افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مزایای پروتئین وی برای خانم ها

رپورتاژ آگهی

مزایای پروتئین وی برای خانم ها

پروتئین‌ها بلوک‌های سازنده عضلات، پوست، آنزیم‌ها و هورمون‌ها هستند. چه آقا باشید و چه خانم، پروتئین‌ها نقش مهمی در بدن شما و در عملکرد عضلات ایفا کرده و نباید از برنامه غذایی شما حذف شوند، به خصوص اگر به طور فعال ورزش می‌کنید. در این مقاله به معرفی مزایای پروتئین وی برای بانوان خواهیم پرداخت اما پیش از شروع این موضوع، ابتدا باید در مورد دلیل نیاز بدن به پروتئین صحبت کنیم.

چرا به پروتئین نیاز داریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید پروتئین بیشتری را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. از ۲۰ اسید آمینه تشکیل دهنده پروتئین، حداکثر ۹ اسید آمینه ضروری هستند. این بدان معناست که بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را به تنهایی بسازد. تنها راه دریافت این مواد از طریق رژیم غذایی بوده و برای عملکرد مناسب بدن، محافظت از توده عضلانی، عملکرد مناسب هورمون‌ها و حفظ سیستم ایمنی مهم هستند. پروتئین جزء کلیدی هر سلول در بدن ما است. برای ایجاد و بازسازی بافت‌هایی مانند ماهیچه‌های اسکلتی، استخوان، مو، ناخن، غضروف، پوست و خون استفاده می‌شود. علاوه بر آن در ساخت آنزیم‌ها و هورمون‌هایی که متابولیسم، رشد و بسیاری از عوامل دیگر را تنظیم می‌کنند، کاربرد دارند.

پروتئین‌ها در کنار چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در دسته درشت مغذی‌ها طبقه بندی می‌شوند، این نشان می‌دهد که بدن به مقادیر نسبتا زیادی از آن‌ها نیاز دارد. برخلاف چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، بدن ذخایر پروتئینی ایجاد نمی‌کند که بعداً بتواند از آن استفاده کند بنابراین لازم است به طور منظم پروتئین مصرف کنید.

مزایای پروتئین وی برای خانم ها

مصرف پروتئین وی توسط بانوان

مصرف پروتئین وی، به ویژه در میان مردان بدنساز، بسیار رایج است اما بسیاری از بانوان از ترس به دست آوردن توده عضلانی ناخواسته از مصرف آن اجتناب می‌کنند. در واقع زنان نسبت به مردان تستوسترون کافی در بدن خود تولید نمی‌کنند و این هورمون است که مسئول رشد عضلات در مردان و همچنین رشد مو و صدای حنجره است. پودر پروتئین وی اساساً یک ماده غذایی با پروتئین بالا است که به عنوان یک مکمل غذایی عمل می‌کند. خانم‌ها نمی‌توانند با مصرف پروتئین به اندازه مردان توده عضلانی بسازند، پس نگران این موضوع نباشید.

مزایای پروتئین وی برای بانوان

برخی از مزایای استفاده از پروتئین وی برای بانوان عبارت است از:

۱. هنگام کاهش وزن بسیار مهم است

برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بسوزانید. خوردن پروتئین می‌تواند میزان کالری سوزانده شده را افزایش داده و متابولیسم شما را تسریع کند. مصرف پروتئین، که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از کل رژیم غذایی روزانه را تشکیل می‌دهد، در مقایسه با رژیم‌های غذایی کم پروتئین، مصرف کالری را تا ۱۰۰ افزایش می‌دهد.

آیا می‌دانستید پروتئین اشباع ترین درشت مغذی است؟ احتمالاً مهم‌ترین دلیل اثر پروتئین در کاهش وزن، توانایی آن در کاهش اشتها و کاهش دریافت کالری است. برخلاف غذاهای غنی از چربی یا کربوهیدرات، مصرف پروتئین باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. دفعه بعد که گرسنه شدید، یک میان وعده یا نوشیدنی پروتئینی را امتحان کنید. علاوه بر آن پودر پروتئین می‌تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی شما استفاده شده و یک عنصر مناسب در بسیاری از دستور العمل های تناسب اندام است.

۲. به تناسب اندام کمک زیادی می‌کند

مصرف پروتئین در بانوان به عنوان مکمل بدنسازی می‌تواند به رشد و حفظ توده عضلانی کمک کند و وقتی با ورزش ترکیب شود، بدن شما را تقویت خواهد کرد. ماهیچه‌ها پویا بوده و عمدتاً از پروتئین تشکیل شده‌اند. برای به دست آوردن ماهیچه، باید یک تعادل پروتئین در بدن شما وجود داشته باشد که اغلب به عنوان تعادل نیتروژن شناخته می‌شود. افرادی که می‌خواهند توده عضلانی به دست آورند باید پروتئین بیشتری مصرف کنند. اگر می‌خواهید توده عضلانی خود را همزمان حفظ کنید، باید مصرف پروتئین را افزایش دهید.

مزایای پروتئین وی برای خانم ها

۳. به ریکاوری عضلات بعد از تمرین کمک می‌کند.

متابولیسم اسیدهای آمینه شاخه دار به طور مستقیم با ریکاوری عضلات مرتبط است. بسیاری از پروتئین‌ها سرشار از اسیدهای آمینه هستند، این نشان می‌دهد که می‌توانند به شما کمک کنند تا عضلات خود را بازیابی کرده و درد عضلانی را تسکین دهید. این دردها اغلب بعد از تمرینات شدید اتفاق می‌افتد و کاملا طبیعی است.

بهترین پروتئین برای ریکاوری عضلات، پروتئین وی و کازئین است. این دو حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بوده که بدن برای رشد و بازسازی بافت عضلانی به آن نیاز دارد. پروتئین وی همچنین غنی از اسیدهای آمینه بی سی ای ای، به ویژه لوسین است که سنتز پروتئین در عضلات اسکلتی را تحریک می‌کند.

اثر پروتئین کازئین بر ریکاوری نیز توسط مطالعه‌ای تایید شد. در این تحقیقات ورزشکاران ۴۰ گرم کازئین قبل از خواب مصرف می‌کردند؛ بهبودی آن‌ها در مقایسه با سایر ورزشکاران ۲۲ درصد افزایش یافت.

۴. به تقویت سیستم ایمنی، استخوان‌ها، مو و ناخن‌های سالم کمک می‌کند.

پروتئین کافی در بدن می‌تواند استخوان‌ها را قوی نگه داشته و از دست رفتن تراکم آن‌ها به دلیل افزایش سن را به حداقل برساند. پروتئین باعث تقویت مو و ناخن نیز می‌شود و به همان اندازه برای ایجاد یک سیستم ایمنی سالم مفید است. اگر تصمیم دارید پروتئین وی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، جالب است بدانید که این پروتئین حاوی تعداد زیادی ایمونوگلوبولین و آنتی اکسیدان های گلوتاتیون است که باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *