افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بیش فعالی کودکان چیست؟

رپورتاژ آگهی

علت بیش فعالی کودکان تاکنون به طور کامل بیان نشده است اما ژنتیک و برخی از عوامل محیطی در ایجاد آن نقش دارند. اگر یک زن باردار در محیطی که حشره کش استفاده شده و دارای سرب ‌باشد قرار بگیرد احتمال بیشتری برای مبتلا شدن کودک او به بیش فعالی وجود دارد. استفاده از سیگار و مصرف کردن مشروب قبل از زایمان کودک نیز در ایجاد این اختلال بی تاثیر نیست. در این  به بررسی اطلاعاتی در رابطه با علت بیش فعالی کودکان خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

بهترین دکتر متخصص بیش فعالی کودکان

علت بیش فعالی کودکان

اگر چه علت بیش فعالی کودکان به طور واضح و مشخص بیان نشده است اما برخی عواملی که سبب بروز آن می شوند شامل ژنتیک، استرس زیاد مادر حین بارداری، صدمات و اختلال مغزی، سوء تغذیه، مسموم شدن با سرب و … خواهد بود. والدین کودکانی که بیش فعال می‌ باشند اولین سؤالی که برایشان پیش می آید این است که علت بیش فعالی کودکان چیست که برای پاسخ نباید قضاوت نادرستی داشت.

برخی روش های ترتیبی را علت بیش فعالی کودکان می دانند که باید گفت اصلا اینطور نیست و مدرکی در این رابطه وجود ندارد. کلینیک تخصصی بیش فعالی دکتر حسینی سیانکی با بهره گیری از تیمی متخصص و کارآزموده (بهترین دکتر متخصص بیش فعالی کودکان) تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کودکان بیش فعال انجام می دهد و سطح آموزشی این کودکان را بالا می برد. این مجموعه تمام تلاش خود را برای بهبود رفتارهای این کودکان می کند تا نگرانی والدین را کاهش دهد.

 

ژنتیک علت بیش فعالی کودکان

از آنجا که بیش فعالی را در افراد فامیل مشاهده کرده اند بسیاری از محققان نقش ژنتیک را در بروز آن مؤثر می دانند. در دوقلوهای همسان نیز مطالعاتی صورت گرفته است و نقش ژنتیک را در علت بیش فعالی کودکان تأیید کرده است. از این رو اگر کودکی بیش فعال باشد احتمال اینکه خواهر و برادرش نیز مبتلا باشند زیاد خواهد بود.

توازنی که در سلول های شیمیایی و عصبی وجود دارد در بیش فعالی به هم می خورد و سبب می شود کودک در تفکر و پردازش کردن اطلاعات دچار مشکلاتی شود. کلینیک حسینی سیانکی با بررسی دقیق کودک بیش فعال سعی در یافتن مشکلات او می کند تا توانبخشی لازم را در او ایجاد کند و او را هم سطح کودکان دیگر قرار دهد. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه علت بیش فعالی کودکان و علائمی که دارند با شماره تماس های موجود در سایت تماس برقرار کنید و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت نمایید.

مرکز درمان بیش فعالی کودکان

تماشای طولانی تلویزیون و بیش فعالی

در برخی از تحقیقاتی که صورت گرفته است کودکانی که در سنین پایین بیش از حد تلویزیون تماشا می کنند در سال های بعد دچار اختلال بیش فعالی می شوند. با این حال در این تحقیقات بین تماشای تلویزیون و بیش فعالی پیوند تصادفی دیده نشده است. برخی از محققان نیز معتقد هستند به دلیل مشکلات توجه که در این کودکان وجود دارد بیشتر از کودکان دیگر مشغول تماشای تلویزیون می شوند.

با همه این اوصاف اگر سن کودکی از ۲ سال کمتر باشد بهتر است که تلویزیون تماشا نکند. مرکز تخصصی تشخیص و درمان بیش فعالی کودکان با تمام ویژگی های شخصیتی و روانی این کودکان در دوره های مختلف زندگی آشنا هستند از این رو ارتباطی مؤثر و صمیمی با کودکان بیش فعال می توانند برقرار کنند و بهترین راه درمانی را برای این کودکان انتخاب نمایند.

 

شکر و بیش فعالی کودکان

برخی از افراد شکری که فرآوری شده را علت بیش فعالی کودکان می دانند و بسیاری از والدین در این رابطه سؤال می کنند. باید گفت در ارتباط با شکر و علت بیش فعالی کودکان شواهد به صورت ضد و نقیض عنوان شده است. در برخی از تحقیقات آمده است که کودکی که بیش فعال می باشد با مصرف شکر علائمش شدت بیشتری پیدا می کند اما در تحقیقاتی دیگر بعد از مصرف شکر هیچ تفاوتی در رفتار این کودکان دیده نشده است.

متخصصین در این رابطه این طور نظر داده‌اند که کودکان چه بیش فعال و چه بدون اختلال نسبت به قند حساسیت بیشتری نشان می دهند. اگر کودک بیش فعالی دارید و در رابطه با علائمی که دارد نگران هستید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با کارشناسان کلینیک تخصصی دکتر حسینی سیانکی تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

 

جنسیت و بیش فعالی

اینکه بگوییم علت بیش فعالی کودکان جنسیت می باشد درست نیست و تنها تشخیص آن در پسران نسبت به دختران بیشتر است. بر اساس آمار جهانی در بین کودکان ۲ تا ۱۷ سالی که بیش فعال هستند میزان تشخیص در پسران ۱۲.۹ درصد بوده است در حالی که در دختران ۵.۶ درصد تشخیص داده شده است. بیشترین علامتی که دختربچه های بیش فعال دارند بی توجهی می باشد و علائمی که نشان می دهند آنچنان مخرب نیست از این رو پسران بیش فعال بیشتر تشخیص داده می شوند و آمار ابتلای آن ها اینگونه بالاتر می رود. تمام تلاش کلینیک تخصصی حسینی سیانکی همراهی با والدین دارای کودکان بیش فعال می باشد و در راه درمان و بالا بردن توانبخشی این کودکان همه تلاش خود را می کند و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

 

کلینیک تشخیص و درمان بیش فعالی کودکان

 

بیش فعالی مشکلی شایع در کودکان

با وجود اینکه بیش فعالی در بین کودکان بسیار شایع شده است اما دانشمندان هنوز نتوانسته اند علت بیش فعالی کودکان را به طور دقیق مشخص کنند.  اصلی ترین علت بیش فعالی کودکان عوامل عصبی و ژنتیکی می باشد و در برخی از مقالات علت بروز این اختلال در کودکان کاهش دوپامین عنوان شده است. وظیفه دوپامین در بدن که یک انتقال دهنده عصبی می باشد این است که پاسخ های احساسی در فرد ایجاد کند. دیگر علت بیش فعالی کودکان طبق تحقیقات کمتر بودن ماده خاکستری در مغز انسان ها می باشد.

نقشی که این بخش از مغز در فرد دارد خودکنترلی، گفتار، عملکرد عضلات و تصمیم گیری می باشد. اگر کودک دارای اختلال کم توجهی و بیش فعالی دارید نگران نشوید و از روانشناسان و متخصصان کلینیک حسینی سیانکی برای بهبود علائم کودک خود کمک بگیرید. انواع روش های دارو درمانی و رفتار درمانی جدید در این کلینیک در رابطه با این کودکان صورت می گیرد و توصیه های رفتاری و تغذیه ای لازم به والدین ارائه می شود تا در محیط خانه نیز درمان این کودکان ادامه پیدا کند. چون اگر با این کودکان بدرفتاری شود و توجه کافی نشود در بزرگسالی برای کنترل مشکلاتی که دارند با مشکل روبه رو می شوند.

 

منبع خبر: بهترین مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی تهران