افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با فواید مانیکور و پدیکور آشنا شوید

رپورتاژ آگهی

پدیکور و مانیکور، یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی ناخن دست یا پا محسوب می‌شوند که امروزه با وجود مدل‌های زیبا‌ و طرح‌های جذاب، استقبال از این روش زیبایی در میان بانوان و به ویژه دختران جوان، بیشتر شده است. اگر می‌خواهید مقاله کاملی در مورد تفاوت‌های مانیکور و پدیکور مطالعه کنید می‌توانید به سایت نگین استور مراجعه کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که به زیبایی ناخن‌های خود اهمیت می‌دهید، حتماً این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا ضمن آشنایی با فواید مانیکور و پدیکور، نسبت به مراحل انجام آنها نیز آگاهی کسب کنید.

با فواید مانیکور و پدیکور آشنا شوید

مانیکور چیست و چه تاثیری بر زیبایی دَست خواهد داشت؟

مانیکور یکی از روش‌های زیبایی و مراقبت از دست و ناخن می‌باشد که طبق مراحل مشخصی باید انجام شود. به طور کلی، به عمل سوهان کشیدن ناخن و همچنین گِرفتن بافت یا گوشت‌های اضافی اطراف آن، بدون ایجاد زخم به پوست اطراف ناخن یا انگشت دست، مانیکور گفته می‌شود. البته باید یادآور شویم که در روند انجام مانیکور، به دست‌ها نیز ماساژ داده می‌شود تا به مرور زمان، پوست دست در کنار زیبایی ناخن‌ها، جلوۀ خوبی داشته باشد.

شاید در برخی از سالن‌های زیبایی، تنها مرحله‌ای که از مانیکور انجام می‌دهند، سوهان کشیدن یا طراحی ناخن‌ها باشد. اما آنچه که در تعریف مانیکور توسط متخصصین زیبایی عنوان شده است، انجام مراحلی مانند: ماساژ دست، سوهان زدن ناخن‌ها، لایه‌برداری پوست اطراف ناخن و همچنین مرتب کردن شکل و مدل ناخن‌های دست می‌باشد. در نهایت نیز، برای زیباتر جلوه دادن ظاهر ناخن‌ها، از لاک خوشرنگ یا طرح‌های مختلف آماده استفاده می‌کنند.

با انجام چنین کارهایی روی ناخن دست، مطمئن باشید! علاوه بر افزایش زیبایی ناخن‌ها، به سلامت و مراقبت از دستان خود نیز توجه کرده‌ و در نهایت، پوست دست شما، زیبا و لطیف خواهد شد.

مانیکور چیست و چه تاثیری بر زیبایی دَست خواهد داشت؟

پدیکور چیست و چگونه انجام می‌شود؟

حفظ سلامت و مراقبت از پا و انگشتان پا یکی از دغدغه‌های امروز بسیاری از افراد است. به این خاطر که، برخی افراد در طول روز، مُدام کفش به پا دارند و همین امر به مرور زمان باعث خشکی پوست و ایجاد مشکل در انگشتان خواهد شد. یکی از ساده‎ترین راه‌حل‌های رفع چنین مشکلاتی استفاده از تکنیک پدیکور است.

در این روش نیز، گوشت‌های اضافی اطراف ناخن پا، توسط ابزار خاصی، گرفته می‌شوند و همچنین به ناخن‌ها سوهان زده می‌شود. البته در روند انجام کار، ممکن است پوست‌های زایدی که در کف پا به خاطر خشکی زیاد کف پا، ایجاد شده‌اند، نیز گرفته شوند. با انجام این کارها، پدیکور تا حدی انجام خواهد شد.

اما گام بعدی که بسیار مهم بوده و به نوعی باعث افزایش سلامت پاها خواهد شد، گذاشتن پا داخل آب ولرم و ماساژ آنها با انواع لوسیون می‌باشد. به طور معمول، داخل ظرف آب، از ترکیبات خاص و روغن‌های تقویت کننده برای اثربخشی بیشتر ماساژ، استفاده می‌شود.

با انجام اصولی و درست روش پدیکور، پوست پا، انگشتان و ناخن‌های پای شما همواره سالم، مرتب و زیبا ظاهر خواهند شد. در پایان نیز، می‌توانید از لاک برای زیبایی بیشتر ناخن‌های مرتب شده، استفاده کنید.

پدیکور چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مقاله مرتبط : بایدها و نبایدهای مانیکور ناخن را می‌توانید از neginstore1.com  مطالعه کنید.

با فواید مانیکور و پدیکور بیشتر آشنا شوید!

بهتر است بدانید که امروزه به دلیل خواص درمانی و بهداشتی که پدیکور و مانیکور دارند، استفاده از آن، تنها در میان بانوان رایج نبوده و آقایان نیز برای انجام این کار به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند. مزایا و فوایدی که هر دو تکنیک دارند، باعث افزایش چنین استقبالی از این روش‌ها شده است. در این بخش از مقاله، به برخی از مهمترین فواید مانیکور و پدیکور اشاره خواهیم کرد.

باعث افزایش جریان خون می‌شوند

با ماساژ دادن دست یا پا در آب ولرم و با وجود روغن‌های تقویت کننده و لوسیون‌های طبیعی، گردش خون افزایش یافته و حرکت مفاصل دست و پا نیز نرم‌ و راحت خواهد شد. عَمَلی که به بهبود سلامت مفاصل و کاهش درد در آنها نیز کمک خواهد کرد.

رفع نواقص و مشکلات موجود در ناخن‌ها

پدیکور و مانیکور، در اغلب مواقع باعث می‌شوند تا شما نسبت به برخی از بیماری‌های پوستی نیز مطلع شوید. بیماری‌هایی مانند قارچ پوستی که مانع از رشد سالم ناخن‌ها خواهند شد و به زیبایی و سلامت ناخن و پوست دست شما آسیب خواهند زد. با آگاهی از این مشکلات، می‌توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و درمان آن را شروع کنید.

از سوی دیگر، با مرتب کردن و سوهان کشیدن ناخن‌ها و حذف گوشت‌های اضافه با ابزار مخصوص، نواقص و عیوب ظاهری ناخن‌هایتان رفع خواهد شد. بدین ترتیب، ناخن‌های دست و پا، زیباتر ظاهر خواهند شد.

افزایش لطافت و نرمی پوست دست و پا

پوست دست در بیشتر مواقع، در تماس با مواد شیمیایی، محیط آلوده و نور خورشید قرار دارد. برای آنکه از آسیب چنین مواد و محیط‌هایی به پوست دست، جلوگیری کنیم، بهترین راهکار، روش مانیکور خواهد بود. چرا که در مراحل انجام مانیکور، علاوه بر مرتب‌سازی ناخن‌ها، پوست دستان شما نیز توسط روغن‌های تقویت کننده و لوسیون‌های مخصوص، نرم و لطیف خواهد شد.

از سوی دیگر، انگشتان پا که همواره داخل کفش قرار دارند، با انجام صحیح مراحل پدیکور، توسط روغن‌های مخصوص و طبیعی، ماساژ داده می‌شوند که این عمل، باعث نرمی پوست پا و همچنین رفع خشکی کف یا پاشنۀ پا خواهد شد.

دردهای عضلانی و خستگی عضلات دست و پا برطرف می‌شوند

اگر از جمله افرادی هستید که از انگشتان دست برای انجام کارهای مختلف، زیاد استفاده می‌کنید یا در طول روز، به دلیل کار زیاد، ساعت‌های طولانی پیاده‌روی می‌کنید، روش بهداشتی و درمانی پدیکور و مانیکور، به بهبود وضعیت سلامت دست و پاهای شما کمک خواهند کرد. دردهای ناگهانی و خستگی‌های زیادی که به انگشتان به دلیل فعالیت زیاد اِعمال می‌شوند، با هر دو روش رفع شده و حس و حال خوبی خواهید داشت.

چه نکاتی را باید هنگام انجام مانیکور و پدیکور در نظر بگیریم؟

مهمترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید پیش از شروع مانیکور یا پدیکور در نظر بگیرید، اطمینان از سلامت انگشتان، پوست دست و ناخن‌ها می‌باشد. اگر به هر دلیلی ناخن یا انگشت شما دچار آسیب دیدگی جدی شده است، بهتر است، از انجام این کارها صرف نظر نمایید. به ویژه اگر، ناخن‌های شما به دلایل مختلف دچار بیماری خاصی است یا پوست دست شما حساسیت به مواد مختلف آرایشی دارد، حتماً پیش از حضور در سالن زیبایی، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و از او راهنمایی بخواهید.

نکتۀ بعد که باید به آن اهمیت زیادی بدهید، رعایت نکات بهداشتی در سالن زیبایی است. حتماً برای انجام چنین کارهایی به سالن‌های زیبایی و مراکز تخصصی تمیز و حرفه‌ای مراجعه کنید. از فرد انجام دهندۀ کار، درخواست کنید تا محیط قرارگیری شما را تمیز و استریل کند.

متاسفانه، در برخی مواقع، به دلیل عدم آگاهی فرد مراجعه کننده و بی‌توجهی فرد انجام دهنده، بیماری‌های پوستی مختلف مانند قارچ پوستی و عفونت پوست بیشتر شده و به مرور مشکلات جدی برای پوست دست یا پا به‌وجود خواهد آمد.

تمام محیط، ابزارها و دستگاه‌های مورد استفاده، باید پس از اتمام هر مرحله کاری و پیش از شروع کار مجدد، استریل و پاکسازی شوند تا بدین شکل از سرایت بیماری‌های پوستی به دیگران، جلوگیری شده و سلامت افراد در کنار خدمات مرکز زیبایی، تضمین شود.

نکتۀ مهم دیگری که بهتر است از آن مطلع شوید، استفادۀ مکرر از دستگاه‌های UV یا اشعه ماورابنفش است. دستگاهی که شما برای خشک شدن لاک ناخن از آن استفاده می‌کنید، ممکن است به مرور زمان باعث بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان یا تغییر پوست شوند. به همین جهت، توصیه می‌کنیم، کمتر از این دستگاه‌ها برای خشک شدن لاک ناخن استفاده کنید. با در نظر گرفتن این نکات، مطمئناً از فواید مانیکور و پدیکور به نحو احسن نیز برخوردار خواهید شد.

اگر به دنبال خرید محصولات مراقبتی مطمئن و با کیفیت ناخن هستید، می‌توانید از سایت نگین استور، بخش زیادی از سفارش خود را ثبت کنید و از دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی معتبر این سایت نیز مطلع شوید.

برگرفته شده از: https://neginstore1.com/

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *