افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

۵ خاصیت عجیب قهوه اسپرسو که نمی دانید

رپورتاژ آگهی

نام اسپرسو با روش تهیه سریع آن عجین شده است. در این مقاله به ویژگی های جالب و خواص قهوه اسپرسو برای سلامتی بدن پرداخته ایم.

خواص قهوه اسپرسو

نام اسپرسو با روش تهیه سریع آن عجین شده است. دم کردن این نوشیدنی، فقط ۳۰ ثانیه زمان می‌برد! شاید به همین دلیل طرفداران پروپاقرصی دارد. البته شهرت این نوشیدنی به اینجا ختم نمی‌شود. افرادی که به طور منظم اسپرسو می‌نوشند، احتمالا عاشق عطر و طعم اسپرسو هستند. البته این نوشیدنی محبوب، خواص بسیار زیادی هم دارد. اگر شما هم جزو اسپرسوبازها هستید یا به تازگی وارد این وادی شده‌اید، بهتر است اطلاعات خود را از خواص این نوشیدنی لذیذ بیشتر کنید.

با ۵ مورد از بهترین خواص اسپرسو آشنا شوید

خواص اسپرسو

این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار خواص زیادی دارد. البته نباید فراموش کنید که کیفیت دم‌آوری از اهمیت بالایی برخوردار است. ۵ تا از خواص اسپرسو:

  1. بهبود تمرکز
  2. تقویت حافظه
  3. کاهش خطر سکته
  4. کاهش وزن
  5. بهبود خلق و خو

در ادامه به معرفی ۵ مورد از خواص اسپرسو می‌پردازیم.

۱. بهبود تمرکز

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما در طول روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، نداشتن تمرکز در انجام برخی فعالیت‌هاست. اسپرسو به دلیل برخورداری از کافئین مناسب، انرژی شما را افزایش می‌دهد. همین موضوع باعث ترشح دوپامین در مغز و افزایش تمرکز روی فعالیت‌ها می‌شود. البته در صورتی که شب قبل خواب مناسبی نداشته باشید، اسپرسو نمی‌تواند معجزه کند!

۲. تقویت حافظه

مصرف منظم اسپرسو به بهبود حافظه کمک می‌کند. مواد موجود در قهوه به مغز کمک می‌کنند تا اطلاعات را بهتر و با حجم بیشتر ذخیره‌سازی کند. علاوه‌بر این به بازیابی اطلاعات مغز و به‌کارگیری آنها هم کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از آزمون‌های حساس و مهم، یک فنجان اسپرسو بنوشید. این کار به بازیابی اطلاعات حفظ‌شده توسط شما کمک می‌کند.

۳. کاهش خطر سکته

طی مطالعاتی که دانشمندان روی این موضوع انجام داده‌اند، ثابت شده است که مصرف اسپرسو به کاهش ریسک سکته به خصوص در زنان کمک می‌کند. همچنین مصرف اسپرسو ریسک ابتلا به سکته در افرادی که سابقه دارند را هم کمتر می‌کند. به این ترتیب افرادی که اسپرسو مصرف نمی‌کنند، این نوشیدنی را به سبد رژیم روزانه خود اضافه کنند.

۴. کاهش وزن

مصرف اسپرسو باعث می‌شود تا انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های پرفشار داشته باشید. همچنین به پیشگیری از درد عضلات در تمرین کمک می‌کند. به همین دلیل خیلی راحت‌تر می‌توانید تمرینات سنگین انجام دهید. از طرف دیگر اسپرسو کالری بسیار کمی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا بهترین گزینه برای مصرف قبل از تمرین باشد. معمولا ورزشکاران۳۰ دقیقه قبل از انجام تمرین، اسپرسو مصرف می‌کنند. مصرف منظم این نوشیدنی، تاثیرات شگفت‌انگیزی روی کاهش وزن می‌گذارد.

۵. بهبود خلق‌وخو

یکی از خواص بسیار معروف کافئین به عنوان یک محرک قوی، افزایش هوشیاری است. اسپرسو هم دارای مقدار کافئین مناسبی است که باعث افزایش انرژی، هوشیاری و بهبود خلق‌وخو می‌شود. به همین دلیل افرادی که دائما ناراحت هستند یا به نوعی افسردگی دارند، بهتر است به مصرف منظم اسپرسو روی بیاورند. کافئین موجود در این نوشیدنی، باعث افزایش ترشح هورمون‌های شادی در بدن می‌شود.

مختصری درباره قهوه اسپرسو

برای تهیه این نوع قهوه از دانه‌های قهوه عربیکا استفاده می‌شود. البته در برخی ترکیب‌های اسپرسو، ممکن است از روبوستا هم استفاده شود. دانه‌های روبوستا به دلیل این که نسبت به عربیکا دارای کافئین بیشتری هستند، خواص بیشتری هم از این نظر دارند. برای تهیه اسپرسو، دانه‌های قهوه را برشته می‌کنند تا تیره‌تر شوند.

نکته مهم در تهیه اسپرسو، نحوه آسیاب ‌کردن و دم‌آوری آن است. اندازه آسیاب با توجه به نوع دستگاه اسپرسوساز مشخص می‌شود. به طور کلی هدف از تهیه قهوه به صورت اسپرسو، فشرده‌شدن و غلیظ ‌شدن آن است. به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. معمولا طرفداران اسپرسو به نوعی معتاد آن می‌شوند؛ البته اعتیاد از نوع مثبت!

بررسی ویژگی‌های اسپرسو

وقتی یک شات اسپرسو تهیه کنید، کاملا متوجه خواهید شد که غلظت بسیار بالایی دارد. این نوشیدنی از قوام بسیار خوبی برخوردار است. دم کشیدن مناسب اسپرسو اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این کار باید دما و فشار مناسبی به قهوه داده شود. این کار باعث عبور آب داغ از تفاله‌های قهوه فشرده ‌شده می‌شود. البته نباید نوع آسیاب و اندازه آن را هم فراموش کنید.

اگر از دستگاه اسپرسوساز بخار استفاده می‌کنید، باید ذرات آسیاب شما کمی ریزتر از دستگاه اسپرسوساز پمپ‌محور باشد. دستگاه بخار، فشار کمتری نسبت به پمپ ایجاد می‌کند. اگر از آسیاب مخروطی استفاده کنید، نوشیدنی اسپرسو بسیار خوشمزه‌ای خواهید داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اسپرسو، تازه ‌بودن دانه‌های قهوه آن است. این دانه‌ها باید به خوبی نگهداری و برشته شوند. بهتر است فیلتر و دستگاه اسپرسوساز را از قبل گرم کنید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

چرا روی شات اسپرسو کف ایجاد می‌شود؟

فواید قهوه اسپرسو

روی اسپرسو یک لایه بسیار نازک از روغن‌های امولسیون‌شده حاوی پروتئین و قند تشکیل می‌شود. این لایه باعث می‌شود شدت شات اسپرسو و شیرینی آن حفظ شود. لایه کف به دلیل وجود هوا، دی اکسید کربن و سایر گازها ایجاد می‌شود. این لایه رنگ قهوه‌ای روشن دارد و باعث بهتر شدن عطر و طعم اسپرسو می‌شود.

تجهیزات ضروری برای تهیه قهوه اسپرسو

برای تهیه این نوشیدنی بسیار محبوب به تجهیزات خاصی نیاز دارید. اولین و اصلی‌ترین دستگاه برای تهیه این نوشیدنی، اسپرسوساز است. این دستگاه با عبور پرفشار آب داغ از تفاله‌های قهوه که در یک پورتافیلتر قرار گرفته‌اند، اسپرسو را تهیه می‌کند.

دستگاه اسپرسوساز، آب را در دمای مناسب و با فشار مناسب از فیلتر عبور می‌دهد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر فشار آب مناسب نباشد، طعم لذیذی نخواهید داشت. بهتر است دستگاه طوری تنظیم شود که ۹ بار فشار ایجاد کند. بهترین دما هم برای اسپرسو، بین ۱۹۰ تا ۱۹۶ درجه است.

خرید تجهیزات اسپرسو با بهترین کیفیت

بعد از آشنایی با خواص این نوشیدنی، نوبت به خرید اسپرسو و تجهیزات آن می‌رسد. اسپرسو یکی از نوشیدنی‌های بر پایه قهوه است که طعم و عطر بسیار دلپذیری دارد. این نوشیدنی محبوب دارای خواص بسیار زیادی است که افزایش تمرکز، بهبود حافظه، کاهش وزن، بهبود خلق‌وخو و کاهش سکته از جمله آنهاست. برای تهیه این نوشیدنی به تجهیزات خاصی مثل اسپرسوساز نیاز دارید. قهوه سیراف یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه انواع قهوه و تجهیزات قهوه محسوب می‌شود. شما می‌توانید تجهیزات مناسب اسپرسو را از این فروشگاه آنلاین با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

سوالات متداول

چرا روی شات اسپرسو کف ایجاد می‌شود؟

لایه کف به دلیل وجود هوا، دی اکسید کربن و سایر گازها ایجاد می‌شود.

از کجا قهوه اسپرسو عمده بخریم؟

برای خرید عمده قهوه اسپرسو می توانید از سایت قهوه سیراف اقدام نمایید.

منبع: https://sirafcoffee.ir/

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *