افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاربرد لمینیت دندان چیست؟

رپورتاژ آگهی

لمینیت دندان، پوسته‌ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد برای دندان طراحی می‌شود. این پوسته‌ها به‌منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها به سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. لمینیت پرسلن ساخته‌شده از لایه‌های نازک چینی مختلف است که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می‌شود.

برخلاف تصور عموم، برای ساخت لمینیت دندان چینی نیازی به تراشیدن زیاد دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندان‌پزشک خاص، فقط برخی نیازهای آماده‌سازی را برای جاسازی لمینیت، بدون آسیب به دندان طبیعی، محدود می‌کنند. در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینیت نیز مهم است و چسبندگی صحیح و قوی دندان طبیعی و لمینیت چینی ضروری است. دندان‌پزشک پس از نصب از رزین‌های حساس به نور استفاده می‌کند تا زمانی که لمینیت با چشمک زدن اشعه مخصوص محکم شود.

کاربرد لمینیت دندان چیست؟

فواید انجام لمینیت دندان

دریافت لمینیت دندان مزایای زیادی برای شما دارد. قرار دادن این پوسته‌های نازک و سفارشی روی هر دندان می‌تواند هرگونه لکه یا تغییر رنگ را پنهان کند. اگر درمان‌های سفیدکننده دندان مؤثر

نباشد، مردم اغلب به آن‌ها متوسل می‌شوند. لکه‌های دندانی ناشی از فلوراید زیاد، عدم مراقبت و داروهای تجویزی بیش از حد سرسخت هستند.

روش‌های معمولی سفید کردن دندان‌ها دیگر نمی‌توانند لکه‌ها را پاک کنند. ممکن است ناامیدکننده به نظر برسد، اما لمینیت دندان می‌تواند کمک کند. لمینیت‌های با رنگ روشن‌تر می‌توانند دندان‌ها را با لکه‌های عمیق بپوشانند. برخی از موقعیت‌های غیرمنتظره منجر به شکستگی و یا ساییدگی دندان‌ها می‌شوند و اینجاست که لمینیت دندان می‌تواند یک راه حل سریع باشند. لمینیت‌ها می‌توانند تراشه یا هر نوع آسیبی را پنهان کنند. این ابزار ترمیم می‌توانند یک دندان یا حتی چندین دندان را بهبود بخشند.

یکی از  کاربرد‎های لمینیت دندان اصلاح  دندان‌های ناهموار و نامرتب است. تراش دادن مقدار کمی از مینای دندان به پوسته‌های نازک کمک می‌کند تا بهتر روی سطوح دندان بمانند. همچنین به جلوگیری از ازدحام بیش از حد جرم روی دندان کمک می‌کند. لمینیت‌ها همچنین می‌توانند فاصله بین دندان‌ها را از بین ببرند. قرار دادن لمینیت روی دندان‌ها می‌تواند آن شکاف‌های کوچک را ببندد. انجام این عمل می‌تواند از بروز مشکلات بیش‌تر دندانی نیز جلوگیری کند.

طول عمر و ماندگاری لمینیت دندان

لمینیت دندان معمولاً ۷ تا ۱۵ سال عمر می‌کند و پس از آن باید تعویض شوند. لمینیت‌های چینی محکم هستند و با مراقبت مناسب می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ سال دوام بیاورند. بسته به نوع سایش یا آسیب وارد شده، ممکن است به تعمیر یا تعویض گاه به گاه مواد مورد استفاده نیاز باشد. در نهایت، این به خود شخص بستگی دارد که از لمینیت‌ها برای افزایش طول عمر آن‌ها محافظت کند.

به عنوان مثال، همان عادت‌هایی که می‌تواند به دندان‌های طبیعی شما آسیب برساند، می‌تواند عمر لمینیت‌ها را کوتاه کند. لمینیت دندان می‌تواند مانند دندان‌های طبیعی خرد شود و ترک بخورد. بنابراین گاز گرفتن غذاهای سفت یا جویدن انتهای قلم یا موارد مشابه می‌تواند به سطح لمینیت آسیب برساند. توجه داشته باشید که لمینیت‌ها نیز مستعد لک هستند و دندانپزشکان توصیه می‌کنند از قرار گرفتن بیش از حد در معرض قهوه و یا چای خودداری کنید.

برای جلوگیری از ایجاد لکه روی لمینیت دندان، مانند روش حفظ سلامت دندان‌های طبیعی خود، روش‌های بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. بهتر است دو بار در روز با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید مسواک بزنید. همچنین به یاد داشته باشید که نخ دندان استفاده کنید و مرتباً برای بررسی مجدد به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

و همچنین برای افزایش طول عمر لمینیت دندان خود، اگر ورزش تماسی انجام می‌دهید، از محافظ دهان مانند محافظ دهان ورزشی استفاده کنید. ضربه سنگین به صورت به راحتی می‌تواند منجر به ترک خوردگی یا بریدگی لمینیت شود. از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید! با انجام این کار نه تنها میکروب‌ها را جذب می‌کند، بلکه راهی عالی برای برش دادن روکش و کاهش چشمگیر عمر لمینیت است.

انواع روکش برای دندان چیست؟

در کل روکش‌های دندان بر یک اساس مشخص قرار دارد. اما برای انتخاب انجام پروسه، ۴ نوع روکش را در اختیار داریم.

روکش های چینی:

روکش پرسلن یکی از زیباترین و کم ضررترین مواد موجود برای ترمیم دندان است. همچنین در بین تمام مواد روکش قوی‌ترین و ماندگارترین است. روکش‌های لمینیت چینی بسیار زیست سازگار هستند، به این معنی که به ندرت به بافت‌های لثه و بافت‌های نرم اطراف دهان آسیب می‌رسانند. این نوع از روکش‌ها می‌توانند ظاهر شما را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند، زیرا نوع روکش چینی ظاهری بسیار طبیعی دارد.

ونیرهای کامپوزیت:

ونیرهای کامپوزیت باوجود جنس خوب و کیفیت قابل قبول، قیمت کمتری نسبت به ونیرهای چینی دارند. اگرچه آن‌ها به خوبی با رنگ طبیعی دندان شما ترکیب می‌شوند، اما در طول زمان مستعد جمع آوری لکه نیز هستند. علاوه‌بر این، ممکن است تا ۵ تا ۷ سال ماندگاری خوب داشته‌باشد.

کاربرد لمینیت دندان چیست؟

لومینرها:

لومینیرها یک برند روکش هستند. آن‌ها از مواد لمینیت چینی فوق نازک ساخته شده‌اند و قبل از قرار دادن نیاز به حداقل آماده سازی دارند. برخلاف روکش‌های چینی، ساختار طبیعی کم‌تر دندان قبل از قرار دادن لومینیر روی مینای دندان برداشته می‌شود. لومینیرها معمولاً برای درمان دندان‌های تغییر رنگ یافته و نامنظم استفاده می‌شوند. آن‌ها در لمس صاف هستند، بنابراین طبیعی به نظر می‌رسند.

روکش های متحرک (ونیرهای موقت):

روکش‌های قابل جابجایی روکش‌های چسبنده نیز نامیده می‌شوند. دو نوع روکش متحرک وجود دارد:

  1. روکش‌های فوری
  2. روکش‌های گیره‌ای سفارشی

روکش‌های فوری، از شرکت‌هایی مانند Instant Smile، با قیمت ارزان‌تر هستند. آن‌ها را با قرار دادن آن‌ها در آب داغ و فشار دادن دندان‌های خود به مواد نرم در دهان خود قرار می‌دهید. البته نوع روکش‌های فوری برای استفاده روزانه یا به منظور یک محلول دندانی طولانی مدت توسط پزشکان توصیه نمی‌شود.

 

انجام لمینیت با بهترین دندانپزشک تهران

آشنایی با بهترین دندان پزشک تهران به شما اهالی شهر تهران کمک می‌کند که با اعتماد بیش‌تری به سراغ ترمیم دندان‌های خود بروید. دکتر ملک محمدی، دارای بیش از ۱۹ سال سابقه فعالیت در زمینه‌های زیبایی دندان، ایمپلنت، عصب کشی و … فعالیت دارند.

دکتر ملک محمدی در مطب خود واقع در خیابان سعادت آباد تهران آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در کلیه موارد مرتبط با دندان و زیبایی دندان می‌باشد.

جمع بندی

انجام لمینیت دندان برای ترمیم آسیب‌هایی مانند تغییر رنگ، خرد شدگی و یا شکستگی‌های جزئی بسیار مناسب باشد. در عین حال باید بدانید که مراقبت از دندان‌ها پس از انجام لمینیت نیز لازم و ضروری است. برای مثال عدم مصرف مواد رنگی و یا انجام مرتب مسواک برای افزایش عمر لمینیت شما، امری غیرقابل انکار و مهم است.

برای انجام ویزیت و مشاوره تخصصی با بهترین دندان پزشک سعادت آباد  از طریق شماره تلفن‌های مطب ۰۲۱۲۲۳۷۷۱۱۰ ، ۰۹۲۲۲۶۹۶۴۱۲ اقدام به تعیین نوبت نموده تا ویزیت شوید.

برای مشاهده نمونه کار‌های انجام شده توسط دکتر عطیه ملک محمدی به آدرس سایت شخصی ایشان drmalekmohammadi.com مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *