افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مهم ترین علائم و نشانه های بیش فعالی در کودکان

رپورتاژ آگهی

باید به خوبی از علائم بیش فعالی در کودکان آگاه بود زیرا اثرات این اختلال و بیماری در موفقیت و آینده کودک بسیار موثر است. از آنجایی که علائم بیش فعالی در کودکان با افزایش سن به خودی خود بهبود نمی یابد، در تمام مراحل زندگی بیمار و در بزرگسالی ممکن است آسیب های زیادی مانند تحریک پذیری، اختلال در خواب، اختلالات یادگیری، اخراج از کلاس را داشته باشد ،علائم بیش فعالی در کودکان ممکن است در هر کودک متفاوت ظاهر شود، اما به طور کلی چند مورد اصلی وجود دارد که با مشاهده این موارد در کودک خود باید کمی نگران باشید و با  بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در تهران مشورت کنید.

آیا فرزند من بیش فعالی دارد؟

باید این موضوع را بدانید که بسیاری از بیماری ها مانند افسردگی و بیش فعالی می توانند جزوی از نشانه های شبیه به علائم بیش فعالی در کودکان باشد ،تصمیم گیری در مورد کودک بیش فعال یک فرآیند گام به گام و چند مرحله ای است و هیچ روش واحدی مانند آزمایش خون و … وجود ندارد.

مهم ترین علائم و نشانه های بیش فعالی در کودکان

 برای تشخیص بیش فعالی کودکان، بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در تهران شواهد و رفتارهای کودک را در تعامل با خود و دیگران بررسی می کند و علائم این بیماری را در کودک جستجو می کند. بنابراین تشخیص وجود علائم بیش فعالی در کودکان بر عهده بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در تهران در این زمینه است. اکنون شما را با علائم اصلی این اختلال آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید .

با علائم و نشانه های بیش فعالی آشنا شوید!

کودک مبتلا به این اختلال باید حداقل ۶ مورد از این علائم بیش فعالی را برای مدت حداقل ۶ ماه و در همه محیط ها اعم از مهدکودک، خانه، مدرسه و … داشته باشد تا این علائم به عنوان علائم بیش فعالی در نظر گرفته شود. بیش فعالی در کودکان اکنون به بررسی هر یک از این علائم می پردازیم:

رفتار متمرکز بر خود: یکی از علائم اصلی بیش فعالی در کودکان، رفتار خودمحورانه کودک است. در این نوع رفتار به نظر می رسد که کودک بیمار قادر به تشخیص نیازها و خواسته های اطرافیان خود نیست و اغلب همه نیازهای خود را در نظر می گیرد. در نتیجه این کودک در نوبت بازی با همسالان خود دچار مشکل می شود و فعالیت های دیگر کودکان را قطع می کند تا خودش بتواند آنها را انجام دهد. بنابراین، ممکن است دو نشانه زیر از رفتار خودمحور کودک را مشاهده کنید:

  • فعالیت ها، بازی ها، گفتگوها و کار دیگران را قطع کند
  • مشکل در انتظار نوبت خود

فعالیت های دیگران را قطع کند: همانطور که در بالا ذکر شد، رفتار خودمحورانه کودک باعث می شود که کودک به طور ناگهانی وارد فعالیت ها یا صحبت ها یا بازی هایی شود که خود عضوی از آنها نیست و در فعالیت های دیگران اختلال ایجاد کند. در نتیجه این رفتار باعث اعتراض دیگران و برخورد با آن و در نهایت احتمال طرد شدن کودک توسط سایر جوامع می شود. بنابراین می توان از این علامت به عنوان یکی از علائم بیش فعالی در کودکان نیز نام برد.

مشکل در انتظار نوبت آن ها: یکی دیگر از نشانه های بیش فعالی در کودکان این است که کودک مبتلا به این اختلال نمی تواند خواسته های اطرافیان خود را درک کند، بنابراین دلیلی برای دنبال کردن صف ها و تبدیل شدن به کارهای مختلف نمی بیند و این کودک در حین بازی اغلب به نوبت با او برخورد نمی کند.

مهم ترین علائم و نشانه های بیش فعالی در کودکان

اختلالات عاطفی یکی دیگر از علائم بیش فعالی در کودکان است: کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در کنترل احساسات خود مشکل داشته باشند و گاهی اوقات بدون دلیل به شدت خوشحال یا عصبانی می شوند. این نوع رفتارها و عدم کنترل عواطف و هیجانات در کودکان بیش فعال بسیار بیشتر از کودکان عادی است و بروز این رفتارها مختص مکان خاصی نیست و اغلب در همه مکان های زندگی کودک از جمله مدرسه و خانه، این رفتارهای نامناسب را در کنترل احساسات از او نشان می دهد.

برای آشنایی با بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در تهران می توانید به سایت اوشاخ مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید. اوشاخ ،بهترین رسانه تخصصی مادر و کودک از بارداری تا مدرسه کنار شما هستیم .

نا آرامی یا بی قراری: یکی دیگر از علائم بیش فعالی در کودکان بی قراری است. کودکانی که این علائم را دارند اغلب نمی توانند برای مدت طولانی بی حرکت بنشینند و ممکن است هنگامی که به زور روی صندلی قرار می گیرند، صندلی را بشکنند. این کودکان بیشتر و بیشتر از سایر کودکان سعی می کنند بلند شوند، بدوند و تکان بخورند.

انجام بازی با صدای بلند یکی دیگر از علائم بیش فعالی در کودکان است: به دلیل وجود پریشانی در کودکان مبتلا به این اختلال، انجام یک فعالیت آرام و بی سر و صدا در حین انجام بازی های خود برای آنها بسیار دشوار است. در نتیجه، این کودکان تمایل بسیار بیشتری به انجام فعالیت ها و بازی هایی با صداهای بلند و حواس پرتی دارند. علائم بیش فعالی در کودکان در دختران متفاوت است.

مهم ترین علائم و نشانه های بیش فعالی در کودکان

آیا علائم بیش فعالی در کودکان با افزایش سن کاهش می یابد؟

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، بیش فعالی با بالا رفتن سن خود را درمان نمی کند و این بیماری در تمام گروه های سنی تا درمان قطعی با کودک باقی می ماند. با توجه به مشکلاتی که در بالا ذکر شد، اغلب کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی در انجام کارها نسبت به همسالان خود ضعیف تر هستند و بیشتر توسط همسالان، والدین و همکلاسی های خود به چالش کشیده می شوند، بنابراین اعتماد به نفس کمتری نسبت به دیگران دارند. با رشد کودک و در سنین نوجوانی، والدین کودک بیمار گاهی او را نابالغ تر از همسالان خود می دانند. در حالی که اینطور نیست.

کودکان بیش فعال در سنین نوجوانی بر خلاف همسالان خود در انجام برخی از وظایف روزانه دچار مشکل می شوند در حالی که این کارها برای همسالانشان بسیار آسان است. دشواری در انجام موارد زیر را نیز می توان از علائم بیش فعالی در کودکان بزرگتر و نوجوانان ذکر کرد. برخی از کارهای روزمره که نوجوانان مبتلا به ADHD ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند عبارتند از:

  • روی تکالیف مدرسه و تکالیف تمرکز کند
  • نشانه های اجتماعی را بخواند
  • سازش با همسالان
  • رعایت بهداشت فردی
  • در کارهای خانه کمک کند
  • مدیریت زمان
  • رانندگی با دقت

کلام آخر

برای مراجعه به دکتر بیش فعالی در کودکان، بهتر است با بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در تهران که در سایت اوشاخ یا oshakh.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین دکتر بیش فعالی مراجعه کردید و درمانی برای کودک شما گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر بوده است ؟

به نظر شما دوستان علت بوجود آمدن بیش فعالی چیست ؟

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *