جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



۱۱ راهکار برای راحت نوشیدن آب روزانه

waterr

  • آب تصفیه‌شده نسبت به آب شیر یا آب معدنی، طعم و مزه بهتری دارد. بنابراین بهتر است یک دستگاه تصفیه آب برای منزلتان خریداری کرده و از آب تصفیه‌شده استفاده کنید.

همه می‌دانیم که نوشیدن آب کافی در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما گاها نوشیدن این مقدار آب برای بسیاری از افراد دشوار است. در ادامه شما را با راهکارهایی برای حل این معضل آشنا می‌کنیم.
۱.به پارچ آب‌تان، چاشنی بیافزایید
نوشیدن چندین لیوان آب در روز در شرایطی که طعم و مزه خاصی ندارد ممکن است عملی خسته‌کننده به نظر بیاید. بنابراین بهتر است برای ایجاد تنوع، کمی میوه تازه (مثل گریپ‌فروت، توت‌فرنگی، لیمو)، تکه‌های سبزیجات (مثل خیار، زنجبیل، کرفس) و گیاهان (مانند ریحان، نعناع، اسطوخودوس) به آن بیافزایید.
۲.بعد از هر بار دوش گرفتن، یک لیوان آب بنوشید
سعی کنید یک‌سری از کارهایی که در روز زیاد انجام می‌دهید با آب خوردن همراه و مرتبط باشند. بعد از چند ساعت از پشت میزتان بلند شده‌اید تا دوش بگیرید؟ بهتر است بعد از پایان دوش‌تان سری به آشپزخانه بزنید و آب بنوشید.
۳.پیش از خوردن هر غذا، نوشیدن آب را فراموش نکنید
زمانی که پیشخدمت رستوران برای گرفتن سفارش سر میز شما حاضر می‌‌شود و می‌پرسد چه میل دارید، بهتر است اول از همه آب سفارش دهید. نوشیدن یک لیوان پُر آب پیش از هر غذا باعث کم شدن مصرف کالری می‌شود؛ چرا که احساس اشباع بودن را در شما زیاد می‌کند.
۴.می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص برای سنجش تعداد لیوان‌های آبی که می‌خورید استفاده کنید
شما می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن رایگان و سرگرم‌کننده، تعداد لیوان‌های آبی را که می‌خورید محاسبه کنید. برای این کار، اپلیکیشن Daily Water Free یا اپلیکیشن Carbodroid را در گوشی‌تان دانلود کنید تا به طور روزانه این مسئله را به شما یادآوری کرده و یا در ساعت خاصی زنگ بزند.
۵.استفاده از اپلیکیشنی پیشرفته‌تر برای سنجش میزان آبی که خورده‌اید
شما می‌توانید اپلیکیشنی به نام HidrateMe Smart Water Bottle را دانلود کنید. این اپلیکیشن که تکنولوژی بالایی دارد قادر است محاسبه کند که هر جرعه آبی که خورده‌اید چند گرم است و اطلاعات مربوط به آن را مستقیما به گوشی‌تان بفرستد.
۶.نوشیدنی‌های شیرین و قنددار را با استفاده از آب و یخ رقیق کنید
اگر خوردن آبمیوه، لیموناد و یا چای سرد جزو عادات روزانه‌تان است، سعی کنید با افزودن کمی آب به آن و نیز کمک مؤثر یخ، (به نسبت یک به یک) آنها را رقیق کنید. با این کار علاوه بر آنکه هم‌چنان طعم شیرین آن نوشیدنی را حس خواهید کرد، میل‌تان برای نوشیدن آب بیشتر با توجه به نیاز بدن‌تان هم افزایش می‌یابد.
۷.همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد 
اگر منبع آب در نزدیکی‌تان باشد، خیلی ساده یادتان خواهد ماند تا همواره آن را از آب پُر کنید. سعی کنید یک بطری بزرگ آب روی میز کار یا کنار تخت یا روی پیشخوان آشپزخانه باشد.
۸.آب تصفیه‌شده بنوشید
آب تصفیه‌شده نسبت به آب شیر یا آب معدنی، طعم و مزه بهتری دارد. بنابراین بهتر است یک دستگاه تصفیه آب برای منزلتان خریداری کرده و از آب تصفیه‌شده استفاده کنید.
۹.به‌جای سودا یا آبمیوه، از آب گازدار یا آب معدنی استفاده کنید
این نوع آب فاقد کالری بوده و به مانند آب طبیعی برای بدن‌تان مفید است. شما می‌توانید کمی عصاره لیمو هم به آن بیافزایید.
۱۰.غذاهای سرشار از آب بخورید
یکی از روش‌های رندانه برای افزایش میزان مصرف آب به طور روزانه،‌ خوردن آن از طریق غذاست. شما می‌توانید میوه‌ها و سبزیجاتی با میزان آب بالا را به لیست خریدتان بیافزایید. برخی از این میوه‌ها و سبزیجات عبارتند از خیار (با ۹۶ درصد آب)، کدو سبز (۹۵ درصد آب)، هندوانه (۹۲ درصد آب) و گریپ‌فروت (۹۱ درصد آب).
۱۱.از بطری آب نشان‌دار استفاده کنید
بطریِ آبی که میزان گِرَم یا لیتر روی آن مشخص شده باعث می‌شود تا بتوانید به اهداف روزانه مصرف آب خود برسید. علاوه بر آن، از این مسئله مطلع خواهید بود که چند بار در روز نیاز است تا دوباره آن را پُر کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)