افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لمینیت دندان ثابت یا متحرک؟

رپورتاژ آگهی

لمینیت دندان ثابت یا متحرک؟

بسیاری از جوان‌ها دوست دارند دندان‌های مرتب و سفیدی داشته باشند تا زیبا و با شخصیت به نظر برسند. اولین گزینه‌ای که به ذهن همه می‌رسد کامپوزیت و لمینت دندان ثابت است. ۲ روکش پرطرفدار که جوان‌ها بیشتر تمایل دارند آن را انجام دهند.

اما سوال مهمی که بیشتر مراجع‌کنندگان از دندانپزشک‌ها می‌پرسند این است که:

کدام روش برای من مناسب‌تر است؟

کدام یک ماندگارتر است؟

هزینه کدام کمتر است؟

مزیت کامپوزیت‌ دندان نسبت به لمینیت چیست؟

تجربه یکی از مراجعه‌کنندگان کلینیک دندانپزشکی سریتا

در این قسمت یکی از مراجع‌کنندگان کلینیک سریتا از تجربه خود برای روکش دندان‌هایش می‌گوید:

+سلام وقت شما بخیر خانم عبداللهی. درباره ماجرای لمینت کردن دندان‌هاتون بگید و دردسرهایی که در این زمینه داشتید.

  • سلام وقت شما بخیر من حدود یک سال خورده‌ای می‌شه که از لمینت متحرک استفاده می‌کردم.

+ لمینت متحرک، اجازه بدید برای خوانندگان‌مون یک توضیح کوتاه بدیم درباره این نوع روکش. لمینت متحرک که چند سالی هست که باب شده و طرفدار پیدا کرده، یک نوع لمینت هست که شبیه لنز زیبایی می‌مونه یعنی صرفا جنبه زیبایی داره. موقت هست و هزینه خیلی خیلی کمی داره و به راحتی می‌تونید در منزل روی دندان‌هاتون نصب کنید و ه روقت که خواستید بردارید.

البته تایم استفاده ازش خیلی کوتاه هست و نمی‌شه طولانی مدت روی دندان‌ها بمونه.

خب خانم عبداللهی چه طور شد که از لمینت متحرک به لمینت ثابت و سرامیکی رسیدین؟

  • لمینت متحرک رو ازش راضی بودم اما خیلی سخت بود که مرتب بردارم و بذارم و باید مراقبت می‌کردم غذای داغ نخورم چون نرم می‌شه و می‌افته.

+ الان از لمینت ثابت راضی هستین؟

  • بله، دیگه بابتش دغدغه‌ای ندارم و مساله مهم‌تر این هست که سر لمینت متحرک مجبور می‌شدم مرتب خرج کنم. اگر بخوام هزینه‌ای که سر لمینت‌های متحرک دادم، رو حساب کنم احتمالا اندازه هزینه لمینت ثابت می‌شه. دکتری که د رکلینیک دندانپزشکی سریتا بهشون مراجعه کردم و مشورت گرفتم گفتن شما به جای این همه هزینه، یک بار لمینت ثابت انجام بده تا این همه دردسر نداشته باشی.

+ البته باید بگم خدمت شما و خوانندگان که اصولا تمام روکش‌ها حتی روکش‌های ثابت نیاز به مراقبت دارند تا هم رنگشون تغییر نکنه و هم این که لب پر نشن.

  • بله پزشک هم این مساله رو تاکید کردن و گفتن نباید انتظار داشته باشین که با دندان لمینت شده بشه فندق بشکنین یا در نوشابه باز کنین یا ته دیگ سفت بخورین.

+ درسته باید بهداشت دهان و دندان رو بیش از قبل رعایت کنید چون ممکنه زیر روکش، پوسیدگی یا عفونت ایجاد بشه. استفاده از نخ دندون، مسواک و دهان شویه و مصرف کم‌تر قهوه و چای غلیظ و سیگار نکشیدن، کمک می‌کنه به ماندگاری لمینت دندان‌ها.

چون لمینت با وجود این که مواد بهتری نسبت به روکش کامپوزیت داره و موندگاری بالاتر اما در صورت لب پر شدن نمی‌شه اون رو ترمیم کرد و باید کلا تعویض بشه.

آیا نکته دیگری هم هست که پزشک به شما توصیه کردن که برای خوانندگان ما توضیح بدین؟

  • دندونپزشک گفتن که باید هر ۲- ۳ ماه یک بار لمینت‌ام چک بشه و اگر احیانا پوسیدگی بین دندان‌ها هست سریع برطرف بشه. برای مسواک زدن، خمیر دندان مخصوصی معرفی کردند که از اون استفاده کنم.

+ درسته روکش‌های زیبایی باعث می‌شن به راحتی و با اعتماد به نفس صحبت کنید، لبخند بزنید، بخندید اما باید توجه کنید وقتی سطح دندان‌های خودتون پوشیده می‌شه، بیشتر در معرض پوسیدگی هستند. برای همین مراقبت‌های دهان و دندان شما باید بیش‌تر و بهتر از قبل باشد.

لمینیت دندان ثابت یا متحرک؟

نکاتی که برای ماندگاری لمینت دندان باید رعایت کنید

پس دو نکته مهم رو باید در لمینت دندان در نظر داشته باشید. یکی این که ممکنه باعث پوسیدگی بشه اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید.

و دوم این که پوششی برای پوسیدگی و خرابی قبلی دندان‌ها نیست.

تصور کنید ظاهر دندان‌های شما زیباست. مرتب، سفید اما هنگام صحبت کردن دهان‌تان بوی بدی می‌دهد. این بوی بد خبر می‌دهد از سرّ درون!

معاینه ماهانه، آب نمک و دهانشویه قرقره کردن و نخ دندان کشیدن، مصرف ‌کم‌تر مواد غذایی رنگ‌دار و سیگار و قلیان نکشیدن از عوامل ماندگاری رنگ و بافت لمینیت است.

همچنین مراجعه به مراکز درمانی معتبر، مانند کلینیک دندانپزشکی سریتا، آرکا، فروردین یا دریای نور، می‌تواند به زودتر و بهتر انجام شدن خدمات درمانی یا زیبایی شما کمک کند.

همان‌طور که برای لباس و مو و پوست خود اهمیت زیادی قائل هستید و هزینه می‌کنید، به بهداشت دهان و دندان خود نیز توجه کنید زیرا بخش مهمی از شخصیت فرد، به نمای ظاهری دندان‌های او بستگی دارد.

به قول معروف خوشگلی دردسر دارد!

آدرس، شماره تلفن‌ و آدرس‌های مجازی کلینیک سریتا

تارنما: drserita.com

پست الکترونیک: info@drserita.com

 تماس: ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

آدرس: تهران، پاسداران، بوستان نهم، ضلع جنوبی بیمارستان لبافی نژاد، پلاک ۱۲۲، طبقه اول

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *