افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تفاوت تشک مواج تخم مرغی و تشک مواج سلولی در چیست؟

رپورتاژ آگهی

تفاوت تشک مواج تخم مرغی و تشک مواج سلولی

تشک مواج تخم مرغی و مواج سلولی هر کدام عملکرد خاص خود را دارند و برای جلوگیری از زخم بستر مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک ها از نظر ساختار و کارایی تفاوت زیادی با هم دارند و شما می توانید متناسب با نیاز خود آنها را خریداری کنید. کارکرد این ۲ تشک تقریبا شبیه هم است اما هر کدام تاثیر خاصی در درمان زخم بستر دارند. تشک‌ مواج سلولی پوششی کاملا یکدست و یکنواخت دارد به همین دلیل کل بدن را به خوبی پوشش می دهد که با قرار گرفتن زیر نقاط مختلف بدن بیمار مانع از ثبات آن شده و در بهبود زخم بستر تاثیر بسزایی دارد.

فرم تشک به گونه ای است که هوا زیر بدن مدام در جریان است و این موضوع می تواند از زخم بستر در بیمارانی که باید مدت طولانی روی تخت باشند جلوگیری کند. تشک مواج سلولی برای بیمارانی که وزن بالا دارند یک انتخاب عالی به شمار می رود. تشک مواج تخم مرغی بیشتر برای بیمارانی توصیه می شود که وزن سبک تری دارند و باید مدت زمان کوتاهی روی تخت باشند. تشک تخم مرغی قیمت مناسب تری دارد و خرید آن برای مشتری مقرون به صرفه است.از دیگر تفاوت ها می توان به وزن این ۲ تشک اشاره کرد. تشک مواج سلولی وزن بالاتری نسبت به تشک تخم مرغی دارد. کمپرس هوا در تشک تخم مرغی ‌و سلولی یکسان بوده و کمک می کند تا هوا مرتب روی تشک در جریان باشد و مانع از زخم بستر شود. مصرف برق تشک ها پایین بود با همین دلیل استفاده از آنها هزینه زیادی را در بر نمی گیرد. ابعاد تشک ها یکسان است و برای بیماران با سنین مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. (اشنایی با تشک مواج تخم مرغی)

تفاوت تشک مواج تخم مرغی و تشک مواج سلولی در چیست؟

ویژگی تشت مواج تخم مرغی

تشک مواج تخم مرغی با ویژگی های خاصی به بازار عرضه می شود و همین موضوع باعث برتری این تشک نسبت به مدل های دیگر شده است. این تشک ارزان قیمت و پر مصرف بوده و سطح کاربری گسترده ای هم دارد. برای بیمارانی که قرار است مدت طولانی روی تخت باشند و خطر زخم بستر سلامتی آنها را تهدید می کند این تشک بهترین گزینه بوده که عملکرد فوق العاده ای هم دارد. شکل ظاهری این تشک به لانه زنبور و شانه تخم مرغ شباهت دارد به همین دلیل هوا مرتب در آن جریان دارد و مانع از زخم بستر می شود.

این تشک خاصیت بادشوندکی دارد و با برق کار می کند. با حرکت دادن بدن بیمار پوست بدن مرتب هوا می خورد، فرم خاصی که این تشک دارد مانع از آسیب به بدن می شود. تشک تخم مرغی ضد حساسیت است و ضد تعریق است و بدن روی این تشک به هیچ وجه عرق نمی کند. انتقال و جابجا کردن سطح فشار در قسمت های مختلف تشک باعث شده تا هوا روی پوست مرتب در جریان باشد به همین دلیل بیمار به زخم بستر مبتلا نمی شود. بیمارانی که مبتلا به زخم بستر خفیف هستند به کمک این تشک به راحتی بهبودی خود را بدست می آورند.برای زخم بستر درجه یک و دو این تشک بهترین گزینه بوده و به مدت یکسال قابل استفاده است و در این مدت کیفیت و کارایی خود را از دست نمی دهد. تحمل وزن ۷۰۰ تا ۱۰۰ کیلو را دارد و تا حدودی می تواند وزن بیشتر را هم تحمل کند. افرادی که وزن بالا دارند ممکن است روی این تشک کمی اذیت شوند. ابعاد تشک در طول ۲۸۰، عرض ۹۰ و پهنای ۶.۵ سانتی متر می باشد. ساخت تشک مواج تخم مرغی از PVC باعث شده تا دوام خوبی داشته باشد.

ویژگی تشک مواج سلولی

تشک مواج سلولی که به تشک لوله ای هم معروف است با ویژگی های خاصی به دست مصرف‌کنندگان می رسد. برای بیمارانی که وزن آنها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلو است این مدل بهترین گزینه بوده که نه تنها به بهبود زخم بستر کمک می کند بلکه می تواند مانع از بروز این مشکل شود. بالا بودن کیفیت ساخت این تشک به دلیل استفاده از متریال درجه یک است که باعث شده تا تشک طول عمر زیادی داشته باشد و به مرور زمان کیفیت خود را از دست ندهد.

برای زخم بستر درجه ۳ و ۴ که بیمار در شرایط بدی قرار دارد این تشک توصیه می شود. سوراخ های ریز و لیزری که روی این تشک قرار دارد باعث می شود تا هوا مدام در آن جریان داشته باشد به همین دلیل از تعریق و سوزش بدن جلوگیری کرده و مانع از ایجاد زخم بستر یا تشدید آن می شود. به تشک های سلولی تشک مواج لیزری هم می گویند. بیمارانی که مجبور هستند تمام عمر را روی تخت باشند اغلب از این تشک استفاده می کنند که طول عمر زیادی هم دارد.

تفاوت تشک مواج تخم مرغی و تشک مواج سلولی در چیست؟

برای خرید بهترین تشک مواج چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟

برای خرید تشک مواج مناسب باید عوامل زیر را در نظر داشته باشیم:

میزان سطح زخم بستر:

شدت زخم بستر در همه افراد یکسان نیست. اگر زخم بستر بیمار درجه ۳ یا ۴ است باید از تشک مواج سلولی استفاده کنید تا زخم سریع تر بهبود پیدا کند. اگر زخم بستر نوع یک باشد با تشک مواج تخم مرغی بهبود پیدا می کند. تشک سلولی برای بیمارانی که حل وخیم دارند توصیه می شود. ضخامت تشک سلولی از تخم مرغی بیشتر است به همین دلیل بیمار روی آن احساس راحتی و امنیت می کند.

میزان تحرک بیمار:

اگر بیمار نمی تواند هیچ تحرکی داشته باشد تا تحرک او بسیار کم است باید تشکی برای او در نظر گرفت که هوا در آن جریان داشته باشد و ضد تعریق و ضد حساسیت باشد.

میزان وزن بیمار:

در صورتی که وزن بیمار پایین باشد تشک مواج تخم مرغی برای او توصیه می شود اما اگر وزن بیمار بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلو باشد مدل تخم مرغی کارایی لازم را ندارد و بهتر است شما تشک مواج سلولی را انتخاب کنید.

طول مدت بستری در تخت:

طول مدت بستری بیمار در انتخاب تشک مناسب تاثیر بسزایی دارد. اگر مدت زمان بستری زیاد باشد و بیمار مجبور باشد تا آخر عمر روی تخت باشد تشک سلولی انتخاب بهتری است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *