افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوردن شکلات تلخ برای رسیدن به آرامش مفید است

 

  • در این مطالعه ۷۲ زن و مرد سالم در رده سنی ۴۰ تا ۶۵ سال شرکت داشتند و به طورتصادفی نوشیدنی شکلات تلخ همراه با۵۰۰mg، ۲۵۰mg یا ۰mg پلی فنول های کاکائو دریافت کردند.

محققان معتقدند مصرف شکلات تلخ فواید طلایی را برای سلامت فرد در پی دارد. شکلات تلخ به علت داشتن کمترین میزان قند و همچنین دارا بودن فواید طلایی برای حفظ سلامت مغز از جمله محصولاتی است که مصرف آن برای همه افراد به ویژه سالمندان توصیه می شود. اما فایده طلایی دیگر استفاده از شکلات تلخ بدست آوردن آرامش است.

محققان عنوان می کنند؛ شکلات تلخ موجب افزایش حس آرامش و رضایتمندی در افراد می شود.

دکتر متیو پاز، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سوئین برن استرالیا، در این باره می گوید: «مصرف شکلات معمولا با بهبود حالات خلق و خو مرتبط است.»

مطالعات نشان می دهد پلی فنول های موجود در شکلات تلخ می تواند موجب افزایش حس آرامش و رضایتمندی در افراد شود.

پاز نیز عنوان می کند: «مطالعه بالینی ما برای اولین بار به لحاظ علمی تاثیرات مثبت پلی فنول های کاکائو را بر روی خلق و خو ثابت کرد.»

در این مطالعه ۷۲ زن و مرد سالم در رده سنی ۴۰ تا ۶۵ سال شرکت داشتند و به طورتصادفی نوشیدنی شکلات تلخ همراه با۵۰۰mg، ۲۵۰mg یا ۰mg پلی فنول های کاکائو دریافت کردند.

بعد از ۳۰ روز مشخص شد افرادی که نوشیدنی با دوز بالاتر پلی فنول کاکائو خورده بودند در مقایسه با سایرین، احساس آرامش و رضایتمندی بیشتری را گزارش کرده بودند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *