افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی

رپورتاژ آگهی

تینر فوری و تینر روغنی، رقیق کننده و حلال قوی برای رنگ های روغنی، لاک ها، لکه ها هستند. در حالی که آنها برخی از ویژگی های مشترک را دارند، تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی هستند که عمدتاً نیازهای متفاوتی را برطرف می کنند.در ادامه با به تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی خواهیم پرداخت.

تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی

تینر فوری چیست؟

تینر فوری یک رقیق کننده و حلال قوی مایع است. تینر فوری حاوی حداکثر ده ماده تشکیل دهنده، ترکیبی با نسبت مخلوط است که بین تولیدکنندگان متفاوت است. تینر فوری هم یکی از حلال‌های مورد استفاده در صنعت رنگ است که از آن برای حل کردن رنگ‌های فوری استفاده می‌شود. از نمونه‌های رنگی فوری می‌توان به سیلر و کیلر و نیم پلی استر و رنگ‌های خودرویی (فوری) اشاره کرد که از این پوشش ها در رنگ چوب استفاده می شود. تینر فوری حلالیت بسیار بیشتری نسبت به تینر روغنی دارد. به عبارتی این تینر به محض در معرض هوا قرار گرفتن، شروع به بخار شدن می‌کند.

گاهی اوقات تینر فوری ممکن است خیلی ضخیم باشد که نمی توان روی آن مسواک زد یا اسپری کرد. اگر از لاک ضخیم استفاده شود، روکش حاصل ممکن است برآمدگی، حفره دار یا دارای اثر پوست پرتقال باشد. همانطور که آب مولکول های محصولات مبتنی بر آب را نازک می کند، تینر فوری نیز دارای خواص شیمیایی مناسبی برای جداسازی (یا نازک شدن) مولکول های لاک است.

 رقیق کننده فوری هرگز نباید در فاضلاب ریخته شود، زیرا یک زباله خطرناک خانگی محسوب می شود و در صورت عدم دفع صحیح می تواند محیط محلی را آلوده کند.

رقیق کننده روغنی چیست؟

تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی

تینر روغنی به هر محصول مایعی گفته می شود که رقیق می شود یا به عنوان حلال رنگ های روغنی و سایر پوشش ها عمل می کند.

اصطلاح رقیق کننده رنگ، عملکرد محصول را توصیف می کند، نه مواد تشکیل دهنده. بنابراین، حتی محصولات سازگار با محیط زیست مشتق شده از مرکبات، سویا، کاج (برای سقز)، یا سایر مواد ارگانیک از نظر فنی در دسته رقیق کننده رنگ روغنی قرار می گیرند.

با این حال، اغلب، تینر روغنی از ارواح معدنی خالص ساخته می شود. یا ممکن است تینر روغنی از الکل های معدنی با افزودنی هایی مانند بنزن تولید شود.تینر روغنی شفاف است و بوی کم یا بدون بو دارد.

تینر فوری یا تینر روغنی به همان اندازه برای تمیز کردن سطوح روغنی از جمله ابزارهای روغنی کار می کنند. اما رقیق کننده فوری  برای تمیز کردن مواد سخت مانند جوهر و چسب بسیار ارجح است.

به طور کلی، بهتر است از جایگزینی تینر فوری به جای تینر روغنی یا برعکس آن خودداری کنید. تولید کنندگان رقیق کننده لاک را برای استفاده به عنوان رقیق کننده رنگ یا حلال توصیه نمی کنند. برعکس، تینر روغنی برای حل کردن لاک ها طراحی نشده است. ترکیب آن برای این استفاده مناسب نیست.

رقیق کننده فوری در مقابل قدرت رقیق کننده روغنی

تینر فوری قوی تر از تینر روغنی است. رقیق کننده لاک آنقدر قوی است که حتی لاک های خشک شده و دیگر پوشش های روغنی را نرم می کند. رقیق کننده لاک می تواند به پلاستیک و لاستیک آسیب برساند و حتی می تواند رنگ خودرو را از بین ببرد. رقیق کننده لاک سریع و تهاجمی عمل می کند تا لاک ها را حل کند.

رقیق کننده رنگ مبتنی بر الکل های معدنی نسبتاً ملایم تر و کندتر عمدتاً روی پوشش های مرطوب مؤثر است. تینر روغنی می تواند به پوشش های پخته شده آسیب برساند – اما نه با سرعت و قدرتی که تینر فوری می تواند.

تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی

رقیق کننده فوری

  • موثر با پوشش های مبتنی بر روغن
  • از مواد زیادی تشکیل شده است
  • بسیار قوی
  • فوق العاده قابل اشتعال
  • بوی تند
  • VOC کمتر از تینر روغنی
  • ابزارهای روغنی را تمیز می کند

تینر روغنی

  1. موثر با محصولات مبتنی بر روغن
  2. اغلب فقط یک یا دو ماده تشکیل دهنده
  3. به اندازه رقیق کننده لاک قوی نیست
  4. قابل اشتعال، اما کمتر از رقیق کننده فوری
  5. بوی کم یا بدون بو
  6. ابزارهای روغنی را تمیز می کند

عوارض تینر فوری

در هنگامی که ار تینر فوری استفاده میکنید باید بسیا احتیاط کنید . اگر حساسیت تنفسی داشته باشید، بوی این تینر به سیستم تنفسی شما آسیب می‌رساند. پوست برخی افراد به مواد شیمیایی و به‌خصوص تینر بسیار حساس هست و باعث ایجاد زخم و اگزما پوستی می‌شود.اگر از تینر فوری در فضای بسته استفاده کنید بسیا خطرناک استو حتما باید در ان مکان از فن یا جریان هوا وجود داشته باشد که به تخلیه سریع گاز تینر کمک کرد.

تفاوت بین تینر فوری و تینر روغنی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *