افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش های کاشت مو در کلینیک های ایران

رپورتاژ آگهی

روش های کاشت مو در کلینیک های ایران

ریزش مو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که افراد از سن ۳۵ سالگی به بعد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این مشکل هرکسی را به آن وا می‌دارد تا به‌دنبال راهکاری برای رفع قسمت‌های طاسی سر باشد. سال‌ها است که از عمل کاشت مو برای پرپشت کردن موها و رفع طاسی سر استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی نیز مدام روش‌های جدید کاشت مو پدید می‌آیند که مزایای روش‌های قبلی را بیشتر کرده و از معایبش می‌کاهند.

در این مقاله قصد داریم درباره روش های کاشت مو در کلینیک های ایران صحبت کنیم و به نحوه انجام و مزایا و معایب هرکدام بپردازیم. اگر شما هم به فکر کاشت مو هستید، با مطالعه مطلب پیش رو اطلاعات جامعی درباره انواع روش های کاشت مو در ایران به دست خواهید آورد.

کاشت موی نواری (FUT)؛ سنتی‌ترین روش کاشت مو با جراحی

کاشت موی نواری یا به‌اصطلاح FUT یک عمل کاشت مو سنتی و درعین‌حال پرکاربرد برای رفع طاسی پوست سر است. ازآنجایی‌که این روش نوعی عمل جراحی پزشکی است، به بی‌هوشی یا بی‌حسی موضعی نیاز دارد. بعد از بی‌هوشی فرد، پزشک یک نوار باریک از پوست پشت سر بیمار برداشته و گرافت‌های موجود در آن را جداسازی و آماده‌سازی می‌کند. سپس فولیکول‌های برداشت‌شده در عمق،‌ زاویه و مکان مناسب از قسمت دریافت‌کننده پیوند زده می‌شوند.

از مهم‌ترین مزایای کاشت موی نواری می‌توان به طبیعی بودن نتیجه، بازدهی بالا و قیمت به‌صرفه اشاره کرد. بااین‌حال معایبی مانند احتمال بروز التهاب، عفونت، ایجاد زخم و همچنین دوره نقاهت طولانی از جمله معایب کاشت مو به روش FUT است.

کاشت موی FUE با استخراج واحدهای فولیکولی

تکنولوژی کاشت موی FUE بعد از کاشت موی نواری پدید آمد. در این روش، پزشک به‌جای برداشت یک نوار از پوست سر، قسمتی از موها را تراشیده و سپس رشته‌های مو را به‌صورت تکی از بانک مو برداشت می‌کند. سپس فولیکول برداشت‌شده در قسمت دریافت‌کننده پوست سر پیوند زده می‌شود. یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در کلینیک ایران که دقیقا مانند FUE است، ولی با ابزارهای ظریف‌تر و عوارض کمتری انجام می‌شود، Micro FIT است. استفاده از ابزارهای بسیار ظریف برای برداشت و کاشت فولیکول باعث درد کمتر و نتیجه مطلوب‌تر می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای کاشت مو به روش FUE یا micro FIT می‌توان به دوره نقاهت بسیار کوتاه و حداکثر استفاده از گرافت‌ها اشاره کرد. ضمن اینکه این روش نیازی به بی‌هوشی، درد و خونریزی ندارد. بااین‌حال طولانی بودن مدت زمان عمل کاشت مو ممکن است باعث خستگی بیمار شود یا زخم‌های ایجادشده در قسمت بانک مو در صورت کوتاهی موها در معرض دید باشند.

روش های کاشت مو در کلینیک های ایران

SUT؛ یکی از پرکاربردترین روش های کاشت مو در ایران

پایه و اساس کلیه روش های کاشت مو در ایران و جهان یکسان است؛‌ اما استفاده از دستگاه‌های مختلف ممکن است فرایند کاشت مو را راحت‌تر کند. در روش SUT نیز همان فرایند برداشت و کاشت فولیکول‌ها با دستگاه‌های مخصوص کاشت مو انجام می‌شود که نیاز به تیغ، بی‌هوشی و برش را از بین می‌برد. دستگاه‌های تمام اتوماتیک کاشت مو پزشک را قادر می‌سازند تا در هر عمل حدود ۱۴هزار تار موی واقعی را پیوند بزند؛ این عدد حدود ۳ برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است.

فرایند عمل بدون درد و خونریزی، دقت بسیار بالا هنگام برداشت فولیکول، ایجاد نشدن زخم، و بازدهی بسیار بالا از مهم‌ترین مزایای کاشت مو به روش SUT محسوب می‌شود. همچنین این روش پیوند مو هیچ‌گونه عوارضی ندارد و اگر در یک کلینیک تخصصی مانند کلینیک پوست و مو صدف انجام شود، هیچ‌گونه نگرانی برای مراقبت‌های بعد از عمل نیز نخواهید داشت.

کاشت مو به روش ترکیبی؛ استفاده همزمان از مزایای چند روش کاشت مو

گاهی اوقات مسائلی مانند طاسی شدید سر یا مناسب نبودن بانک مو، پزشک را مجبور به استفاده از چند روش برای کاشت مو می‌کند. یکی از روش های کاشت مو در کلینیک‌ های ایران، ترکیب دو روش FUT و FUE است. یعنی در این روش پزشک برای برداشت فولیکول‌ها هم به‌صورت نواری و هم به‌صورت تکی اقدام می‌کند. سپس فولیکول‌های مناسب را جداسازی و آماده کرده و سپس در پوست قسمت‌های طاس سر پیوند می‌زند. با کمک این روش حدود ۱۳هزار گرافت را می‌توان برداشت کرد و پیوند زد.

روش کاشت موی ترکیبی یک عمل ارزان و مطمئن برای متراکم کردن موها است و زمان زیادی طول نمی‌کشد. البته با استفاده از این روش برای کاشت مو، مزایا و معایب هر دو روش FUT و FUE شامل حالتان خواهد شد.

روش های کاشت مو در کلینیک های ایران

کاشت مو به روش BHT؛ کاشت مو مناسب افراد بدون بانک مو

اگر بانک موی مناسبی پشت سر خود ندارید، اصلا نگران نباشید. یکی از روش های کاشت مو در ایران، BHT است که طی آن، موهای قسمت‌های مختلف بدن مانند سینه، کمر و ران برداشت شده و در قسمت کم‌موی سر پیوند زده می‌شود. افرادی که دچار طاسی کامل سر هستید یا موهای بانک مویشان برای برداشت و کاشت مناسب نیست، می‌توانند از روش کاشت مو BHT استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که موهای بدن با موهای سر فرق داشته و همین موضوع روی نتیجه نهایی کار تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی ماندگاری موهای بدن برای کاشت موی سر پایین است.

انتخاب بهترین روش کاشت مو را به متخصصان کلینیک صدف واگذار کنید!

در این مقاله به بررسی انواع روش های کاشت مو در کلینیک های ایران پرداختیم و مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها را بررسی کردیم. تاکنون روش SUT جدیدترین و بهترین روش کاشت مو در کلینیک‌های ایران محسوب می‌شود که پزشک طی آن با استفاده از ابزارهای تمام اتوماتیک و مخصوص فرایند برداشت و کاشت موها را انجام می‌دهد. بااین‌حال انتخاب بهترین روش کاشت مو باید متناسب با شرایط بانک موی فرد و انتظار او از عمل توسط پزشک متخصص انجام شود.

کلینیک صدف یکی از تخصصی‌ترین کلینیک‌های زیبایی و پوست و مو در تهران است که با تشکیل تیم متخصص از پزشکان باتجربه انواع خدمات کاشت مو را به شما عزیزان عرضه می‌کند. این مجموعه با تایید وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و کلیه خدمات کاشت مو را با ضمانت‌نامه یک ساله انجام می‌دهد. همچنین تیم مشاوره مجموعه صدف هرروزه آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در دوران قبل و بعد از عمل هستند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *