جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



کاهش وزن با فاصله زمانی بین وعده های غذایی

کاهش وزن با فاصله زمانی بین وعده های غذایی

weightl

 

پژوهش ها و آرمایشات زیادی انجام شده تا بتوانیم افراد بدون سخت ترین رژیم غذایی افراد را به وزن دلخواه و تناسب اندام نرمال برسانیم در این جا بیان می کنیم کاهش وزن با فاصله زمانی بین وعده های غذایی به راحتی امکان پذیر است .

تحقیقات اخیر توانسته روشی جدید، مؤثر و بدون درد را برای کاهش وزن شناسایی کند که اصلا نیازی به تغییر آنچه که می‌خورید ندارد: خیلی ساده، غذا خوردنتان را به یک بازه‌ی ۱۰ تا ۱۲ ساعته محدود کنید. یعنی اگر حوالی ۸ صبح صبحانه می‌خورید، بین ساعت ۶ تا ۸ غروب دست از غذا خوردن بردارید.
در این تحقیق، در وهله‌ی اول محققان عادات غذایی روزانه‌ی شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که اکثر آنها به طور پیوسته در یک بازه ی ۱۵ ساعته چیزهای زیادی می‌خورند- یعنی بیشترین زمان بیداری آنها. اما زمانی که افراد شروع کردند به کم کردن میزان مصرف غذایی‌شان و به مدت ۱۶ هفته آن را به ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز رساندند، بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی‌شان، به طور متوسط توانستند ۳ تا ۴ کیلو وزن کم کرده، انرژی بیشتری به دست آورده و بهتر بخوابند.
محققان در تحقیقات قبلی دریافتند که این نوع «روزه‌ی ادواری» -اصطلاحی که برای هر نوع رژیم غذایی به کار می‌رود که بین بازه‌های روزه گرفتن و روزه نگرفتن در جریان است- به افراد کمک می‌کند تا بتوانند چربی بیشتری سوزانده، بهتر بتوانند قند خون خود را کنترل کرده و خطر دیابت خود را کاهش دهند.
اما چطور می‌توان تنها از طریق کم کردن ساعات غذایی بین ۳ تا ۵ ساعت در روز، پیش شرط‌های لازم را برای کاهش وزن اعمال کرد؟ ساده‌ترین دلیل آن این است که افراد وقتی زودتر دست از غذا خوردن بر می‌دارند حجم کمتری مصرف کنند. برای مثال اگر شما در حالت عادی عادت دارید که برای به دست آوردن انرژی، نیمه شب کلوچه بخورید بنابراین باید بعد از ساعت ۸ شب خوردن غذا را تعطیل کنید چرا که این کار باعث از بین رفتن کالری و کم شدن قند خون می‌انجامد.

پزشکین : کاهش وزن با فاصله زمانی بین وعده های غذایی

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)