افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بررسی جدیدترین فرصت‌ های شغلی مامایی

رپورتاژ آگهی

بررسی جدیدترین فرصت‌ های شغلی مامایی

قطعا شما مهم‌ترین لحظه در زندگی خود، یعنی لحظه تولد را به یاد نخواهید آورد. لحظه‌ای که فردی با عنوان شغلی ماما، نقشی حیاتی در ورود شما به جهان هستی داشته است. رشته مامایی رشته‌ای بسیار مهم در بازار کار امروز است که به‌عنوان یکی از رشته‌های حوزه علوم بهداشت و پزشکی تعریف می‌شود. به همین دلیل بررسی فرصت های شغلی مامایی می‌تواند برای علاقه‌مندان به کار در این حوزه، جذاب و مفید باشد.

در این مقاله به معرفی رشته مامایی و شرح وظایف ماما خواهیم پرداخت. همچنین به برخی از مهم‌ترین شرایط استخدام ماما در آگهی‌های شغلی این رشته، نگاهی خواهیم انداخت. درنهایت با معرفی فرصت‌های مهاجرت به خارج از کشور، بازار کار و درآمد رشته مامایی را در برخی از کشورهای مهاجرپذیر موردبررسی قرار خواهیم داد.

آشنایی با شغل مامایی

پیش از پرداختن به موضوعاتی مانند: «حقوق طرح مامایی در مناطق محروم» و طرح سوالاتی همچون: «دانشجویان مامایی از ترم چند حقوق می گیرند؟»، کارجویان بهتر است ابتدا اطلاعات جامع و کاملی درباره رشته مامایی، مسئولیت‌های شغلی در رشته مامایی و شرایط استخدامی در بازار کار مامایی داشته باشند. به همین دلیل در این بخش، به معرفی رشته مامایی خواهیم پرداخت.

ارائه آموزش‌ها و خدمات بهداشتی به زنان در سنین باروری، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای داشتن جامعه‌ای سلامت‌محور ضروری است. انجام اقدامات مشاوره‌ای و بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت زنان و نوزادان، می‌تواند به سلامت خانواده‌ها در دوران حساس بارداری کمک فراوانی نماید. به همین دلیل برای رسیدگی به مسائل دوران بارداری و دوران بعد از زایمان، نیاز به کمک گرفتن از افرادی متخصص در این حوزه است.

در حقیقت ارائه خدمات بهداشتی و انجام مراقبت‌های دوران بارداری، در حوزه وظایف و مسئولیت‌های افراد شاغل در فرصت های شغلی مامایی است. یک ماما وظیفه حمایت و پشتیبانی از مادر و نوزاد را در دوران قبل و بعد از زایمان بر عهده دارد. بررسی وضعیت مادر و فرزند در طول دوران بارداری و ارائه برنامه مراقبتی به مادران، از دیگر وظایف و مسئولیت‌های تعریف‌شده در فرصت‌های شغلی مامایی است.

همچنین یک ماما با کار در کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، نقش بسیار مهمی در تشخیص به‌موقع و زودهنگام ناهنجاری‌ها و بیماری‌های دوران بارداری خواهد داشت. در صورت تمایل می‌توانید برای مشاهده جدیدترین آگهی های استخدام ماما روی این لینک کلیک کنید.

یک ماما در صورت نداشتن دسترسی به فوریت‌های پزشکی در مواقع لزوم، باید اقدامات مرتبط با فوریت‌های مامایی را انجام داده و نهایت کوشش خود را برای مراقبت از مادر، جنین و نوزاد به کار بندد. درنهایت می‌توان گفت که حفظ سلامت مادران و نوزادان، مهم‌ترین وظیفه هر ماما در فرصت های شغلی مامایی است.

بررسی شرایط استخدام در فرصت های شغلی مامایی

بدون تردید مهم‌ترین عامل برای فعالیت در شغل مامایی و پیشرفت در رشته مامایی، داشتن علاقه و انگیزه برای کار در این حرفه است. به شکلی که کارجویان برای فعالیت در فرصت های شغلی مامایی، باید به انجام وظایف شغلی رشته مامایی علاقه داشته باشند.

همچنین ارائه مدرک تحصیلی در رشته مامایی یا یکی از رشته‌های پیراپزشکی، یکی از مهم‌ترین شرایط استخدام ماما در تهران و دیگر شهرهای کشور است. به‌علاوه برای کار در این حرفه، فرد باید بتواند وضعیت مادر، جنین یا نوزاد را به‌خوبی بررسی کرده و اطلاعات لازم برای ارائه خدمات مراقبتی را از مادر و خانواده همراه وی دریافت نماید. به همین دلیل یک ماما باید دارای مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی باشد.

این در حالی است که یک ماما باید بتواند در شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ کرده و اقدامات بهداشتی و مراقبتی را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. درنتیجه داشتن صبر و تحمل بالا، جزء مهم‌ترین شرایط استخدامی در فرصت های شغلی مامایی است. به‌علاوه داشتن مسئولیت‌پذیری و تعهد کاری، موجب می‌شود تا یک ماما نهایت کوشش خود را برای حفظ سلامت مادر و جنین به کار بگیرد. از دیگر شرایط استخدامی ماما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهارت‌های کار تیمی و توانایی همکاری با تیم پرستاری و پزشکی در مراکز درمانی
  • انعطاف‌پذیری
  • اعتمادبه‌نفس بالا
  • قدرت تصمیم‌گیری
  • توانایی فیزیکی بالا
  • پایبندی به دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی
  • آشنایی به کامپیوتر
  • سابقه کاری مرتبط
  • توانایی استفاده از تجهیزات پزشکی مرتبط با کار مامایی

مسیر شغلی و بازار کار مامایی در ایران

معمولا در برخی از دانشگاه‌ها، دانشکده‌ای با عنوان دانشکده پزشکی و پرستاری وجود دارد که امکان ادامه تحصیل را برای علاقه‌مندان به این رشته فراهم می‌کند. خانم‌ها در ایران می‌توانند با تحصیل در رشته مامایی، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مامایی، مشغول به تحصیل شده و بعد از فارغ‌التحصیلی، وارد بازار کار مامایی شوند.

چنانچه قصد پیشرفت در رشته مامایی را دارید، می‌توانید ضمن کسب تجربه کاری، به‌عنوان دکتر مامایی از رشته‌ای مانند رشته بهداشت باروری فارغ‌التحصیل شوید. در ایران مراکزی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی، نیاز به استخدام ماما دارند. به شکلی که به‌عنوان یک کارشناس مامایی، می‌توانید بعد از اخذ مدرک لیسانس وارد بازار کار شوید.

بررسی بازار کار مامایی در خارج از کشور

مهاجرت به خارج از کشور یکی از تصمیماتی است که ممکن است موردتوجه برخی از فارغ‌التحصیلان رشته مامایی در کشور قرار بگیرد. درآمد و حقوق بالا، آینده شغلی مناسب و داشتن یک زندگی باکیفیت، جزء مهم‌ترین دلایل ذکرشده برای مهاجرت به خارج از کشور هستند.

از کشورهای مهاجرپذیر در رشته مامایی می‌توان به کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا و سوئد اشاره کرد. در ادامه این بخش، به ارائه توضیحات بیشتر درباره فرصت‌های مهاجرت به خارج از کشور در رشته مامایی می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت به کانادا

یکی از کشورهایی که به فارغ‌التحصیلان رشته مامایی نیاز دارد، کشور کانادا است. فرصت های شغلی مامایی در کانادا با عناوین شغلی مانند Childbirth assistant، registered midwife و licensed midwife شناخته می‌شوند.

در حقیقت برای انجام مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان، به استخدام ماما در کانادا نیاز است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است با شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به این کشور آشنا باشید. در ادامه برخی از شرایط مهاجرت به کانادا برای فرصت‌های شغلی مامایی آورده شده است:

  • ارائه حداقل مدرک کارشناسی در رشته مامایی
  • ارزیابی مدارک تحصیلی به‌وسیله سازمان‌های WES (خدمات آموزش جهانی) و IQAS (سازمان بین‌المللی خدمات ارزیابی صلاحیت)
  • تمکن مالی موردنیاز برای مهاجرت به کانادا
  • پرداخت هزینه‌های درخواست ویزای کانادا
  • ارائه مدرک زبان با حداقل نمره ۷ از آزمون آیلتس (IELTS)

بعد از مهاجرت به کانادا، امکان کار و استخدام ماما در مراکزی مانند بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سلامت اجتماعی و کلینیک‌های خصوصی وجود خواهد داشت. متوسط حقوق و درآمد ماما در کانادا مبلغی به‌اندازه ۴۷.۴۶ دلار در ساعت یا معادل ۱۰۹,۸۲۹ دلار در سال است.

همچنین در صورت داشتن شرایط موردنیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا، فارغ‌التحصیلان رشته مامایی می‌توانند برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. جهت مشاهده جدیدترین فرصت های شغلی مامایی در کانادا، می‌توانید به سایت‌های کاریابی بین‌المللی مانند سایت jobbank مراجعه کنید.

درآمد فرصت های شغلی مامایی در آلمان

اگر به دنبال پیدا کردن کار در شغل مامایی در آلمان هستید، خوب است بدانید که این کشور نیاز شدیدی به استخدام ماما در مراکز بهداشتی و درمانی خود دارد. در صورت یافتن کار مامایی در آلمان، می‌توانید از بیمه و مزایای شغلی بهره‌مند شوید.

برای مهاجرت به آلمان باید یکی از انواع ویزای کاری آلمان یعنی ویزای بلوکارت یا ویزای جستجوی کار در آلمان را دریافت کنید. در صورت داشتن جاب آفر در آلمان و قرارداد کاری، می‌توانید ویزای بلوکارت را دریافت کرده و در این کشور مشغول به کار شوید.

همچنین فارغ‌التحصیلان رشته مامایی می‌توانند با دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار در آلمان بپردازند. در ادامه برخی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت ماما به آلمان آورده شده است:

  • ارائه مدرک کارشناسی یا کارشناس ارشد مامایی
  • تمکن مالی موردنیاز برای اقامت در آلمان
  • سابقه کاری مرتبط
  • جاب آفر آلمان
  • قرارداد کاری معتبر

به‌عنوان یک ماما در آلمان، می‌توانید به شکل مستقل کارکرده یا در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشغول به کار شوید. متوسط حقوق و درآمد رشته مامایی در آلمان، مبلغی به‌اندازه ۳۹,۷۴ یورو در ساعت یا معادل ۸۲.۶۵۷ یورو در سال است. درنهایت خوب است بدانید که فرصت های شغلی مامایی، در لیست مشاغل موردنیاز آلمان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

جمع‌بندی

مامایی رشته‌ای است که به ارائه خدمات آموزشی و مراقبت از مادر، جنین و نوزاد می‌پردازد. اگرچه درآمد رشته مامایی در ایران ممکن است موردتوجه برخی از کارجویان قرار گیرد، اما داشتن علاقه به کار در این حرفه، مهم‌ترین انگیزه کارجویان برای استخدام و کار در فرصت های شغلی مامایی است. در این مقاله ضمن معرفی رشته مامایی، به بررسی شرایط استخدام ماما پرداختیم. همچنین با بررسی بازار کار مامایی در ایران، برخی از فرصت‌های مهاجرت ماما به خارج از کشور را موردبررسی قرار دادیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *