افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انواع روغن خوراکی

رپورتاژ آگهی

همون‌طور که می‌دونید روغن یکی از مهم‌ترین مواد اولیه برای تهیه‌ و پخت انواع خوراکی‌ها و غذاهاست. از زمان‌های گذشته تا به امروز، افراد برای تهیه‌ی غذا از روغن خوراکی استفاده می‌کردن. به‌طور کلی بهتره بدونید که انواع مختلف روغن خوراکی از ترکیب چربی‌های نباتی و حیوانی بدست میان. این روغن‌ها که در انواع مختلف روغن زیتون، روغن کنجد، روغن سرخ کردنی، روغن کانولا و… تو بازار موجود هستن، دارای مزایا و کاربردهای زیادی هستن. تهیه و مصرف درست این روغن‌ها تأثیر بسیار زیادی در سلامتی و رژیم غذایی مناسب افراد داره. از اونجا که تنوع این ماده‌ی خوراکی تو بازار زیاده، افراد ممکنه برای خرید و مصرف اون دچارسردرگمی بشن؛ بنابراین ما قصد داریم شما رو با انواع مختلف روغن‌های خوراکی آشنا کنیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

انواع روغن خوراکی

روغن خوراکی چیست؟

همونطور که گفتیم روغن خوراکی از ترکیب انواع چربی‌های نباتی به اضافه‌ی چربی و روغن‌های حیوانی بدست میاد. این ماده خوراکی یکی از مهم‌ترین اقلام در پخت و پز و مصرف روزانه است. اهمیت اون در زندگی‌های مدرن امروزی چندبرابر شده و اصلاً نمی‌تونیم زندگی رو بدون وجود اون تصور کنیم. طعم و مزه‌ی غذاها و حتی بافت اون‌ها شدیداً تحت‌تأثیر روغن خوراکی هستش. علاوه‌بر این، یه روغن خوراکی خوب و سالم مثل روغن زیتون، روغن کنجد و… می‌تونه ارزش غذایی مواد خوراکی رو هم چندبرابر کنه؛ بنابراین باید در انتخاب روغن خوب و همچنین خرید از یک جای معتبر، نهایت دقت و حساسیت رو داشته باشید.

روغن خوراکی چه ویژگی‌هایی داره؟

برای انتخاب یه روغن خوراکی خوب باید به نکات مختلفی توجه کنید. درواقع روغن خوب و سالم ویژگی‌هایی داره که اون رو از سایر روغن‌ها جدا می‌کنه. اولین و مهم‌ترین نکته، میزان کلسترول و چربی هست که این روغن به رگ‌های شما منتقل می‌کنه. توجه داشته باشید که روغن انتخابی باید کم‌ترین میزان کلسترول رو داشته باشه. این مسئله سبب می‌شه که سلامتی مصرف‌کننده تضمین بشه. بعضی از روغن‌ها مثل روغن جامد، چربی‌های اشباع شده دارن که برای سلامتی ضرر داره. دسته‌ی دیگه‌ای از روغن‌های خوراکی مثل روغن زیتون و روغن کانولا، چربی تک غیر اشباع دارن. در هنگام خرید به عطر روغن هم توجه کنید. این ماده‌ی غذایی باید عطری ملایم و مناسب داشته باشه تا طعم و بوی غذا رو از بین نبره. در نهایت توجه کنید که روغنی که مصرف می‌کنید دارای ویتامین باشه تا ارزش غذایی مواد خوراکی رو بیش‌تر کنه و کم‌ترین خطر و ضرر رو برای سلامت جسمتون داشته باشه.

انواع مختلف روغن خوراکی و مزایای آن‌ها

روغن‌های خوراکی زیادی تو بازار وجود داره که نحوه تولید و مصرف هر کدوم متفاوت هست. در ادامه به مهم‌ترین اون‌ها اشاره می کنیم:

روغن زیتون

این روغن یکی از بهترین روغن‌های خوراکیه که توصیه می‌شه حتما در سبد مصرف روزانه وجود داشته باشه. خواص این ماده غذایی به اندازه‌ای هست که با روغن‌های حیوانی برابری می‌کنه. این ماده برای حفظ سلامتی بدن بسیار مهمه و اصلا نباید از مصرف اون غافل بشین. از ویژگی‌های مهم اون باید به خواص بالا و داشتن مقادیر زیاد ویتامین اشاره کرد. اگر به دنبال یه رژیم غذایی پر خاصیت هستید، حتما این روغن رو امتحان کنید.

انواع روغن خوراکی

روغن کنجد

این روغن ازجمله مواد غذایی فرا بکر هستش که ارزش غذایی بالایی داره. از اونجایی که این روغن نقطه تبخیر بالایی نداره، برای سرخ کردن مناسب نیست؛ اما به‌راحتی می‌تونید برای پخت و پز، اون رو در برنامه غذایی خودتون قرار بدین. البته توجه داشته باشید که امروزه انواع روغن‌های کنجد مخصوص سرخ کردن هم در بازار وجود داره که تحت‌تأثیر فرایند شیمیایی قرار گرفتن. روغن کنجد عطر مخصوص به خودش رو داره که می‌تونه تا حدودی عطر غذا رو تغییر بده. ویتامین ای و آنتی اکسیدان موجود در این روغن بسیار زیاده.

روغن سرخ کردنی

این روغن مقاومت بالایی در برابر حرارت داره و اصطلاحاً نقطه تبخیر اون بالاست. برای سرخ کردن می‌تونید به‌راحتی از اون استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های روغن سرخ کردنی، غلظت بالای اون هست که اجازه می‌ده میزان زیادی از مواد خوراکی رو سرخ کنید. مقاومت روغن سرخ کردنی به شما اجازه می‌ده که بذارید خوب داغ بشه و بعد مواد غذایی رو در اون سرخ کنید.

روغن کانولا

این روغن که از دانه‌های خورد شده‌ی گیاهی به اسم کانولا به‌دست میاد، خواص بسیار زیادی داره. استفاده از اون برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی توصیه می‌شه. میزان کلسترول روغن کانولا بسیار کمه و برای پخت و پز، یکی از بهترین گزینه‌هاست. از دیگر مزایای مهم اون می‌تونیم به سلامت پوست اشاره کنیم. مصرف این روغن می‌تونه شما رو از پیری زودرس و همچنین مبتلا شدن به انواع عفونت‌ها نجات بده.

خرید روغن خوراکی

از نکات مهم برای مصرف انواع روغن سرخ کردنی و خوراکی اینه که حتماً باید از یک جای مطمئن و معتبر خریداری بشن. این نکته برای روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا و… اهمیت بیش‌تری داره؛ چون باید به‌درستی استخراج شده باشن و بدون افزودنی‌های مضر در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرن. شرکت مانیاد سپهر پارسیان ازجمله مراکز معتبر در زمینه تولید و فروش انواع روغن‌ سرخ کردنی، گیاهی، ترکیبی و.. است که تونسته به‌خوبی رضایت مشتریان رو جلب کنه. این شرکت از سال ۱۳۹۶ تا به امروز بهترین خدمات رو در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات غذایی سالم به مصرف‌کنندگان ارائه داده و برای ارتقای فرهنگ استفاده از کالاهای مصرفی سالم تلاش کرده.

انواع روغن خوراکی

روغن خوراکی ماده‌ی غذایی مهم

اون چیزی که تو زندگی‌های مدرن امروزی نقش مهم و حیاتی داره تغذیه است. برای داشتن تغذیه خوب و تهیه‌ی انواع غذاها باید از روغن سالم استفاده بشه. اهمیت روغن بسیار زیاده و باید از روغنی استفاده بشه که ضمن حفظ سلامتی، ارزش غذایی مواد رو هم بالا ببره. در این میان روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا و انواع روغن‌ سرخ کردنی اهمیت زیادی دارن. علاوه‌بر این باید توجه کنید که این روغن‌ها رو حتماً از مراکز معتبر تهیه کنید. یکی از این مراکز شرکت مانیاد سپهر پارسیان هستش که بهترین روغن‌ها رو با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ده.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *