افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان

رپورتاژ آگهی

برای انجام ایمپلنت دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید و پرونده پزشکی خود را تشکیل دهید. در ابتدا دندانپزشک معاینات اولیه را انجام می دهد و آزمایش ها و اسکن های لازمه را انجام می دهد و نکات قبل از جراحی را به شما می گوید سعی کنید موارد گفته شده را خوب بخاطر بسپارید و آن ها را استفاده نمایید و مواردی را که در پرونده ذکر می کنید درست باشد و دندانپزشک را دچار ابهام نکند.

قبل ایمپلنت از سلامت کامل لثه ها مطمئن باشید. چون اگر لثه ایرادات کوچکی داشته باشد به ایمپلنت شما آسیب می زند و نتیجه خوبی حاصل نمی شود. حتی خوب است دندان ها هم بررسی شود و با اطمینان خاطر کار را انجام دهید.

اگر شما دارای بیماری خاصی هستید مثل دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و  اگر سابقه پیوند عضو، سکته قلبی و مغزی یا …. داشتید و داروی خاص استفاده می کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

پس از مراحلی که گفته شد باید قبل جراحی موارد زیر را رعایت نمایید:

  • از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون میشود تا پنج روز خودداری کنید..
  • یک ساعت قبل جراحی یک مسکن خیلی قوی که به آن حساسیت ندارید را استفاده کنید.
  • از سه روز قبل جراحی دهانشویه استفاده کنید.
  • شب قبل از جراحی خوب استراحت کنید.

عمل جراحی ایمپلنت دندان یک روش بسیار سریع و ساده است و با مراقبت و بهداشت صحیح سالیان طولانی می توانید از آن استفاده نمایید.

به گفته بسیاری از افراد متخصص در حوزه دهان و دندان  ایمپلنت دندان را به عنوان بهترین روش جایگزین کردن دندان های از دست رفته توصیه کرده اند که می توان به عنوان دلیل آن، جنس منحصر به فرد ایمپلنت را نام برد.

ایمپلنت دندان از پیچ و مهرهایی از جنس تیتانیوم ساخته شده است که جنس آن به خوبی با بدن انسان سازگار است و  که با استخوان فک به خوبی جوش میخورد.

ایمپلنت به وسیله پیچ و مهره هایی که دارد به درون لثه فرو می رود و با استخوان فک جوش می خورد. از این روش به عنوان بهترین روش جایگزینی دندان ها یاد می شود.

در این زمینه به هر دندانپزشکی اعتماد نکنید. بسیار بوده اند افرادی که به دندانپزشکان معمولی مراجعه کرده اند و نتوانستند نتیجه دلخواهشان را بگیرند. پس سعی کنید به متخصصانی مراجعه کنید که قابل اعتماد باشند.

دندان های ایمپلنت شده نیاز به مراقبت ویژه ای دارند که باعث افزایش دوام دندان ایمپلنت و بهبود سریع تر زخم های بعد از عمل می شود. در اولین ساعات پس از جراحی ایمپلنت دندان درد به سراغ شما می آید و در این صورت باید از مسکن برای کاهش درد استفاده کنید.

پس از جراحی ایمپلنت دندان، دندانپزشک آنتی بیوتیک هایی را تجویز می کند که برای جلوگیری از عفونت ضروری است.

باید از دست زدن  به محل جراحی خودداری کنید و بعد از هر وعده غذایی و میان وعده با آب نمک گرم بشویید تا سریعتر بهبود یابد.

سیگاری ها باید توجه داشته باشند که سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت دندان باعث عفونت لثه می شود و بنابراین باید تا دو هفته تا بهبود کامل محل جراحی از کشیدن سیگار اکیدا خودداری کنند.

حدود یک هفته پس از کاشت ایمپلنت از خوردن غذاهای سرد و سفت خودداری کنید و غذاهای گرم و نرم را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

دهانشویه باید با نظر پزشک متخصص یک تا دو روز پس از کاشت دندان مصرف شود. طبق معمول مسواک بزنید و از گاز استریل روی محل جراحی استفاده کنید تا خونریزی متوقف شود. استفاده از دندان مصنوعی و پروتز متحرک تا دو هفته پس از جراحی ممنوع است.

آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان

ارتودنسی دندان

شاید بدانید ارتودنسی دندان  زمانی صورت می گیرد که، ما دندان های نامرتبی داریم و نمی توانیم به خوبی به بهداشت آن ها رسیدگی نماییم و همین موجب پوسیدگی دندان های شما خواهد شد و ناراحتی های دندانی را افزایش میدهد.

علاوه بر آن نا منظمی دندان ها در هنگام جویدن فشار زیادی را به ماهیچه های وارد می کند و این باعث بروز درد گردن، سردرد و یا حتی درد  کمر و شانه شود و قطعا این نامرتبی در ظاهر فرد نیز تاثیرگذار است و از اعتماد بنفس او می کاهد.

اُرتودُنسی دندان یکی از رشته های تخصصی در دندانپزشکی است و هر ساله افراد زیادی از این روش برای درمان دندان خود استفاده می نمایند.

اولین تخصص در دندانپزشکی شاخه ارتودنسی می باشد و در این علم دندان ها و فک هایی که در محل نامناسبی قرار گرفته اند اصلاح و به محل صحیح خود بازمی گردند.

وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد. از این نظر می گوییم که وقتی دندان در جای درست نیست تمیز کردن و نگهداری از آن نیز سخت تر می شود و پوسیدگی دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

قبل از انجام درمان خود در درجه اول نزد متخصص ماهر و با تجربه بروید و توسط این شخص معاینات لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید کدام نوع از ارتودنسی برای شما مناسب است و طول درمان چه مدتی طول می کشد. وقتی که دندانپزشک خود را انتخاب می کنید حتما مطمئن باشید که تخصص ارتودنسی را دارد و در برد تخصصی پذیرفته شده باشد. اینگونه با خیالی آسوده و راحت می توانید ارتودنسی دندان را برای خود انجام دهید.

ارتودنسی دندان به روش های مختلفی انجام می شود و دندانپزشک براساس شرایط شما روشی را انتخاب می کنند و آن را انجام می دهند.

  • ارتودنسی ثابت

یکی از رایج ترین روش های درمانی به روش ارتودنسی، ارتودنسی ثابت است که در آن از براکت های ثابت و سیم استفاده می شود. در این روش براکت ها بر روی دندان های بیمار به وسیله کامپوزیت های مخصوص وصل می شوند وسیم های متصل کننده  از براکت ها رد می شوند و با استفاده از کش های مخصوصی که برای این کار وجود دارد وصل می شوند.

این دستگاه ها را که ثابت هستند و هرماه توسط ارتودنتیست تنظیم می شود و با تغییرات سایز سیم و کش های مخصوص فک ها درمان ارتودنسی ادامه می یابد تا بعد از مدتی نتیجه مورد نظر حاصل شود.

در حال حاضر براکت‌های شفاف که ظاهر زیباتری وجود دارند و شما می توانید با استفاده از نوع براکت  امکان زیباتر بودن نمای ارتودنسی دندان خود را فراهم نمایید.

  • ارتودنسی متحرک:

به نوعی  از ارتودنسی  می گویند که شما می توانید هنگام خوردن غذا و یا مسواک زدن از دهان خارج کنید چون این نوع از ارتودنسی به دندان چسبانده نمی شود.

دستگاه های ارتودنسی متحرک اغلب به دو دسته تقسیم می شوند:

  • گروه اول متناسب با حرکت های ساده دندانی می باشد.
  • دومین گروه از دستگاه های ارتودنسی متحرک برای حرکت دادن فک بالا و پایین مناسب است.

دستگاه ها برای این ساخته شده اند که، نیروی مشخصی را با کمک فنرها و پیچ ها و دیگر اجزای مکانیکی خود به دندان ها و یا فکین وارد کنند.

از مزایای دستگاه ارتودنسی متحرک میتوانیم به این اشاره نماییم که، بهداشت راحتر انجام می گیرد و امکان این وجود دارد که در صورت عدم تحمل آن را خارج نمایید و در نهایت هزینه کمتری را نسبت به  درمان ثابت بپردازید.

آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان

مشاوره دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال کمک بزرگی به دندانپزشکی داشته است. چرا که این جداسازی درمانی کوکان و بزرگسالان بسیار کار درست و به جایی بود و دندانپزشکی اطفال با بوجود آوردن محیطی زیبا و کودکانه درمان را راحت کرده و دیگر ترس و نگرانی در کودکان وجود نخواهد داشت و آنان این حس را دارند که به محیط های بازی رفته اند.

متخصص دندانپزشک اطفال مانند یک پزشک متخصص کودکان است و هر آنچه مربوط به سلامتی کودک است  را می داند و دانش درمان بیمار را دارد.

امروزه در کشور ما همچون کشورهای دیگر خدمات دندانپزشکی اطفال با بهترین روش ها صورت می پذیرد و شما با خیال آسوده و بدون نگرانی و ترس می توانید به آنها مراجعه فرمایید و مطمئن باشید که این روش ها به گونه ای است که کودک شما بدون هیچ اضطرابی همکاری لازم را انجام می دهد.

دندانپزشکان نکات و مشاوره هایی را به مادر و پدران یادآور میشوند که مهمترین آنها را در زیر برای شما آورده ایم:

از دادن نوشیدنی هایی که سبب پوسیدگی دندان های کودک می شود قبل از خواب به او بپرهیزید. چرا که باید دهان و دندان او کاملا تمیز و شسته شده باشد.

از این نوشیدنی ها می توانیم آبمیوه و نوشابه و حتی شیر را نام برد. این موارد دارای قند هستند و می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند و پوسیدگی به تنهایی برای کودکان درد خواهد داشت و او را اذیت خواهد کرد.

مرتب به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

منظور از این حرف این نیست که هر هفته برای ویزیت به دندانپزشکی اطفال مراجعه نمایید. اما لازم است طی برنامه ریزی خاص هر چند وقت یکبار به نزد دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامتی دهان و دندان کودک خود مطمئن باشید و هم این خوب است که کودکان با محیط آنجا آشنایی داشته باشد تا وقتی برای مراجعه می روید استرس و اضطراب نداشته باشد.

مسواک زدن مرتب را فراموش نکنید

همانطور که گفته شد مسواک زدن صحیح و به موقع برای کودکان از پوسیدگی دندان هایشان جلوگیری می کند و توصیه شده است که در زیر دوسال از خمیردندان بدون فلوراید برای کودک خود استفاده نمایید.

در روند بررسی دندان های کودکان ، دندانپزشک ممکن است انواع اقدامات حفاظتی مانند استفاده از نخ دندان یا سیلانت و فلوراید درمانی را برای کاهش خطر پوسیدگی اعمال کند. روشهای رادیوگرافی اشعه ایکس و سایر روشهای تشخیصی نیز ممکن است در معاینه دندانپزشکی کودک گنجانده شود.

به احتمال زیاد ، دندانپزشک رژیم صحیح و عادات بهداشت دهان و دندان و روش های صحیح مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن را در طول معاینه دندان کودک به کودک توضیح می دهد. یکی دیگر از موضوعاتی که دندانپزشک در حین معاینه دندان به کودک آموزش می دهد روش های پیشگیری از آسیب های دهانی است.

چکاپ دندان‌ها هر چند وقت یکبار باید انجام‌ شود؟

چکاپ دندان ها توسط عوامل متعددی از جمله سن ، سلامتی و خطر پوسیدگی دندان تعیین می شود.

رده سنی ۶ ماه تا ۱ سال: پزشکان توصیه می کنند که اولین معاینه دندانپزشکی نوزاد به محض رویش اولین دندان و قبل از تولد نوزاد انجام شود. همچنین انتظار می رود دندان ها و لثه های نوزاد شما در یک معاینه کامل مورد بررسی کامل قرار گیرند.

کودکان نوپا: دندانپزشکان معاینات منظم دندانپزشکی را در فواصل منظم هر ۶ ماه به کودکان مدرسه توصیه می کنند. با این حال ، دندانپزشک شما ممکن است فواصل کوتاهتر یا معاینات مکرر را با در نظر گرفتن عوامل خطر برای سلامت دهان و دندان کودک شما توصیه کند.

توجه داشته باشید انتخاب درست دندانپزشک و مرکزدندانپزشکی معتبر نقش بسزایی بر روند و نتیجه درمان شما خواهد گذاشت.

آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک ۱-طبقه اول

۲۶۶۴۰۹۰۵ – ۲۶۶۴۰۹۰۷ – ۲۶۶۴۰۹۵۷

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *