افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

رپورتاژ آگهی

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

لیزر موهای زائد روشی برای زیباسازی پوست است که راه حلی طولانی مدت با کاهش دائمی موهای زائد بوده و در بین عموم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در لیزر موهای زائد از پرتو لیزر که نوری شدید و با تمرکز بالاست برای هدف گیری رنگدانه ریشه مو واقع در فولیکول استفاده می شود که با ایجاد گرما در فولیکول مو باعث آسیب و سوختگی آن شده تا رویش مو قطع شود و حتی در صورت آسیب کمتر ، از حجم و سرعت رشد مو کاسته شود.

در پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود باید گفت که استفاده از لیزر موهای زائد بطور مستقیم و بخودی خود باعث روشن تر شدن پوست نشده و تنها برخی افراد پس از لیزر ممکنست تغییراتی در رنگ و بافت پوست مشاهده کنند که به دلیل تغییر در سطح ملانین یا رنگدانه یا پیگمان های مسئول رنگ پوست رخ می دهد و یا حتی باعث بهبود کیفیت پوست ناشی از تحریک حرارت نور لیزر می شود. از آنجا که تاثیرات لیزر بر پوست ممکنست به ویژگی های هر فرد بستگی داشته باشد لذا برای درک دقیق تر تاثیرات لیزر بر روی پوست با متخصص پوست یا پزشک در بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت مشورت نمایید.

در توضیح این مطلب باید گفت که استفاده از لیزر موهای زائد اصولا بر روی ساختار مویی تاثیرگذار است و به دلیل تولید حرارت در فولیکول مو ، سلول مویی را تخریب کرده و رشد آینده موها را مهار می کند. لذا در زمان انجام لیزر موهای زائد ، نور لیزر با دقت بسیار بالا به رنگدانه مو رسیده و انرژی گرمایی را به آن منتقل می کند. اگرچه لیزر موهای زائد روشی بسیار دقیق و کنترل شده است و هدف آن از بین بردن فولیکول مو و مهار رشد مو می باشد ، اما اثرات ثانویه جانبی احتمالی آن بر روی پوست دیده می شود :

تحریک پوست : اثر حرارتی منتتقل شده از نور لیزر موهای زائد به پوست می تواند منجر به تحریک و انبساط عروق خونی گردد که در اثر آن قرمزی ، تورم و تحریک پوست شکل می گیرد. اگرچه این موارد جزو عوارض جانبی موقتی لیزر موهای زائد می باشد اما در صورت عدم بهبود در ظرف چند روز باید به پزشک مراجعه نمایید.

کاهش رنگدانه های پوست : لیزر موهای زائد ممکنست رنگدانه های پوست را بطور بالقوه کاهش دهد چرا که انرژی لیزری که در این روش استفاده می شود منجر به اختلال تولید ملانین در پوست شود و منجر به کمرنگ شدن یا روشن شدن نواحی تحت درمان با لیزر شود. لذا این امر باعث افتراق کمتر بین رنگ پوست و مو می شود و در نتیجه پوست روشن تر می شود ، خصوصا در افرادی که پوست تیره تری دارند. حتی گاهی اوقات لیزر موهای زائد منجر به تیره شدن پوست یا هایپرپیگمانتاسیون نیز می گردد.

بهبود کیفیت پوست : به دلیل تحریک حرارتی و تخریب سلول های مویی ، ممکنست پوست بهبودی در کیفیت و لمس آن را با صاف تر شدن تجربه کند. چرا که با از بین رفتن فولیکول ها ، دیگر مویی از پوست بیرون نمی آید تا پوست را دچار التهاب و تحریک رویش مو کند لذا پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد بافت پوست بسیار صاف و زیبا خواهد شد.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن تر شدن پوست و از بین بردن لکه های تیره پوست خصوصا در نواحی زیربغل و بیکینی می شود ؟

از آنجا که لیزر موهای زائد عمدتا برای از بین بردن فولیکول های مو طراحی شده است و بطور خاص بر روی پوست و از بین بردن لکه های تیره پوست بکار گرفته نمی شود. ازین رو لیزر موهای زائد بیکینی هدف اصلی آن حذف موها زائد بوده و هدف روشن کردن پوست ندارد اما در عین حال انواع خاصی از لیزرهای مورد استفاده نظیر لیزر اندیاگ با طول موج بالا می تواند در کاهش ظاهر لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون خصوصا در نواحی زیربغل و بیکینی بطور غیر مستقیم اثر گذار باشد. گرچه بهتر است که برای درمان لکه های تیره زیربغل و بیکینی با متخصص پوست و زیبایی در بهترین کلینیک زیبایی در رشت مشاوره کنید تا بطور خاص راهکارهای هدفمندی برای مشکل شما ارائه دهد.

عوامل موثر بر روشن شدن پوست در اثر لیزر موهای زائد چیست ؟

۱- نوع لیزر موهای زائد

از آنجا که لیزر موهای زائد دارای طول موج های مختلفی بوده و انواع خاصی از رنگدانه مو را در فولیکول های مو هدف گیری می کند ، بنابراین نوع لیزر موهای زائد عامل بسیار مهمی در روش حذف موهای زائد با لیزر می باشد. بعنوان مثال لیزر الکس برای پوست های روشن مناسب تر بوده و لیزر اندیاگ برای پوست های تیره ایمن تر است چرا که بعنوان مثال لیزر اندیاگ با طول موج بالاتر می تواند از ملانین موجود در پوست بگذرد و به اصطلاح آن را دور بزند و تنها بر روی فولیکول مو تمرکز کند که این منجر به کاهش سوختگی و آسیب پوستی در افراد با پوست تیره می گردد. در نتیجه نوع لیزر موهای زائد مناسب می تواند خطر روشن شدن پوست را به حداقل برساند.

۲- تنظیمات و پارامترهای دستگاه لیزر موهای زائد

تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد بر اساس رنگ پوست ، رنگ مو ، جنس مو و میزان حساسیت هر فرد انجام می گیرد. همچنین عواملی نظیر سطح انرژی لیزر ، مدت زمان پالس و مکانسیم خنک کننده بدرستی تنظیم می شوند تا علاوه بر حذف کردن موثر موهای زائد ، احتمال عوارضی همچون روشن شدن پوست را به پایین ترین میزان برسد. از طرفی کالیبراسیون مناسب تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد باعث رسیدن به نتایج مطلوب از لیزر درمانی و کاهش اثرات جانبی نامطلوب در افراد می گردد.

۳- نوع پوست و میزان حساسیت هر شخص

نوع پوست و همچنین میزان حساسیت هر فرد نقش مهمی در خطر روشن شدن پوست دارد. ازین رو پوست تیره به دلیل داشتن سطوح بالای رنگدانه تیره در پوست ، انرژی لیزر را به میزان بالا به سوی پوست جذب می کند و بدین ترتیب احتمال روشن شدن پوست افزایش می یابد. از سوی دیگر افرادی که پوست حساسی دارند بیشتر از دیگران در معرض عوارض جانبی و واکنش نامطلوب نظیر تغییر در رنگدانه ها یا روشن شدن پوست می شوند. برای پیشگیری از بروز این مشکل در افراد با پوست حساس باید نوع پوست و میزان حساسیت هر فرد بخوبی بررسی شود تا تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد به گونه ای انجام شود که خطر روشن شدن پوست به حداقل برسد.

۴- رنگ پوست و لیزر موهای زائد

از آنجا که لیزر موهای زائد رنگدانه موجود در ریشه واقع در فولیکول مو را هدف گیری کرده و با ایجاد حرارت در فولیکول مو ، به آن آسیب می رساند تا دیگر نتواند مویی پرورش دهد که در این میان رنگدانه پوست نیز وجود دارد که باعث جذب انرژی لیزر می شود و منجر به عوارض جانبی بالقوه خصوصا در افراد با پوست تیره که دارای ملانین زیادی هستند می گردد. به دلیل اینکه پوست تیره با سطح بالای ملانین ، انرژی لیزر بیشتری را جذب خود کرده و این افزایش جذب انرژی با خود آسیب های پوستی نظیر هیپوپیگمانتاسیون یا روشن تر شدن پوست ، هایپرپیگمانتاسیون یا تیره تر شده پوست و یا سوختگی را بهمراه دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *