افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا تزریق چربی به باسن خطرناک است ؟

رپورتاژ آگهی

تزریق چربی در دنیای پزشکی امروز از جمله متداول‌‎ترین روش‌‎‌های موجود جهت فرم‌دهی و خوشم فرم کردن باسن است. این روش که به گونه‎‌ای می‌تواند در کنار اعمال پروتز باسن به عنوان روشی مؤثر در حجیم کردن باسن و نزدیک‌سازی آن به شکل ظاهری دلخواه فرد به کار رود، مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. به طوریکه شاهد گسترش این عمل زیبایی در کلینیک‌‎‌های زیبایی و پزشکی ایران نیز هستیم. به طوریکه به علت افزایش میزان تقاضای انجام این عمل زیبایی و تزریق چربی، لازم دانستیم در خصوص مزایا و یا عوارض انجام این عمل زیبایی و اینکه آیا می‌تواند سلامت انسان را در دراز مدت تهدید کند یا خیر، به بررسی اطلاعات جامع بپردازیم.

نحوه‎‌ی انجام لیپوساکشن و انتقال چربی به باسن

در عمل افزایش سایز باسن از طریق تزریق چربی، پس از بی‌حسی نواحی مدنظر و یا بیهوش کردن بیمار از نخاع، میزان مشخصی از چربی به روش لیپوساکشن از اطراف شکم و یا پهلو و نواحی بالای ران برداشته شده و پس از تصفیه و شست و شو (جهت خالص‌سازی چربی)، به باسن تزریق می‌شود. برای تزریق یا انتقال چربی برداشته شده، پزشک در ابتدا برش بسیار کوچکی را در سطح باسن ایجاد می‌کند تا امکان ورود کانول ( ابزار دستگاه لیپوساکشن) به زیر پوست باسن ایجاد شود. سپس با حرکت کانول به انتقال چربی‌های موجود در آن به طور منظم در سراسر سطح باسن می‌‎‌پردازد. به طوریکه بعد از اتمام این کار شاهد افزایش حجم منظم و یک سطحی خواهیم بود.

نتایج تزریق چربی به باسن بلافاصله پس از جراحی مشخص شده و فرم و سایز کلی باسن تغییر پیدا خواهد کرد. اما از آنجایی که چربی می‌تواند جذب شود ممکن است به مرور در طی سال‎‌های بعد شاهد کاهش ۶۰ تا ۸۰ درصدی حجم باسن باشید. از طرف دیگر عوامل متعددی چون رژیم‌‎‌های لاغری و یا حتی چاقی نیز می‌توانند بر تغییر سایز باسن و نتیجه‌‎ی عمل در دراز مدت تأثیر‌گذاری مثبت یا منفی داشته باشند.

چه افرادی کاندید مناسب ‎‌تری برای انتقال چربی به باسن هستند؟

به طور کلی افرادی که از ذخیره‎‌ی چربی بالاتری در اطراف شکم و پهلو یا ران خود برخوردارند، برای انجام این عمل زیبایی کاندید مناسب‎‌تری خواهند بود. چراکه لیپوساکشن چربی به مقدار کافی و به راحتی انجام گرفته و مشکلی از بابت دسترسی به میزان مشخصی از چربی وجود نخواهد داشت. علاوه براین افراد، کسانی که از پوست سالمی در نواحی که قرار است تزریق چربی صورت پذیرد، بهره‎‌مند هستند و همچنین دارای بازه سنی ۲۵ تا ۵۵ سالگی هستند نیز می‌توانند کاندید‌های خوبی برای تزریق چربی باشند.

مزایای انتقال چربی به باسن

عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند شکل و فرم کلی باسن و انحنای بدن یک شخص را تعیین کنند. از جمله مهم‌‎ترین این عوامل می‌توان به ژنتیک انسان اشاره نمود. یعنی حتی فرم بخش‎‌های مختلف بدن نیز تحت تأثیر ژن‎‌هایی که از والدین به او رسیده، هستند. همچنین به غیر از ژنتیک مسائل مختلف دیگری چون ورزش‎‌های مداوم و پی در پی و رعایت رژیم‎‌های غذایی سالم و اصولی نیز می‌توانند در فرم دهی به باسن مؤثر باشند.

اما اگرچه ورزش و رژیم غذایی همیشه به عنوان بهترین عوامل در دست‌یابی به اندام بهتر شناخته می‌شوند و به اندازه‌ی مشخصی در شکل و فرم باسن و انحنا‌های بدن دخالت دارند، ولی نمی‌توانند در دستیابی زود هنگام شخص به یک اندام‌ایده‌‎آل مؤثر واقع شوند. بنابراین در این زمان می‌توان گفت انجام اعمال زیبایی و تزریق چربی، بهترین گزینه‌‎ی موجود برای تغییر حجم باسن و حذف برخی از چربی‎‌های موجود در قسمت پهلو یا شکم می‌‎باشد. چراکه انجام این عمل زیبایی مزایای مهمی را برای شخص در پی خواهد داشت.

  • دستیابی به فرمی طبیعی در طی انتقال چربی به باسن

در استفاده از روش‌های مصنوعی نظیر تزریق ژل یا استفاده از پروتز، باسن فرم طبیعی خود را از دست خواهد داد که این موضع برای افرادی که تمایل زیادی به طبیعی نشان دادن اندام خود را دارند، می‌تواند چندان جالب به نظر نرسد. این درحالی است که در تزریق چربی به باسن نتیجه‎‌ی نهایی بسیار طبیعی می‌‎باشد.

  • کوتاه بودن مدت زمان بهبودی

از آنجایی که چربی تزریق شده از بدن خود شخص برداشته می‌شود، احتمال پس‌زده شدن چربی کم بوده و فرد دوران نقاحت خود را با سرعت بسیار بالایی طی خواهد نمود. به طوریکه برخلاف انجام پروتز نیازی به بستری شدن فرد در بیمارستان نبوده و پس از اتمام جراحی می‌تواند به منزل خود برگردد.

  • کاهش خطر ابتلا به عفونت

در پروتز‌های باسن که برای افزایش حجم آن از سیلیکون استفاده می‌شود، احتمال ایجاد عفونت و افزایش آن بالا بوده و ممکن است سلامت شخص تهدید شود این درحالی است که خوشبختانه در انجام تزریق چربی خطر ابتلا به عفونت بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

  • جذابیت بیشتر در پوشیدن لباس‎‌های مختلف

بسیاری از افراد خصوصاً بانوان در پوشیدن لباس‌‎‌های خود تمایل زیادی به نشان دادن تناسب اندام بالا تنه و پایین تنه خود دارند که این موضوع برای افرادی که با تجمع چربی در یک نقطه خاص مثلاً شکم روبرو هستند، بسیار آزار دهنده می‌‎‌باشد. درحالی که در طی عمل تزریق چربی به علت کاهش میزان چربی‎‌های تجمع یافته در یک نقطه خاص و انتقال آن به باسن، می‌توانند شاهد تناسب بیشتری در اندام‎‌های خود بوده و با محدودیت کمتری لباس‌‎‌های مجلسی ویا بیرونی خود را انتخاب نموده و از پوشیدن آن، بدون احساس خجالت یا کمبود اعتماد به نفس، لذت ببرند.

انتقال چربی به باسن، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟

تزریق چربی همانند هر عمل زیبایی و جراحی دیگری، عوارض مخصوصی را دارد که می‌تواند در صورت عدم توجه و بی‌احتیاطی شدت بیشتری پیدا کنند. از جمله این عوارض و یا خطراتی که در طی این جراحی ممکن است برای شخص ایجاد شود می‌توان به تجمع مایعات در قسمتی که لیپوساکشن انجام شده است، اشاره کرد که برای پیشگیری از این موضوع معمولاً به پوشیدن لباس‌‎‌های تنگی همانند گن، بعد از عمل توصیه می‌شود. همچنین در صورتیکه قرار باشد میزان زیادی از چربی انتقال داده شود، احتمال دارد در طی کاهش یا برداشتن چربی فرد با کمبود مایع در بدن خود روبرو شود که برای عدم مواجه با این اتفاق نیز توصیه می‌شود بیمار پس از جراحی به استفاده از الکترولیت ورزشی بپردازد.

آیا می‌توان انتقال چربی به باسن را یک روش پر خطر محسوب کرد؟

میزان ریسک یا خطر تزریق چربی به عوامل متعددی چون کلینیک سلامت و زیبایی مدنظر، پزشک متخصص یا جراح منتخب، آمادگی پوست برای انجام عمل و… وابسته دانست که از میان این عوامل مهم‎‌ترین عاملی که می‌تواند در موفقیت جراحی و کم خطر بودن آن مؤثر واقع شود جراح و یا پزشک متخصصی است که به آن مراجعه می‌کنید، می‌‎باشد. چراکه یک پزشک ماهر و با تجربه با درنظر گرفتن شرایط بدنی فرد و عواملی که در کاهش عفونت مؤثرند، می‌تواند عوارض تزریق چربی را کاهش داده و درصد موفقیت آن را به شکل قابل توجهی افزایش ‌دهد. پس اگر به دنبال عملی کم خطر هستید حتماً به سراغ پزشکانی متبحر و متخصص در این امر بروید تا از پشیمانی بعد از عمل و یا دردسر‌هایی که در طی برخی از جراحی‌‎‌های ناموفق و یا غیرقانونی انجام می‌شود، جلوگیری به عمل آورده باشید.

در صورتیکه به فکر فرم‌دهی به باسن خود هستید و یا به حجیم‎‌تر کردن باسن و حذف چربی‌‎‌های اضافه‌‎ی خود می‌‎اندیشید، کلینیک تخصصی پوست و مو زیبایی رویان سلامت (آپاما) با بهره‎‌مندی از پیشرفته‌‎ترین تجهیزات پزشکی مورد تأیید FDA آمریکا و CE اروپا به همراه کادر متخصص و با تجربه خود برای ارائه خدمات در حوزه‌‎ی زیبایی و سلامتی در خدمت شما عزیزان می‌‎باشد. برای مراجعه به وبسایت کلینیک رویان می‌توانید از آدرس اینترنتی https://royan.clinic/ استفاده نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *