افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی کاربرد انواع ترموسایکلر

رپورتاژ آگهی

برای شناسایی نوع میکروارگانیسم های عامل پدید آورنده بیماری ها روش های آزمایشگاهی متفاوتی در بین متخصصان این زمینه متداول و مطرح می باشد. یکی از نمونه های کاربردی آزمایش های تشخیصی استفاده از تست های پی سی ار می باشد. تست پی سی ار یا واکنش زنجیره ای پلیمراز یک فرایند آزمایشگاهی تخصصی می باشد. به واسطه این تست امکان تکثیر توام DNA به تعداد فراوانی برای کاربر محقق می گردد. این فرایند به متخصصان کمک می نماید تا شناسایی میکروارگانیسم های ترکیب شده با DNA را در کمترین زمان ممکن امکان پذیر نمایند.

برای تحقق این اهداف کارشناسان علاوه بر دانش فنی نیازمند استفاده از تجهیزات تخصصی نیز می باشند. ترموسایکلر یکی از تجهیزات تخصصی می باشد که برای کاربرد در آزمایش های بیولوژیکی طراحی و تولید شده است. امروزه تولید اینگونه تجهیزات تحت نام های تجاری مطرحی همچون برند bio rad صورت می پذیرد. توسعه دانش تخصصی در داخل کشور سبب شده است تا تولیدکنندگان داخلی مانند شرکت دنا ژن تجهیز در زمینه تولید اینگونه تجهیزات آزمایشگاهی ورود نمایند.

 ترموسایکلر دنا ژن تجهیز
ترموسایکلر دنا ژن تجهیز

معرفی کلی دستگاه ترموسایکلر

همانگونه که در قسمت قبل نیز به آن اشاره نمودیم انجام فرایندهای آزمایشگاهی تخصصی به کمک تجهیزات مدرن امکانپذیر می باشد. یکی از این تجهیزات آزمایشگاهی که در آزمایش های بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه ترموسایکلر می باشد. در واقع کاربرد اصلی این دستگاه در زمان بررسی فرایندهای مولکولی درون سلولی و بررسی اسیدهای نوکلئیک در سیکل های دمایی متغیر می باشد. دامنه ی کاربرد روش آزمایشگاهی پی سی آر و در نهایت استفاده از این دستگاه در محیط های علمی و آزمایشگاهی بسیار گسترده می باشد. امروزه از این وسایل در آزمایش مربوط به شناسایی ویروس، باکتری، نقشه برداری ژنوم، تجزیه و تحلیل اثر انگشت استفاده می شود. همچنین از این وسیله برای تعیین توالی های ژنی نیز استفاده می نمایند. شاید مهمترین مزیت این دستگاه که کاربرد آن را در این آزمایش ها فراهم نموده امکان تامین دمای مناسب برای انجام آزمایش ها می باشد.

ترموسایکلر در دو دسته ی کلی ساده و گرادیان تولید و در اختیار کاربران قرار داده می شود. نمونه ی ساده ی این وسیله آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده است که به چندین نمونه به طور همزمان دمای ثابتی را می دهد. نمونه ی گرادیان این وسیله به گونه ای است که می تواند به صورت گرادیان به نمونه ها چندین دمای مختلف را اعمال نماید. گرادیان بودن این محصول می تواند به کاربران در فرایند پرایمر نمودن نمونه های آزمایشگاهی کمک شایانی نماید. با بررسی محصولات برندهای مطرحی همچون برند bio rad مشاهده می نماییم این محصولات توسط این کمپانی ها در حال تولید می باشد. امروزه برندهای معتبر داخلی مانند دنا ژن تجهیز نیز در زمینه تولید این محصول دست به نوآوری و خلاقیت زده است. تولید چهار مدل کاربردی از این محصول تنها بخشی از توسعه فناوری داخلی در زمینه تولید دستگاه ترموسایکلر می باشد.

خرید ترموسایکلر ایرانی
خرید ترموسایکلر ایرانی

معرفی برخی از کاربردهای این دستگاه

یکی از فرایندهای جاری در آزمایشگاه های بیوتکنولوژی، ویروس شناسی و میکروب شناسی و همچنین ژنتیک بررسی رشته های توالی ژنی می باشد. برای دستیابی به این منظور غالبا کاربران از روش آزمایشگاهی پی سی آر استفاده می نمایند. در این روش قطعه ای از نقشه ژنی توسط دستگاه تخصصی ترموسایکلر و تحت شرایط کنترل شده به صورت میلیون ها نسخه بازنویسی می شود. این روش مشابه همانند سازی در خارج از بدن موجود زنده می باشد. از این روش در فرایندهایی مانند تهیه نسخه ژنتیکی ، تشخیص بیماری های ژنتیکی قبل از تولد و بسیاری فرایندهای دیگر استفاده می نمایند. وجود یک ژن در نقشه ژنتیکی، تعیین جنسیت نوزادان و فرایندهای باستان شناسی و انگشت نگاری ژنتیکی از دیگر کاربردهای این وسیله می باشد.

از دیگر کاربردهای تخصصی این وسیله می توان به استفاده از آن برای تشخیص بیماریهای ژنی نام برد. تشخیص بسیاری از جهش های ژنتیکی و بیماری هایی مانند سرطان، تالاسمی و همچنین کم خونی داسی شکل به کمک روش پی سی آر و در نهایت استفاده از دستگاه تخصصی ترموسایکلر محقق می گردد.

خرید ترموسایکلر ایرانی  

شرکت ها و نام های تجاری معتبری در دنیا وجود دارند که در زمینه تولید تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت می نمایند. استفاده از دانش روز دنیا و توسعه و تکامل محصولات تولید شده توسط این نام های تجاری عامل اصلی اطمینان مصرف کننده به محصولات تولید شده توسط این برندها می باشد. البته در سال های اخیر کشور ما ایران به دلیل مشکلات حاصل از تحریم های همه جانبه از دسترسی به این محصولات محروم گردیده است. همین امر خود سبب شد تا شرکت های داخلی و به خصوص شرکت های دانش بنیانی مانند شرکت دنا ژن تجهیز به فکر تولید محصولات مورد نیاز داخلی بیفتند.

یکی از مهمترین تولیدکنندگان در زمینه تولید دستگاه های پی سی آر ترموسایکلر در دنیا کمپانی مطرح bio rad می باشد. شرکت دنا ژن تجهیز در تلاش می باشد تا با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی در زمینه تولید این محصول در بازارها رقابت مناسبی با برندهای خارجی داشته باشد. مصرف کنندگان می توانند با اطمینان از محصولات تولید شده توسط کمپانی های داخلی خرید ترموسایکلر ایرانی را در اولویت های خود قرار داده و این محصول را با قیمت و کیفیت بالایی در بازارهای داخلی تهیه نمایند.

قیمت ترموسایکلر ایرانی 
قیمت ترموسایکلر ایرانی

قیمت ترموسایکلر ایرانی

در انتخاب دستگاه ترموسایکلر متخصصان ویژگی های ساختاری دستگاه را در نظر می گیرند. این ویژگی ها شامل امتیازهای متفاوتی مانند ساده و یا گرادیان بودن دستگاه و همچنین یکنواختی حرارت بین چاهک های موجود در وسیله می باشد. وجود ویژگی های ساختاری و حتی برند تولید کننده ی محصول از دیگر ویژگی های می باشد که در تعیین قیمت این دستگاه موثر است. در نهایت می توان به این نکته اشاره نمود که تولید این محصول در داخل کشور توانسته است از بار مالی وارده بر مراکز علمی و آزمایشگاهی تا حد قابل توجهی بکاهد. علت اصلی این امر نیز در قیمت مناسب محصولات تولید شده در کمپانی های داخلی نسبت به محصولات تولید شده در کمپانی های مطرحی مانند bio rad  می باشد.

علاوه بر قیمت ترموسایکلر ایرانی موارد دیگری مانند کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش محصول در شرکت هایی مانند دنا ژن تجهیز از دیگر دلایل افزایش تمایل مصرف کنندگان در تهیه ی ترموسایکلر ایرانی می باشد. وجود خدمات پس از فروش محصولات این کمپانی در بازه ی زمانی ده ساله می باشد. که این امر نشان دهنده ی اطمینان تولید کننده به محصولات خود است. همچنین کمپانی دنا ژن تجهیز محصولات خود را با ضمانت یکساله در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. در نهایت مصرف کننده می تواند با تهیه ی تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت داخلی به میزان قابل توجهی از هزینه های خود بکاهد و همچنین از مزایایی مانند خدمات پس از فروش برای محصولات تولید شده توسط این کمپانی ها بهره مند گردند. در نهایت می توان اینگونه بیان نمود که قیمت ترموسایکلر ایرانی نسبت به سایر برندهای خارجی در رنج قیمتی مناسب تری برای مصرف کننده قرار دارد.

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *