افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مشاوره با دکتر ارتوپد به صورت آنلاین

رپورتاژ آگهی

مشاوره با دکتر ارتوپد به صورت آنلاین

آسیب‌ها و دردهای استخوانی و مفصلی از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که انسان‌ها را در هر سن و سالی درگیر می‌کنند. بیماری هایی مثل پوکی استخوان آرتریت یا هر بیماری مفصلی دیگری برای درمان به یک پزشک ارتوپد نیاز دارند. دسترسی به یک دکتر ارتوپد خوب و باتجربه بسیار مهم است؛ چون عدم معالجه و درمان به‌موقع برخی از مشکلات و بیماری‌های مفصلی و استخوانی با عوارض جدی و بلندمدت همراه هستند.

سامانه حال با بهره‌مندی از حضور ده‌ها پزشک متخصص و فوق تخصص ارتوپدی به شما کمک می‌کند تا در هر زمان که به کمک نیاز دارید، به این پزشکان دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور و برای چه مشکلاتی می‌توانید از یک متخصص ارتوپدی کمک بگیرید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شناخت انواع بیماری های مفصلی

بیماری های مفصلی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که بر مفاصل و بافت‌های داخل آن یعنی رباط‌ها، تاندون‌ها و مایع سینوویال تاثیر می‌گذارند. وقتی هر یک از این ساختارها دچار مشکل شود، بیماری مفصلی ایجاد خواهد شد. بیماری‌ های مربوط به مفصل و استخوان بسته به آسیب هر یک از اجزای مفصل، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

رماتیسم مفصلی

این بیماری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مزمن التهابی است که در بیش‌تر موارد در مفاصل بدن مشاهده می‌شود. در این بیماری بخش داخلی مفصل‌ها دچار التهاب و تورمی دردناک می‌شود و عدم درمان به موقع در بروز سایش استخوانی و تغییر شکل مفاصل نقش دارد.

آرتریت

آرتریت یا التهاب مفصلی به مجموعه‌ای از بیماری‌های مختلف گفته می‌شود که باعث التهاب در مفاصل می‌شوند. بیماری‌هایی مثل استئوآرتریت، لوپوس، آرتریت روماتوئید و آرتریت‌های عفونی از این دست بیماری‌های هستند.

آرتروز یا استئوآرتریت

به بیماری آرتروز سائیدگی مفصل هم می‌گویند. این بیماری جزو مشکلات مرتبط با افزایش سن است؛ یعنی هر چه سن افراد بالاتر می‌رود، غضروف‌ها به ویژه در زانو و لگن دچار فرسایش می‌شوند. این بیماری به تدریج می‌تواند منجر به تحلیل غضروف مفاصل و ناتوانی ناشی از آن شود.

نقرس

نقرس یکی از شناخته‌شده‌ترین بیماری‌های مفصلی است که معمولا در مراحل اولیه انگشت شست پا را درگیر می‌کند؛ اما می‌تواند در سایر مفاصل هم مشاهده شود. این بیماری در اثر انباشت اوریک اسید در خون و تجمع آن در مفصل، منجر به تورم، التهاب و درد شدید می‌شود.

دکتر ارتوپد چه کار می‌کند؟

ارتوپدی یکی از تخصص‌های رشته پزشکی است و این متخصصان به تشخیص و درمان گروه وسیعی از بیماری‌های اسکلتی و مفصلی می‌پردازند. از مهم‌ترین وظایف یک پزشک ارتوپد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاینه و بررسی آسیب‌های فیزیکی از جمله شکستگی‌ها و بیماری‌های مرتبط با مفاصل و استخوان‌ها
  • تجویز آزمایش خون یا عکس‌برداری با اشعه ایکس از جمله سی تی اسکن، ام آر آی و… از محل آسیب‌دیده برای کمک به تشخیص مناسب
  • تشخیص دلایل کمردرد، درد گردن، سندرم تونل کارپ، دردهای مزمن استخوانی و…
  • انتخاب بهترین روش درمانی برای بیماران از جمله تجویز دارو، انجام عمل جراحی و…
  • ارجاع بیمار به متخصصان درمان‌های تکمیلی مثل فیزیوتراپی یا توانبخشی برای کمک به تسریع بهبودی
  • تجویز وسایل و ابزارهایی که به بیماران برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند مثل کمربندهای مخصوص، کتف‌بند و…

مشاوره با دکتر ارتوپد آنلاین چگونه است؟

اگر در حال حاضر نیاز به مشاوره با یک پزشک ارتوپد دارید، اما زمان کافی یا امکان مراجعه حضوری به مطب پزشک یا مراکز درمانی برای شما مقدور نیست، اصلا نگران نباشید. ویزیت آنلاین دکتر ارتوپد با ویزیت حضوری تفاوت عجیبی ندارد و یک پزشک مفاصل انلاین، در هر زمان در دسترس شماست تا با تشخیص زودهنگام و درمان مناسب بیماری‌ها، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند. (برای ویزیت دکتر ارتوپد آنلاین «حال» کلیک کنید).  پیش‌تر گفتیم که عدم درمان مشکلات مفصلی و استخوانی ممکن است باعث تشدید بیماری شود و در بسیاری از موارد، صدمات جبران‌ناپذیری به افراد وارد می‌کند. پس مشاوره با دکتر ارتوپد آنلاین می‌تواند یک راهکار جدی و موثر برای رهایی از درد و پیشگیری از مشکلات آتی باشد.

شما برای مشاوره با این پزشکان تنها باید به سایت یا اپلیکیشن حال یا بخش سلامت سامانه آپ مراجعه کنید و از میان چندین پزشک معتبر و مجرب ارتوپد، پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما برای انتخاب بهترین متخصص ارتوپد می‌توانید از نظرات سایر کاربران که پیش از شما توسط پزشک مورد نظر ویزیت شده‌اند، کمک بگیرید و انتخابی مناسب و هوشمندانه داشته باشید.

مزایای مشاوره با دکتر ارتوپد آنلاین در «حال»

بیش‌تر بیماری‌های اسکلتی و عضلانی که نیاز به کمک گرفتن از دکتر ارتوپد برای درمان دارند، ناتوان‌کننده هستند. یعنی بیمار نمی‌تواند به راحتی جابه‌جا شود و برای حضور در مطب یا سایر مراکز درمانی به کمک اطرافیان نیاز خواهد داشت. در چنین شرایطی استفاده از مشاوره آنلاین بسیار کمک‌کننده و موثر است. به طور کلی، مزایای مشاوره با دکتر ارتوپد آنلاین عبارتند از:

  • دسترسی آسان و سریع به پزشک در هر ساعت از شبانه‌روز
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری به مطب و جابه‌جایی بیمار با شرایط دشوار
  • عدم نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل برای انتقال بیمار و پیشگیری از صدمه به بیمار در حین جابه‌جایی
  • کاهش هزینه انتقال بیمار به مراکز درمانی

علاوه بر این موارد شما می‌توانید برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی که به عنوان بخشی از فرآیند درمان بیماران مبتلا به مشکلات اسکلتی و عضلانی تجویز می‌شود هم از خدمات سامانه حال استفاده کنید. خدمات پرستاری و تزریقات در محل، فیزیوتراپی در منزل و آزمایش غیرحضوری از جمله خدماتی هستند که سامانه حال برای رفاه حال بیماران فراهم کرده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *