افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نقش بازی لگو در یادگیری مفاهیم ریاضی

رپورتاژ آگهی

خرید لگو

بازی کردن نقش بسیار مهمی در رشد کودکان دارد. کودک در حین بازی با اسباب بازی هایش است که بسیاری از مهارت های اجتماعی و ارتباطی را می آموزد و در بازی های گروهی است که به درک خوبی از  اعتمادبنفس و مسئولیت پذیری دست پیدا می کند.

بازی در علم روانشناسی و روانشناختی یک روش درمانی موثر به حساب می آید و با اسم “بازی درمانی”شناخته شده است.

 از آن جهت که بسیاری از اختلالات روانی ریشه در دوران کودکی دارند، از این رو می توان با بازی درمانی به این بیماران کمک نمود و روان درمانگر با استفاده از این روش ریشه و دلیل مشکلات او را می یابد. از سویی دیگر بازی کردن و استفاده از اسباب بازی در امر یادگیری و آموزش یک متد کاربردی و اصولی است و بسیاری از معلمان توسط آن مباحث سخت و خسته کننده ریاضی را تدریس می کنند.

تحقیق در مورد بازی و ریاضی بصورت کاملا علمی صورت گرفته شده است و به این مقوله که می توان از بازی در امر تدریس بهره برد به اثبات رسیده است.

حضور انواع اسباب بازی در مدارس و کلاس درس

در کشورهای پیشرفته بمنظور ایجاد ارتباط خوب و دوستانه بین کودک و محیط درسی، دانش آموز در سال های اولیه می تواند با خود یک یا دو عدد اسباب بازی را به همراه بیاورد و با حضور آن ها احساس نزدیکی و امنیت پیدا می کند.

بسیاری از کودکان دچار اضطراب جدایی می باشند و این مساله موجب ایجاد حس “مدرسه هراسی” در آن ها شده است. پیشنهاد روانشناسان به همراه داشتن یک عروسک و یا اسباب بازی در مدرسه است.

هیچ گاه نباید نقش حساس یک عروسک و یا اسباب بازی دخترانه و یا پسرانه در روح و روان کودک را نادیده گرفت.

یادگیری بوسیله لگوها

کودک با استفاده از لگو حس خوب ساختن را تجربه می کند و در هنگام بازی با لگو احساس امنیت و آسوده خاطری دارد. چرا که هر مدل و طرحی را می تواند بسازد، نتیجه را مشاهده کند و هر زمان که خسته شد آن را خراب کند و طرحی جدید بزند.

همین احساس تنوع است که بازی با لگو را شاد و سرگرم کننده کرده است. کودک با بازی با لگو منعطف بودن در مسائل زندگی را یاد می گیرد.

او در آینده به فردی خلاق و انطباق پذیر تبدیل می شود که در برابر مشکلات و بحران ها خود را نمی بازد و راههای مختلف را برای حل مشکل امتحان می کند تا بالاخره به نتیجه برسد.

اسباب بازی پسرانه

بازی با لگو؛ یادگیری ریاضی

با استفاده از لگوها می توان مفاهیم پایه ای ریاضی را کاملا ساده و روان به بچه ها آموزش داد و امر یادگیری با آنها هیچ گاه خسته کننده نخواهد بود.

بازی های ساختنی مثل لگو توانایی تجسم و درک از فضا و محیط را در ذهن کودک فعال می سازد و به او دیدی مهندسی و خلاقانه می دهد.

کودکان قدرت استدلال و حرکت براساس یک الگو و نقشه را نیز می آموزند و همچنین هنر ساختن و محاسبات و اندازه گیری آموزش می بینند.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از بچه ها پیش از ورود به مدرسه با استفاده از لگو می توانند مفاهیم جمع و تفریق را یاد بگیرند بدون آنکه خود در جریان امر آموزش باشند و در فرایند بازی کردن این مساله رخ می دهد.

اسباب بازی دخترانه

بازی با کارت های نقطه

حالا وقت آن است که بازی کنید بیایید با کارت بازی شروع کنیم. (به “بازی های کارت نقطه: مواد و نکات معلم نگاه کنید “) نکات کارت و مواد دیگر را جمع‌آوری کنید. راهنمایی‌های معلم را برای یادگیری نحوه مسابقه با بازیکنان به عنوان توانایی ریاضی خود را درک کنید. و مهمتر از همه . . . تشویق کنید.

بچه‌ها را به سرعت تشویق کنید تا ببینید که چند نقطه در کارت‌ها، مخصوصا کارتهایی با سه نقطه یا کمتر هستند وجود دارند. هنگامی که کودکان بازی می‌کنند و تعداد نقطه‌ها را می‌شمارند، ممکن است بپرسید: “چگونه پنج دایره را خیلی سریع دیدید؟ آیا شما آنها را دسته‌بندی کردید؟  “کودکان لازم نیست که برای هر کارت یک به یک حساب کنند. اگر فرزندان همیشه یک به یک شمارش کنند، گاهی اوقات در شمردن کلی کمتر یاد می‌گیرند.

هنگامی که کودکان برای اولین بار بازی می‌کنند، از کارت‌های با یک تا سه نقطه استفاده کنید.

برای بازی‌های بعدی، کارت‌های با چهار و پنج نقطه را معرفی کنید.

هنگامی که کودکان آماده هستند، کارت‌های با حداکثر ۱۰ نقطه اضافه کنید.

توجه به ترتیبات مختلف نقاط روی یک کارت توجه کنید(ترتیب مستطیل و تاس معمولا ساده تر است، ترتیب‌های خطی، دایره‌ای و پراکنده سخت‌تر است)

تمرکز بر مکالمه و توانایی یک به یک.

سن ۳-۵ سال|زمان ۵-۱۰ دقیقه

بسیاری از اسباب بازی ها و وسایل آموزشی را می توان از طیق اینترنت سفارش داد.

شما به عنوان یک آموزگار و یا مدیر مدرسه از سایت های معتبر خرید اسباب بازی اینترنتی این دسترسی را دارید که آیتم های مختلف آموزشی تولید شده براساس استانداردهای جهانی را سفارش دهید. اسباب بازی فروشی های اینترنتی مانند kidbeetoys، هپیلی، توی توی و ماتیلوس محصولات آموزشی و کمک آموزشی را ارائه می دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *