افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بازار فارکس چیست و چقدر سرمایه نیاز دارد

رپورتاژ آگهی

بازار فارکس چیست و چقدر سرمایه نیاز دارد

بازار فارکس

بازار فارکس چیست؟ این سوالی است که این روزها بسیاری از افراد در پی پاسخ آن هستند. در واقع ازجمله مهم‌ترین بازارهای مالی است که بسیاری از افراد موفق در آن فعالیت دارند و روزانه معاملات مدنظرشان را انجام می‌دهند و به سودهای قابل توجهی دست پیدا می‌کنند. در حال حاضر فارکس به یک بستر معاملاتی مناسب برای افراد مختلف به جهت کسب سود تبدیل شده‌است که اگر افراد فعال در این حوزه یک استراتژی ایده‌آل داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند از حرکات بازار سودهای قابل توجهی کسب کنند، لذا اگر قصد دارید در این بازار پرالتهاب فعالیت داشته باشید، باید این بازار را به‌طورکامل شناخته و نسبت به سود و زیان‌های احتمالی واقف باشید. حال تا انتها همراه ما باشید تا دربارهٔ موارد مختلف بازار فارکس اطلاعات کافی را ارائه دهیم و به شما به زبان ساده بگوییم که بازار فارکس چیست

مراحل خریدوفروش در فارکس

وقتی افراد تصمیم به استفاده از فارکس دارند، باید مولفه‌هایی را بررسی کنند تا در بهترین شرایط، بتوانند معاملات پرسودی را داشته باشند. حال در ادامه به‌طور مختصر دربارهٔ الزامات بازار فارکس صحبت خواهیم کرد:

  • انتخاب کارگزاری

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از معامله در فارکس باید به آن توجهٔ ویژه داشت، انتخاب یک کارگزاری یا بروکر معتبر است. این در حالی است که تریدرها با صرافی‌های زیادی روبه‌رو هستند که انتخاب را سخت‌تر کرده‌‌است. به‌طورکلی قبل از آن‌که یک بروکر انتخاب شود، باید به بررسی کامل آن اقدام کرد که از مهم‌ترین مواردی که حائز اهمیت است عبارت‌اند از:

  1. اعتبار بروکر؛
  2. واریز و برداشت ریالی مخصوص تریدرهای ایرانی؛
  3. پشتیبانی ۲۴ساعته؛
  4. پشتیبانی از جفت ارزهای مختلف؛
  5. ارائه بونوس‌های مختلف ازجمله بونوس خوش‌آمدگویی.

بهتر است برای اینکه این مرحله‌ی بسیار مهم را به نحو صحیح پشت سر بگذارید، راهنمای انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان را به دقت مطالعه کنید.

  • میزان سرمایهٔ موردنیاز

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد دارند در بازار فارکس فعالیت داشته باشند، میزان سرمایه‌ای است که باید در این بازار وارد کنند. در ابتدا عرض می‌کنیم که هیچ متر و معیاری برای انتخاب سرمایه برای ورود به فارکس وجود ندارد، اما پرواضح است که تریدرها باید حداقل سرمایهٔ آزادشان برای ورود به این بازار در نظر داشته باشند تا اگر استراتژی مدنظر آن‌ها به‌صورت صددرصدی جواب نداده است، سرمایهٔ خاصی را از دست نداده باشند. گفتنی است که انتخاب میزان سرمایهٔ موردنیاز در فارکس نیازمند دریافت مشاوره از افراد باتجربهٔ این بازار است که توصیه می‌کنیم حتماً از این امکان استفاده کنید.

  • استفاده از آموزش‌های تکنیکال

بدون به‌کارگیری از ویدئوهای آموزشی تکنیکال به‌هیچ‌عنوان موفقیت در این بازار شدنی نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم پس از انتخاب یک سبک معاملاتی مناسب، ویدئوهای آموزشی مربوطه را تهیه و سپس به افزایش اطلاعاتتان در این حوزه اقدام کنید. در این خصوص می‌توانید از سبک‌هایی مانند rtm، اسمارت مانی، پرایس اکشن و… استفاده کنید که اساتید به‌نام و باتجربه‌ای هرکدام از سبک‌ها را تدریس کرده‌اند.

بررسی تأثیر اخبار بر بازار فارکس

همان‌طور که گفتیم، برای به سود رسیدن در فارکس نیاز است که تحلیل تکنیکال جدی گرفته شود. اما این موضوع یک طرف داستان است. درواقع در کنار این‌که معامله‌گران نیاز دارند تا بازار را از نظر تکنیکال شناسایی کنند، مرور اخبار نیز دارای اهمیت است. توجه داشته باشید که به‌صورت روزانه خبرهای مهمی در جفت‌ارزها منتشر می‌شود که هرکدام می‌تواند رویهٔ افزایشی و کاهش قیمت ارزها را تغییر دهد، بنابراین می‌توان گفت که مبحث فاندامنتال نیز در فارکس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که توصیه می‌کنیم حتماً در این خصوص نیز به اطلاعات جامعی دست یابید تا ازاین‌رو بتوانید سود و ضررهایتان را مدیریت کنید.

بررسی هزینه‌های ترید در بازار فارکس

پرواضح است که در معاملات فارکس مانند همهٔ بازارهای موازی، برای خریدوفروش کارمزد در نظر گرفته می‌شود. اما مزیتی که این بازار معاملات دارد، این است که هزینه‌ها به‌شدت پایین است، به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه‌مند به ورود به این بخش بازار هستند. حال در ادامه به انواع هزینه‌های ترید در فارکس می‌پردازیم:

  • کمیسیون

براساس نماد انتخابی برای ترید، کمیسیون مشخصی از معامله‌گر دریافت می‌شود که البته این موضوع بر حسب حجم مبادلات خواهد بود که در هر بروکر نیز متفاوت است.

  • اسپرد

برای باز کردن پوزیشن دلخواه در بازار فارکس، اصلی‌ترین هزینه را اسپردها دارند که همان کارمزد اختلاف خریدوفروش است که طبیعتاً برای هر جفت‌ ارز متفاوت است.

  • سوآپ

اگر معامله‌ای به‌صورت شبانه‌روز باز باشد و معامله‌گر به دلایلی مایل به بستن پوزیشن نباشد، به ازای هر لات معامله باید مقدار مشخصی سوآپ پرداخت کند. البته در بعضی از بروکرها حساب بدون سوآپ یا اسلامی برای تریدرها در نظر گرفته شده‌است که معامله‌گران می‌توانند از پشتیبانان کارگزاری درخواست کنند.

چه افرادی در بازار فارکس موفق خواهند بود؟

همان‌طور که گفتیم، فارکس بازار معاملات جفت‌ارزهاست که اگر افراد حاضر در آن تکنیکال خاصی بلد نباشند به‌طور حتم نمی‌توانند دوام بیاورند. ضمن این‌که در نظر داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب از مهم‌ترین مواردی است که هر تریدر باید نسبت به انتخاب آن حساس باشد.

از طرفی باز کردن معاملات بدون استاپ (حدضرر) بدون شک می‌تواند به خروج زودهنگام تریدر منجر شود که این موضوع برای افراد تازه‌کار بیشتر احساس می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید در این بازار ماندگار باشید و سودهای ایده‌آل کسب کنید، حتماً در کنار آموزش، یک استراتژی مناسب داشته باشید.

بازار فارکس چیست و چقدر سرمایه نیاز دارد

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به سوال بازار فارکس چیست پاسخ مناسب دهیم تا افرادی که قصد دارند به این حوزه ورود کنند، با اطلاعات بیشتری اقدام نمایند. به‌طورکلی فارکس یک بازار مالی مناسب برای افراد موفق است که می‌توانند به بهترین وجه ممکن به درآمدزایی بپردازند. البته به این شرط که علاقه‌مندان یک کارگزاری مناسب انتخاب کرده و به یک استراتژی بک‌تست گرفته‌شده دست یابند. ضمناً توصیه می‌کنیم که اگر به‌تازگی وارد این عرصه شده‌اید، حتماً در اوایل فعالیتتان یک درصد از سرمایه‌تان را وارد فارکس کنید تا در صورت به نتیجه نرسیدن، بخش قابل توجهی از سرمایه‌تان حفظ بماند تا در فرصت مناسب‌تر بتوانید بهترین تریدها را داشته باشید و کسب سودهای ایده‌آلی را تجربه کنید. پس از اینکه با مفهوم بازار فارکس آشنا شدید، حتما به این سوال فکر می‌کنید که مراحل ثبت نام فارکس چیست؟ در این صورت، برروی لینک قبلی کلیک کنید تا گام به گام ورود به این بازار برای ایرانیان را مطالعه نمایید.

این مقاله، بخش کوتاهی از مقالات متعدد وبسایت بهترین هست بوده که خلاصه‌ای از آن در رسانه پزشکین بازتاب شده است. برای خواندن اصل مقالات، به وبسایت بهترین هست مراجعه نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *