افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خدمات ماساژ راهی برای یک زندگی بدون درد و راحت

رپورتاژ آگهی
خدمات ماساژ در منزل
خدمات ماساژ در منزل

 

خدمات ماساژ درمانی: آنچه باید در مورد آن بدانید.

اغلب ما خدمات ماساژ را یک بخش تجملاتی و تفریحی زندگی تصور می کنیم، در حالی که در واقع، یکی از قدیمی ترین روش های درمانی است که همواره در تمامی فرهنگ ها و تمدن ها، از آن برای تسکین درد استفاده می شده است.

خدمات ماساژ انواع مختلفی دارد و هر کدام رویکردها و مزایای خاص خود را دارند. یک دوره ماساژ درمانی شامل دست ورزی بافت های نرم مانند عضلات، تاندون ها، رباط ها و فاشیا می شود که درمانگر با استفاده از دست، پا، آرنج یا ساعد و حتی دستگاه های ماساژور، این کار را انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید، انواع، عوارض جانبی احتمالی ماساژ صحبت کنیم.

فواید خدمات ماساژ

خدمات ماساژ نه تنها ایجاد یک حس خوب و آرامش می کنند، بلکه مزایای فیزیکی، ذهنی و عاطفی دیگری نیز دارد. در حقیقت، پس از ماساژ شما احساس شادی، خوش بینی و انرژی بیشتری خواهید داشت.

البته هر کدام از سبک های مختلف ماساژ، مزایای متفاوتی دارند. به طور مثال یک ماساژ ورزشی به بهبودی پس از تمرین و کاهش دردهای عضلانی کمک می کند، در حالی که ماساژ زایمان به کاهش دردها و تنش های بارداری کمک می کند.

با این حال برخی از این مزایا در بین تمامی سبک ها رایج هستند که عبارت است از:

  • ماساژ می تواند با کاهش سطح کورتیزول موجب ایجاد آرامش، افزایش تمرکز و کاهش سطح استرس شود. خدمات ماساژ سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می کند. این سیستم عصبی عملکردهای “استراحت و هضم” را کنترل می کند. بنابراین ماساژ با تحریک آن، موجب آرامش ذهن و کاهش سطح اضطراب می شود.
  • اصطکاک ایجاد شده در ماساژ موجب گرم شدن بافت های نرم و افزایش جریان خون می شود. در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بهتر به بافت ها می رسد و عملکرد فیزیکی افزایش پیدا می کند.

افزایش گردش خون در اطراف بافت های آسیب دیده و بهبود تغذیه سلول ها و همچنین تسریع در حذف مواد زائد سلولی، علاوه بر تسریع بهبود محل آسیب دیدگی، موجب کاهش التهاب در آن نقطه می شود.

خدمات ماساژ در منزل
خدمات ماساژ در منزل
  • بسیاری از ما برای به خواب رفتن دچار مشکل هستیم. خدمات ماساژ از زوایای مختلفی می تواند موجب بهبود کیفیت خواب شود. به طورمثال، دردهای عضلانی، سفتی عضلات و سطح کورتیزول خون را کاهش می دهد و در نتیجه کیفیت خواب بهبود می یابد.

بسیاری از سبک های ماساژ می توانند بافت های سفت را شل کنند، گره ها را از بین ببرند و دامنه حرکت مفصل را افزایش دهند، سطح اندروفین خون را افزایش دهند و در نتیجه موجب کاهش درد شوند.

  • خدمات ماساژ موجب تحریک گردش لنف می شوند و در نتیجه سلول های ایمنی در سراسر بدن در گردش در می آیند و سیتوکین های التهابی را کاهش می دهند. در واقع، ماساژ درمانی یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی در بدن است.

انواع خدمات ماساژ

خدمات ماساژ تقریبا ۸۰ نوع و سبک متمایز دارد و هر کدام مجموعه ای از تکنیک های خاص و متفاوتی هستند. در اینجا دو سبک از معروف ترین سبک های ماساژ را معرفی خواهیم کرد:

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی که به آن “ماساژ کلاسیک” نیز می گویند، یکی از شناخته شده ترین تکنیک های ماساژ در جهان است. این نوع ماساژ، به صورت های مختلفی مانند ضربات طولانی و آهسته، ورز دادن، ضربه زدن، مالش و لرزش عضلات اجرا می شود. در این روش، ضربات از اندام ها به سمت داخل و به سمت قلب حرکت می کند. از جمله مزایای این سبک می توان به آرامش، بهبود بافت اسکار و گردش خون اشاره نمود.

در زمینه تاثیر خدمات ماساژ، در سال ۲۰۱۳، تحقیقاتی بر روی ۱۶ شرکت کننده با فشار خون بالا انجام شد. نیمی از شرکت کننده ها به مدت ۴ هفته و هفته ای یک ساعت ماساژ سوئدی دریافت کردند. در نتایج این تحقیقات آمده است گروهی که ماساژ دریافت کرده بودند، فشار خون و ضربان قلب شان کاهش یافته و ماساژ سوئدی اثری پایدار و قابل توجه بر این افراد داشته است.

همچنین، بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بر روی ۴۸ بیمار بخش مراقبت های ویژه انجام شد، مشاهده شده است بلافاصله پس از ۳۰ دقیقه ماساژ سوئدی، سطح اضطراب بیماران کاهش یافته و علائم حیاتی شان بهبود یافته است.

خدمات ماساژ در منزل
خدمات ماساژ در منزل
  • ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی ترکیبی از طب سوزنی، اصول آیورودا و حرکات کششی یوگا است و از این نظر با سایر سبک های ماساژ متفاوت است. قطعا نتیجه نهایی یک خدمات ماساژ ترکیبی، بسیار بیشتر است. و یکی از ویژگی های منحصر به فرد ماساژ تایلندی این است که درمانگر علاوه بر دست ها، از آرنج، ساعد و حتی پاهای خود در طول ماساژ استفاده می کند. مطمئنا این سبک ماساژ، یک تجربه متفاوت و بسیار فعال تر از سایر روش ها خواهد داشت. اگر به این سبک علاقه داشته باشید، تایید می کنید که نتایج و فواید بیشتری برای شما داشته است. تحقیقات نشان داده است ماساژ تایلندی می تواند به کاهش کمر درد، افزایش تحرک مفاصل و تسکین سردرد کمک کند.

عوارض جانبی احتمالی در خدمات ماساژ

در واقع ماساژ درمانی بزرگترین محبتی است که می توانید به خودتان بکنید. یک فرار آرامش بخش و لذت بخش که سزوار آن هستید. با وجود اینکه معمولا خدمات ماساژ، یک روش درمانی بی خطر است،اما به ندرت، ممکن است موجب برخی عوارض جانبی شود، از جمله:

  • لخته شدن خون
  • آسیب های عصبی
  • شکستگی استخوان

یک ماساژ غیراصولی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. و این موضوع بسیار مهمی است که درمانگر شما، دوره های تخصصی ماساژ درمانی را گذرانده باشد و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

تهران ماساژ، یکی از مراکز ماساژ در تهران است که به ماساژورهای متخصص و زبده خود می بالد و شما می توانید به خیالی آسوده، از خدمات این شرکت بهره مند شوید. در این شرکت انواع ماساژ تایلندی، سوئدی، ماساژ صورت و ماساژ با روغن های مخصوص ارائه می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد تهران ماساژ، ارائه خدمات ماساژ در منزل به صورت خصوصی و تامین تمامی تجهیزات (از قبیل تخت ماساژ، روغن مخصوص ماساژ، پارچه و …) به صورت کاملا بهداشتی، است.

لازم به ذکر است این شرکت تنها به آقایان خدمات ماساژ ارائه می دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *