارد فروشگاه بزرگ ویکی دکو شوید؛ سپس اقدام به خرید نمایید. در صورت نیاز می‌توانید از محصولات دیگر این فروشگاه مانند دیوارپوش و پرده نیز در کنار کف‌پوش بهره ببرید.

ویکی دکو با کسب تخصص حرفه‌ای در زمینه دکوراسیون، می‌تواند در مشاوره و خرید به شما کمک فراوانی بکند. محصولات ویکی دکو در بالاترین کیفیت ممکن و با مناسب‌ترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *