افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قیمت لمینت دندان چقدر است؟ لمینت به صرفه تر است یا کامپوزیت؟

آنچه باید بدانید

خوشبختانه در عصر حاضر مردم به بهداشت و زیبایی دندان ها بیش از پیش اهمیت می دهند و داشتن لبخندی زیبا بر جراحی های پلاستیک ارجحیت پیدا کرده. لمینت دندان و ونیر کامپوزیت دو روش برای سفید شدن دائمی دندان ها و اصلاح فرم آن ها (تا حدودی) هستند. اگرچه قیمت لمینت دندان نسبت به ترمیم و بلیچینگ کمی بالاست، اما مزایای بلند مدت آن ارزش پرداخت هزینه های زیاد را دارد.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟ لمینت به صرفه تر است یا کامپوزیت؟

فرق قیمت لمینت و کامپوزیت

ونیر کامپوزیت با اسم کامپوزیت و لمینت سرامیکی با اصطلاح لمینت دندان در جامعه جا افتاده اند. به لحاظ فرآیند کاشت، ونیرهای کامپوزیت روش کمتر تهاجمی هستند. زیرا در این روش برخلاف لمینت، نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و در نتیجه، آسیبی به ساختار دندان وارد نمی شود. از طرفی، طول عمر لمینت دندان بیشتر از ونیر کامپوزیت است و اگر بیمار مراقبت های لازم را انجام دهد، لمینت های سرامیکی تا ۱۲ سال روی دندان ها باقی می مانند.

به همین دلایل، قیمت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینت دندان کمتر است. از دیگر دلایل اختلاف قیمت کامپوزیت و لمینت حساسیت نصب لمینت بر روی دندان است. دلیل این حساسیت در ریسک بالای افتادن لمینت و یا آسیب دیدن تاج دندان می باشد.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟ لمینت به صرفه تر است یا کامپوزیت؟

انواع لمینت دندان و قیمت آنها

لمینت دندان همان روکش سنتی است که پس از معاینه و تشخیص دندانپزشک متخصص در لابراتوار دندانسازی به صورت طبیعی و شبیه به دندان های اصلی شما ساخته می شود. جنس لمینت های دندان متفاوت است و بر همین اساس قیمت آنها نیز فرق می کند.

لمینت دندان از جنس سرامیک لیتیوم دی سیلیکات

لمینت دندان با روکش لیتیوم دی سیلیکات معمولا مناسب افرادی است که عادت به دندان قروچه یا بروکسیم دارند. چرا که این جنس روکش بسیار مستحکم است و در ساییده شدن دندان ها بر اثر قروچه کردن آسیبی نمی بیند. قیمت این جنس لمینت دندان برای هر واحد ۴.۹۵۰.۰۰۰ تومان است.

لمینت زیرکونیا یا زیرکونیوم

لمینت زیرکونیا یا زیرکونیوم مثل جنس لیتیوم دی سیلیکات بسیار مقاوم است. این روکش از جنس تاج دندان ساخته می شود و مانند دندان های طبیعی، در برابر سایش، مقاومت بالایی دارد. زیرکونیا از مواد سفید و غیرشفاف تشکیل می شود و به همین دلیل، برای پوشاندن سیاهی و خرابی لایه های زیرین گزینه بسیار مناسبی است. لمینت زیرکونیا با دو کیفیت آ و ب به بازار عرضه می شود. قیمت لمینت دندان از جنس زیرکونیا با کیفیت A 1.950.000 و با کیفیت B 1.500.000 تومان به ازای هر واحد است.

لمینت سرامیکی توده ای و فشرده

لمینت دندان سرامیکی از سرامیک فشرده ساخته می شود. لمینت دندان سرامیکی ضخیم تر از سایر روکش های ونیر است اما با این وجود، طراحی و ساخت راحت تری دارد. این نوع لمینت دندان به دلیل ضخامت بالا، دوام و استحکام زیادی که دارد، مدت زمان طولانی بدون هیچ گونه آسیب بر روی دندان ها باقی می ماند. اما از طرفی، برای چسباندن لمینت سرامیکی، دندان اصلی باید بیشتر تراشیده شود تا ضخامت زیاد لمینت باعث غیرطبیعی جلوه کردن دندان ها نشود.

تفاوت لمینت سرامیکی توده ای و فشرده در این است که لمینت سرامیکی فشرده استحکام بیشتری نسبت به توده ای دارد. قیمت لمینت دندان سرامیکی برای هر واحد ۴.۹۵۰.۰۰۰ تومان است؛ اما همانطور که در بالا اشاره کردیم، شما این هزینه را برای جنسی بسیار عالی پرداخت می کنید که سال های سال مانند دندان طبیعی مقاوم عمل خواهد کرد.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟ لمینت به صرفه تر است یا کامپوزیت؟

چرا هزینه لمینت دندان زیاد است؟

در نگاه اول، قیمت های گفته شده در بالا زیاد به نظر می رسند. اما لازم است که چند فاکتور مهم و عمده را در نظر داشت. اول از همه، کیفیت روکش های لمینتی دندان بالاست و تا سال ها از شر هزینه هایی مثل هزینه بلیچینگ، پوسیدگی و حتی ارتودنسی (در صورتی که بد فرمی دندان ها جزئی باشد) راحت خواهید شد. به علاوه، نصب لمینت دندان کار بسیار دشوار، پیچیده و زمانبری است. در اغلب موارد، پزشک متخصص باید دندان را به طرز ظریفی تراش دهد تا در نهایت دندان ها طبیعی به نظر برسند.

در ضمن، تمامی روکش های لمینتی وارداتی هستند و هزینه آنها با دلار محاسبه می شود. عللاوه بر همه این ها، لمینت دندان جزء خدمات زیبایی محسوب می شود و به همین خاطر، بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. مجموع این دلایل باعث گران بودن لمینت دندان می شود.

چه عواملی باعث اختلاف قیمت لمینت های دندان می شود؟

حتما متوجه شده اید که قیمت لمینت دندان در هر مطب با دیگری متفاوت است. این اختلاف قیمت به عوامل زیر بستگی دارد.

  • نوع لمینت. همانطور که در بالا اشاره شد، لمینت با جنس ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و مسلما هرچه جنس باکیفیت تر و برند شناخته شده تری داشته باشد، گران تر خواهد بود.
  • تخصص دندانپزشک. متخصص زیبایی دندان معمولا هزینه های معقول تری دریافت می کند.
  • موقعیت جغرافیایی. قیمت لمینت در شهرها و کشورهای مختلف باهم فرق می کند. این مبلغ حتی در مطب های یک شهر و حتی یک محله هم یکسان نیست.
  • تعداد دندان هایی که می خواهید لمینت کنید. معمولا ۸ دندان جلویی در فک بالا و پایین روکش می شوند اما این تعداد به خواسته و تمایل شما بستگی دارد.
  • هزینه لابراتوار
  • هزینه های جانبی

چگونه عمر لمینت های دندان خود را بالا ببریم؟

یکی از راه های کاهش هزینه های لمینت دندان، مراقبت و جلوگیری از لب پر شدن، شکستگی و تغییر رنگ آنهاست. در این صورت، در طول چندین سال فقط یکبار هزینه خواهید کرد و نیازی به پرداخت هزینه های دوباره نخواهد بود.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان. با رعایت بهداشت دهان و دندان می توانید حتی تا ۲۰ سال از روکش لمینتی دندان های خود بهره ببرید. برای این کار لازم است بعد از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها، ‌حداقل دو مرتبه در روز مسواک بزنید. بعد از هر وعده غذایی نخ دندان را فراموش نکنید. زیرا عدم استفاده از نخ دندان باعث جرم گرفتن فاصله ی بین دندان ها و حتی پوسیدگی روکش ها می شود. روزی یکبار از دهانشویه بدون الکل برای از بین بردن پلاک، میکروب و باکتری استفاده کنید. توجه داشته باشید که الکل، اتصال بین دندان و روکش را از بین می برد.
  • پرهیز از خوردن غذاهای سفت. غذاهای سفت نیاز به جویدن زیادی دارند و همین موضوع منجر به کاهش عمر لمینت دندان می شود. از جویدن اجسامی مثل سر مداد، درب بطری و یا ناخن به شدت خودداری کنید.
  • جلوگیری از ساییدن دندان ها. افرادی که عادت به دندان قروچه دارند، باید از نایت گارد یا محافظ دندان استفاده کنند تا دندان هایشان دچار آسیب نگردد. فشاری که دندان قروچه به روکش ها وارد می کند باعث ترک خوردن، شکستن و افتادن روکش لمینت می شود. در صورت بروز این اتفاق، مستلزم پرداخت هزینه ای زیاد برای ترمیم آن خواهید بود.
  • استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان مناسب. مسواک های نرم هیچ آسیبی به دندان های لمینت شده نمی رسانند. بهتر است از خمیرهایی که مخصوص دندان های حساس هستند استفاده کنید. از پزشک متخصص خود بخواهید تا یک خمیر دندان با ترکیبات مناسب برای لمینت را به شما معرفی کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *