افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ویژگی های یک عینک کوهنوردی خوب

رپورتاژ آگهی

عینک کوهنوردی از مواردی است که باید در خرید آن دقت کنید، و به فکر هزینه آن نباشید البته نه به این منظور که گران ترین نوع آن را انتخاب و خریداری کنید. عینک مخصوص کوهنوردی یکی از لوازم های مهم برای سفر کوهنوردی است.

ما دراین مقاله به شما کمک می‌کنیم تا برای سفرهای کوهنوردی خود یک عینک مناسب  و با کیفیت بالا انتخاب و خریداری کنید.

ویژگی های یک عینک کوهنوردی خوب

برای خرید عینک کوهنوردی خوب ومناسب باید به چند نکته مهم وضروری توجه کنید:

-چون کوهنوردی یک نوع ورزش است وامکان دارد مدت طولانی از عینک استفاده کنید هنگام خرید آن باید عینکی را انتخاب کنید که سبک باشد یعنی زمانی که از آن استفاده می کنید احساس راحتی داشته باشید، و باید بدنه آن دارای قوس کمی باشد.

– شخصی که یک عینک کوهنوردی خریداری میکند باید مطمئن باشد که لنز عینک اشعه فرابنفش را از خود عبور نمیدهد.

-نکته بعدی ظاهر عینک است، عینک های آفتابی زنانه و همچنین مردانه که درسراسر دنیا مورد استفاده می‌گیرد مناسب کوهنوردی نیست، خصوصا درمناطق سرد ویخ که نور خورشید شدید تر است، نور با اشیاء منعکس می‌شود واز طریق کناره های عینک وارد چشم می‌شود وموجب آسیب چشم می‌شود.

– عینک مناسب کوهنوردی نباید از فریم فلزی باشد وکنار های عینک باید پوشیده باشد تا از ورود گردوغبار در زمان طوفان به چشم جلوگیری کند، ونباید به ظاهر آن اهمیت داد بلکه باید به مفید بودن عینک توجه کرد. پس یک عینک کوهنوردی خوب باید فرمی داشته باشد که از چشم وپوست اطراف چشم دربرابر برف، بوران وانعکاس نورخورشید محافظت کند‌‌.

-مورد بعدی این که اشعه uv می تواند از ابرها هم عبور کند، ما فقط در زمان آفتابی بودن هوا از عینک آفتابی استفاده می‌کنیم، در هنگامی که هوا ابری است استفاده از عینک را ضروری نمی‌دانیم، در صورتی که اشعه uv در هوای ابری ۸۵ درصد است که می‌تواند برای چشم مضر باشد.

-یک عینک کوهنوردی خوب باید اشعه UV را ۹۵ تا ۱۰۰درصد حذف کند. بهتراست از عینکی که دارای ۳uvیا ۴uv است استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که اشعه uvبه شبکیه چشم آسیب می‌رساند حتی گاه باعث نابینا شدن فرد میشود، مهم ترین نکته این است که اگر شبکیه آسیب ببیند ماندگار است وقابل ترمیم نیست.

-ویژگی بعدی لنز عینک کوهنوردی است، که باید با توجه به شدت نور و حساسیت فرد به نور خورشید، لنز مناسب را انتخاب کنید. اصول اولیه ساخت عینک لنز عینک است‌ که‌ باید انحنای طبیعی داشته باشد ولنز آن موج نداشته باشد، وقتی انحنای عینک زیاد می‌شود باعث زیاد شدن شکست نور می‌شود.

استفاده از لنز های دورنگ باعث اخلال بزرگی دربینایی چشم می‌شود، چون درهنگام استفاده از این لنزها شبکیه چشم از بالا شب واز پایین روز دیده می‌شود.

ویژگی های یک عینک کوهنوردی خوب

عینک طوفان چیست؟

عینک طوفان نوعی عینک کوهنوردی است. این عینک نصف صورت فرد را می‌پوشاند وباید بتواند ۵ تا ۱۰درصد نور مرئی را از خود عبور بدهد‌.

مضرات استفاده از عینک کوهنوردی نامناسب

توجه نکردن به ویژگی های یک عینک مناسب کوهنوردی می‌تواند موجب ضرراتی از جمله:

خیرگی چشم، کاهش حساسیت به کنتراست و همچنین کاهش بینایی وباعث ایجاد بیماری سنی شبکیه می‌شود.

عوارض استفاده از عینک غیر استاندارد می‌تواند سوزش چشم، درد چشم، تاری چشم، خستگی چشم، ریزش اشک، آب مروارید زودرس و… باشد.

خرید عینک آفتابی زنانه ومردانه

وقتی برای خرید عینک آفتابی زنانه به سایت ها یا فروشگاه ها مراجعه می‌کنید با تنوع زیادی روبه رو میشوید، که می‌تواند با امتحان کردن آن روی صورت عینک مناسب صورت خودرا پیدا کنید. نکته مهم درخرید عینک آفتابی مردانه یا زنانه، عدسی آن عینک است، که عدسی عینک هیچ تفاوتی بین عینک مردانه وزنان ندارد. عدسی با uv۴۰۰ بهترین نوع عدسی در بین عینک های آفتابی است، که ۹۹درصد اشعه فرابنفش را کنترل می‌کند واز ورد آن به چشم جلو گیری میکند.

پلاستیک، شیشه، پلی کربنات وآکریلیک از جنس های استفاده‌ شده در عدسی عینک آفتابی هستند. جنس پلی کربنات یکی از بهترین جنس عدسی به کار رفته در عینک آفتابی مردانه است.

انتخاب رنگ عدسی در خرید عینک آفتابی مردانه و زنانه نسبت به علاقه فرد انجام میشود، رنگ های استفاده شده در عدسی با دیگر رنگ ها تفاوتی ندارد،  اما هرکدام از رنگ ها دارای ویژگی هایی هستند که هنگام خرید باید به آنها توجه کرد.

کلام آخر

عینک مخصوص کوهنوردی یکی از مهم ترین لوازم ضروری برای سفرهای کوهنوردی است.

در این مقاله ذکر شد که عینک مناسب کوهنوردی چه ویژگی هایی باید داشته باشد مثل فرم، دوام، خوب بودن لنزو سبک بودن عینک درکل باید طوری باشد که هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشید. توجه به این نکات درزمان خرید به شما کمک می‌کند یک عینک خوب انتخاب کنید.

یکی از بهترین سایت های فروش عینک  با تنوع بسیار بالا وکیفت خوب سایت روشنا است. برای داشتن یک عینک کوهنوردی مناسب ومقاوم می‌توانید به سایت روشنا مراجعه کنید واز بهترین عینک های آن برخوردار شوید.

با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بوده اید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *