افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش ترک سیگار با نمک

رپورتاژ آگهی

به جرات می‌توان گفت تمام افراد سیگاری حداقل یکبار به دنبال ترک سیگار رفته‌اند. ترک کردن سیگار یکی از ترک عادات مضری است که در عین سادگی، برای بسیاری از افراد دشوار است. در این میان برخی از خوراکی‌ها وجود دارند که با تاثیر خود می‌توانند ترک سیگار را برای افراد ساده‌تر کنند.

روش ترک سیگار با نمک

از جمله خوراکی‌هایی که می‌تواند ترک سیگار را برای افراد سیگاری راحت‌تر کند، نمک است. نمک از آن دست مواد خوراکی است که تمایل افراد سیگاری را برای استعمال دخانیات به حداقل می‌رساند. معمولا افراد سیگاری از چوب شور برای این منظور استفاده می‌کنند.

سایت دیسگار بعنوان یک وبسایت فعال در حوزه ترک سیگار، به شما کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های آسان خانگی سیگار کشیدن را ترک کنید. روش‌هایی که در این وبسایت ارائه می‌شوند شما را از لحاظ ذهنی برای ترک این عادت مضر آماده می‌کند، و این آمادگی به گونه‌ای است که امکان بازگشت شما به سمت استعمال دخانیات به صفر میل می‌کند.

خوراکی‌های مفید در پروسه ترک سیگار

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها داروها و مواد شیمیایی در پروسه ترک سیگار مفید هستند و تمام افراد می‌بایستی با استفاده از مواد شیمیایی پا در این راه بگذارند، اما باید بدانید که تعدادی از خوراکی‌ها میل شما برای استعمال دخانیات را به شدت کاهش داده و شما را برای یک ترک سیگار راحت آماده می‌کنند که در زیر به چند مورد از این خوراکی‌ها اشاره میکنیم.

نمک

شاید کمتر کسی تاکنون به تاثیر نمک در پروسه ترک سیگار فکر کرده باشد، اما بهتر است بدانید که نمک به پروسه ترک سیگار شما بسیار کمک می‌کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته خوردن نمک تمایل استعمال دخانیات و مواد مخدر را در برخی از افراد تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد نمک بسیار آسیب رسان خواهد بود بنابراین از این نوع خوراکی در حد معقول استفاده کنید. البته به جای استفاده مستقیم از نمک می‌توانید از خوراکی‌های زیر نیز استفاده کنید.

  • چیپس و پفک
  • چوب شور
  • آجیل شور
  • و هر خوراکی شور دیگر

بنابراین شما می‌توانید با مصرف خوراکی‌های دارای نمک تمایل خودتان را برای استعمال دخانیات در یک بازه زمانی به حداقل برسانید.

شیر

شیر از آن دست خوراکی‌هایی است که برای متنفر شدن از سیگار، بسیار توصیه می‌شود. چرا که طبق بررسی‌های صورت گرفته نوشیدن یک لیوان شیر قبل از سیگار کشیدن، مزه بسیار بدی در دهان افراد ایجاد می‌کند، بطوریکه معمولا افراد از سیگار متنفر می‌شوند.

البته علاوه بر شیر سایر خوراکی‌های گروه لبنیات نیز این ویژگی را دارند. از جمله لبنیاتی که برای ترک سیگار توصیه میشوند:

  • ماست
  • پنیر

مرکبات

میوه‌ها و آبمیوه‌هایی که سرشار از ویتامین C هستند ترک سیگار را برای شما بسیار راحتتر می‌کنند. ویتامین C موجود در مرکبات در وهله اول سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند و از این جهت برای ترک کردن سیگار توصیه می‌شود. از سوی دیگر نیز این نوع میوه‌ها تمایل برای استفاده از دخانیات را به حداقل می‌رسانند. همچنین شایان ذکر است که خوردن میوه‌های دارای ویتامین C سم زدایی نیکوتین از بدن را نیز سرعت می‌بخشد. بطوریکه استفاده از یک لیتر آب به همراه لیمو در طول روز سرعت سم زدایی نیکوتین را تا ۸۸% افزایش می‌دهد. بنابراین مرکبات می‌توانند در مسیر ترک سیگار بسیار مفید واقع شوند.

این مطلب رو هم حتما بخونید: آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟

البته در کنار مرکبات، میوه‌هایی مانند انار، موز، سیب و هلو نیز تمایل بدن برای دریافت نیکوتین را به شدت کاهش می‌دهند. سایت دیسگار بعنوان یک سایت فعال در حوزه ترک سیگار با معرفی روش‌های ساده میتواند یک همراه خوب برای شما باشد.

علاوه بر اینکه از این سه دست خوراکی‌ها برای ترک سیگار استفاده می‌کنید، از تعدادی از خوراکی‌ها نیز نباید استفاده کنید که در ادامه به اختصار به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

  • غذاهای فست فودی
  • نوشیدنی‌های کافئین دار
  • نوشیدنی‌های الکلی

تلاش کنید تا از این سه دسته از مواد خوراکی در پروسه ترک کردن سیگار دوری کنید، چرا که این مواد خوراکی معمولا تمایل افراد به استعمال دخانیات را افزایش می‌دهد.

آیا ترک کردن سیگار یک کار دشوار است؟

ترک کردن سیگار بعنوان یک عادت مضر، برای برخی از افراد دشوار است. اما سایت ترک سیگار دیسگار با ارائه راهکارهای ساده و اغلب خانگی، به افراد سیگاری در پروسه ترک سیگار بسیار کمک می‌کند. پیشنهاد می کنیم مطلب عوارض سیگار را که در سایت دیسگار نوشته حتما مطالعه کنید. و بعد به این فکر کنید که اصلا سیگار کشیدن فایده ای دارد؟ آیا فواید سیگار حیقیقت دارد و منبعی برای این حرف ها وجود دارد؟ قطعا می بینید که سیگار کشیدن هیچ فایده ای ندارد.

پروسه ترک کردن سیگار در ذهن بسیاری از افراد همراه با مصرف دارو و معمولا با صرف هزینه بالاست، در صورتی که این چنین نیست و میتوان با بکارگیری روش‌هایی که ذهن را برای ترک دخانیات و دوری از نیکوتین آماده می‌کنند این عمل را به یک عمل مستمر و دائمی تبدیل کرد. از جمله روش‌های بسیار تاثیرگذار کسب اطلاعات در رابطه با خوراکی‌های مورد استفاده در دوران ترک سیگار است که بسیاری از افراد از آن غافل هستند.

در صورتی که مصرف خوراکی‌هایی مانند نمک، لبنیات، مرکبات، میوه‌ها و سبزیجات تازه، آب وغیره تاثیر بسزایی در کاهش شدید تمایل افراد نسبت به دریافت نیکوتین دارند.

منبع: دیسگار

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *