افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهترین روانشناس | روانشناس معروف یا تاثیرگذار |

رپورتاژ آگهی

دانستن اینکه چه ویژگی‌هایی در یک روانشناس مهم ‌تر است، می‌تواند ارزشمند باشد. هرچند درمان های روانشناختی مانند دارودرمانی ها عوارض جانبی ندارند اما انتخاب یک روانشناس نیازمند آگاهی و شناخت مناسبی می باشد. چراکه روان درمانی تا حد زیادی مبتنی بر ارتباط درمانی است. علاوه براین در حال حاضر گزنه های زیادی برای انتخاب روانشناس وجود دارد و  انتخاب درست نیازمند اطلاعاتی در این زمینه است.

بهترین روانشناس | روانشناس معروف یا تاثیرگذار |

اگر به دنبال کمک از بهترین روانشناس هستید، مهم است که روانشناسی را انتخاب کنید که معروف باشد. انجمن روانشناسی آمریکا (APA) سندی را منتشر کرده است که ویژگی های برتر یک روانشناس تاثیرگذار را نشان می دهد. دکتر رامین علوی نژاد روانشناسی با تجربه با یک مطب خصوصی در شهر تهران است که روان درمانی را به کار می گیرد و به رشد افراد کمک می کند. عوامل زیر عواملی هستند که توسط بهترین روانشناس و معرووف ترین رواندرمانگران ایران لحاظ می شوند. مهم است که مراجعان ضمن مراجه به یک دکتر روانشناس این موارد را در مراحل اولیه درمان در نظر بگیرند.

با این ویژگی ها بهترین روانشناسان را تشخیص دهید

روانشناس به مطالعه ذهن انسان و درک افراد، زوج ها و خانواده ها برای تقویت روابط خود، غلبه بر چالش ها و لذت بردن از کیفیت بالاتر زندگی می پردازد.

روانشناسان معروف باید درجاتی از این ویژگی های زیر را داشته باشند. اگر به دنبال بهترین روانشناسان تهران یا ایران هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱. مهارت های ارتباط بین فردی خوب

روانشناسان زمان زیادی را صرف ارزیابی و درک تجربیات مراجع می‌کنند و همچنین راهبردها و مهارت های جدید تفکر درباره مشکلات را به آنها آموزش می‌دهند.

یادگیری مهارت ها بسیاری مواقع به سرعت مشکلات افراد را برطرف می سازد. بنابراین، برای روانشناس بسیار مهم است که بتواند به طور واضح و مؤثر از مهارت های خود استفاده کند.

۲. امانتداری

برای اینکه روانشناسان تاثیرگذار باشند، باید اطلاعات بسیار شخصی، دقیق و حساس را از مراجعین دریافت کنند.

اگر آنها درک کاملی از پیشینه، خانواده و الگوهای تفکر و رفتار بیمار داشته باشند، می توانند به او کمک کنند. بنابراین، مهم است که یک روانشناس احساس قابل اعتماد بودن را منتقل کند، به طوری که مراجعه کننده احساس راحتی کند و اطلاعات شخصی خود را برای روانشناس به اشتراک بگذارد.

بهترین روانشناس | روانشناس معروف یا تاثیرگذار |

۳. تمایل به ایجاد اتحاد درمانی

روانشناسان با همکاری مراجعین کار می کنند. اگرچه سطح آموزش، آنها را در موقعیت برتر در یک جلسه درمانی قرار می دهد، آنها نمی توانند مؤثر باشند مگر اینکه به اتحاد درمانی با مراجع خود اهمیت دهند.

اتحاد و ارتباط درمانی شامل بررسی مشکلات و اختلالات مراجع و پیاده سازی یک استراتژی درمانی خاص می شود. همچنین لازم است ایده های مراجع در مورد اینکه چه چیزی برای وضعیت فعلی او مفید است، بررسی شود.

۴. فرمول بندی دقیق و به روز

روانشناسان از طریق ایجاد یک “فرمول بندی ” که ترکیبی از موارد زیر است، درمان را برای هر مراجع به طورخاص انجام می دهند.

  • عواملی که ممکن است مراجع را مستعد این مشکلات کرده باشد.
  • رویدادهایی که ممکن است باعث ایجاد یا تشدید مشکلات شده باشند.
  • رفتارها، عوامل محیطی و باورهایی که ممکن است مانع از بهبود مراجع شود.
  • جنبه هایی از شخصیت و موقعیت مراجع که ممکن است به پیشرفت آنها کمک کند.

۵. یک برنامه درمانی منسجم و قابل قبول

هنگامی که فرمول درمان ایجاد شد، برای روانشناسان مهم است که یک رویکرد درمانی را انتخاب کنند که موثر باشد.

یک برنامه درمانی شامل اهداف کلی و یک منطق روشن در مورد مشکلاتی است که برای دستیابی به آنها تلاش می کنند. روانشناسان مختلف رویکردهای متفاوتی برای درمان یک مشکل دارند. بنابراین مهمترین عامل این است که روانشناس برای استفاده از درمان مورد نظر منطق روشنی داشته باشد.

۶. روانشناس به درمانی که استفاده می کند اعتقاد دارد

همانطور که در بالا ذکر شد، روانشناسان رویکردهای متفاوتی برای درمان یک مشکل دارند. این به آموزشی که به آنها داده شده، دوره های حرفه ای که در آن شرکت کرده اند و ترجیحات شخصی آنها بستگی دارد. این بدان معنا نیست که یک روش خاص «بهتر» از روش دیگر خواهد بود.

 آنچه مهم‌ است این است که روانشناس تا چه اندازه در استفاده از سبک درمانی مطمئن است و تا چه اندازه با باورها و عقاید شخصی او همخوانی دارد. روانشناسی که درمان را به شیوه ای مردد یا اکراه ارائه می کند، احتمال تاثیرگذاری بسیار کمتری دارد.

۷. به طور منظم پیشرفت مراجع را بررسی می کند

برای روانشناسان مهم است که به طور منظم مورد عملکرد روزانه و وضعیت عاطفی مراجع را چک کنند.

این کار باید از طریق ترکیبی از معیارهای عینی تر (مثلاً مقیاس های خود گزارش دهی)، جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های مراجع، و پرسش درباره وضعیت آنها انجام شود. آنها باید شواهدی به دست آورند که نشان دهد درمان به نفع مراجع است تا در مورد نحوه استفاده از جلسات آینده تصمیم بگیرند.

۸. با ویژگی های مراجع سازگار است

روانشناسان باید درمان را متناسب با باورها، قابلیت ها، زمینه و مشکلاتی که هر مراجع با آن مواجه است تطبیق دهند.

فرض کنید یک مراجع روانشناس مرد را ترجیح می دهد و دیگری روانشناسی از فرهنگ خود. بنابراین با درمانگر خود احساس راحتی بیشتری خواهد کرد و در شرایط یکسان غالبا اهداف درمانی سریعتر به دست خواهند آمد.

۹. امید و خوش بینی را به مراجع انتقال دهد

برای اینکه تغییر ایجاد شود، مراجع باید باور داشته باشد که قادر به ایجاد تغییر است.

برای روانشناسان مهم است که ویژگی های مثبت مراجع را برجسته کنند و آنها را قادر سازند در طول درمان و بعد از آن تغییرات مثبتی ایجاد کنند. به هر حال، این مراجع است که باید بیشتر کار سخت را در درمان انجام دهد!

۱۰. حساسیت به زمینه های مختلف فرهنگی

هر روانشناس از نظر ارزش ها و انتظارات خود در جنبه های مختلف زندگی تحت تأثیر تربیت فرهنگی خود قرار می گیرد.

مهم است که روانشناسان به این حقایق توجه داشته باشند تا از فرافکنی ارزش ها و انتظارات به مراجعانی با پیشینه های فرهنگی متفاوت اجتناب کنند.

۱۱. خودآگاهی

مشابه حساسیت فرهنگی، برای مراجعان مهم است که از آنچه ممکن است در جلسات درمانی منجر به پاسخ های غیر مفید شود، آگاه باشند.

 روانشناسان باید در مورد مسائلی با مراجعان صحبت کنند  که برای مراجع و همچنین به لحاظ درمانی مهم باشند. خودآگاهی مهارت بسیار مفیدی است که روانشناسان برای دستیابی به عینیت و عملکرد مراجع باید داشته باشند.

۱۲. از درمان های مبتنی بر شواهد استفاده شود

روانشناسان باید از پروتکل‌های درمانی استفاده کنند که توسط شواهد پژوهشی تائید شده اند. آنها باید بتوانند یک منطق قوی برای رویکرد خود داشته باشند. همچنین شواهدی ارائه کنند که نشان دهد این رویکرد قبلاً با تعداد قابل توجهی از مراجعان مؤثر بوده است.

۱۳. حضور مستمر در پژوهش و تالیف

این یک الزام قانونی و اخلاقی برای همه روانشناسان معروف است که هر ساله در تعداد معینی از فعالیت های مطالعاتی شرکت کنند تا مهارت های خود را با آخرین تحقیقات به روز نگه دارند. اگر روانشناس شما مجوز قانونی دارد، باید به طور منظم در این فعالیت ها شرکت کند.

۱۵. یادگیرندگان مادام العمر

روانشناسان معروف احتمالاً خود را یادگیرندگان مادام العمر توصیف می کنند. علم روانشناسی با مطالعات و بینش های جدید به طور مداوم در حال تغییر است.

این متخصصان باید از آخرین تغییرات علم روانشناسی مطلع باشند تا به بهترین شکل ممکن به مراجعان خود کمک کنند. آنها ممکن است در ترجمه و یا تالیف کتاب های علمی روانشناسی شرکت کنند، با همکاران خود ارتباط برقرار کنند و مقالات علمی منتشر کنند.

۱۶. روانشناسان باید مهارت های تحلیلی داشته باشند

برای اینکه هر متخصص سلامت روان بتواند به مراجعان خود کمک کند، باید بتواند اطلاعاتی را که جمع آوری می کند استنتاج کند، تجزیه و تحلیل و بررسی کند.

روانشناس مطرح بودن چیزی فراتر از گوش دادن به مشکلات مردم است. آنها باید داده هایی را در مورد فرد یا خانواده ای که به دنبال کمک هستند جمع آوری کنند و از آن اطلاعات برای کمک به ایجاد راه حل هایی برای تغییر استفاده کنند.

۱۷. روانشناسان باید مهارت های حل مسئله را داشته باشند

بسیاری از اوقات، افراد و خانواده ها به دلیل نداشتن مهارت لازم برای حل مشکلاتی که به تنهایی تجربه می کنند، از روانشناس کمک می گیرند.

به همین دلیل است که یک روانشناس باید مهارت حل مسئله عالی داشته باشد. گاهی اوقات راه حل مشکلات ساده است، اما در بسیاری از موارد رسیدن به یک راه حل نیاز به خلاقیت و نبوغ دارد.

۱۸. ذهن باز

روانشناسان باید نسبت به انواع افراد و موقعیت ها باز و کنجکاو باشند. قضاوت در مورد مراجعان و موقعیت‌های آنها مضر است و مراجعانی که احساس می‌کنند مورد قضاوت قرار می‌گیرند، بعید است که برای مدت طولانی در درمان بمانند.

علاوه بر این، روان‌شناسی یک رشته همیشه در حال تکامل است، بنابراین روانشناسان باید به روی روش‌ها و نظریه‌های جدید باز باشند. آنها باید از دامی که بسیاری از درمان های دارویی در آن گرفتار می‌شوند دوری کنند، چراکه به جای پذیرش و گنجاندن اطلاعات جدید، به طور مداوم به آزمایش‌های شیمیایی عقب نشینی می کنند.

۱۹. اخلاق

روانشناسان می دانند که کار آنها می تواند تأثیر قابل توجهی بر مردم داشته باشد، و آنها این موضوع را در هنگام برخورد با مراجعان در نظر دارند.

به گفته دکتر رامین علوی نژاد: “روانشناسان به مرزها پایبند هستند و هرگز از خط قرمز رابطه حرفه ای و درمانی نمی گذرند.” آنها همچنین می دانند که یک کد اخلاقی وجود دارد که انتظار می رود از آن پیروی کنند و توانایی آنها در پیروی از این آیین نامه نشان دهنده حرفه ای بودن آنهاست.

قرارداد محرمانه ای که بین روانشناسان و مراجعان آنها وجود دارد مقدس است و جز در شرایط شدید نمی توان آن را شکست.

چه ویژگی های شخصیتی برای بهترین روانشناس ضروری است؟

ویژگی های شخصیتی که یک روانشناس را معروف می سازد بسیار متنوع است. این لیست زمانی پیچیده تر می شود که شما شروع به بررسی انواع مختلف تخصص های موجود برای روانشناسان می کنید.

توجه مثبت بی قید و شرط

اصطلاح “توجه مثبت بدون قید و شرط” توسط کارل راجرز، روانشناس انسان گرا که این اصطلاح را در کتاب خود در مورد تبدیل شدن به یک انسان به کار برد، رایج شد.

روانشناسان موفق بدون قید و شرط به همه مراجعان خود از جمله جوان، پیر، ثروتمند، فقیر، خوشحال، غمگین – توجه مثبت می کنند. در حالی که یادگیری توجه مثبت بدون قید و شرط به دیگران مستلزم تمرین است، برخی افراد در این امر موفق تر از دیگران خواهند بود.

درک تعادل

صرف نظر از اینکه چه تخصصی را انتخاب می کنند، تعادل برای همه روانشناسان مهم است. در یک کلینیک روانشناسی روانشناسان باید به طور منظم بین احساسات و عقل در حین کار با مراجع تعادل برقرار کنند. آنها همچنین باید مرزهای مشخصی را ایجاد کنند و در عین حال در شرایط خاص روانشناسی انعطاف پذیر باشند.

روانشناسان باید به دقت بین زندگی خصوصی و حرفه ای خود تعادل برقرار کنند و جزئیات موجود در مورد زندگی و موقعیت مراجع را ارزیابی کنند.

سایر صفات مهم

همچنین چندین ویژگی شخصیتی ضروری دیگر برای بهترین روانشناسی که در یک محیط کلینیکی کار می کند وجود دارد. این موارد شامل:

شنونده خوبی بودن

اختیار عمل داشتن

طبیعت کنجکاو داشتن

خود شناسی

راحتی با تفاوت های فردی

ثبات عاطفی

مهارت های حل مسئله

بهترین روانشناس | روانشناس معروف یا تاثیرگذار |

مشاوره خانواده

تمامی مواردی که توضیح داده شد به آگاهی و شناخت شما از یک روانشناس زبده و ماهر کمک می کند. همچنین ممکن است شما بسته به نوع مشکلات خود به مشاوره خانواده نیاز داشته باشید.اگر شما مشاوری بدون قضاوت و مراقبت کننده لازم دارید که مشکلات خانوادگی و ارتباطی شما را انجام دهد می توانید از خدمات تخصصی دکتر رامین علوی نژاد استفاده کنید. میزان بالایی از مراجعین ایشان درمان های موفقی را پشت سر گذاشته اند.

اکنون با ویژگی های شخصیتی یک دکتر روانشناس معروف آشنا شدید، در صورت نیاز به ویزیت توسط جناب آقای دکتر رامین علوی نژاد یا دریافت خدما مشاوره خانواده از لینک زیر استفاده فرمائید:

https://drraminalavi.com/family-counseling/

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *