افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مغز و جسم خود را با ورزش و پیاده روی جوان نگه دارید

4

  • همچنین نتایج یک پژوهشگر آمریکایی  نشان داد که پیاده روی ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته می‌تواند فرایند پیری مغز را برای افراد خانه نشین به تاخیر بیندازد .

محققان با انجام مطالعه اي نشان داده اند كه پياده روي مي تواند  ذهن را  نرم و انعطاف پذير و جوان نگاه مي دارد. که این عمل با  را  با افزایش اتصال ميان مدارهاي مغزي انجام می دهد .

 
دكتر ‘آرتور اف. كرامر’ كه رياست گروه محققان را در دانشگاه ‘ايلينيوز’ برعهده داشت گفت: الگوهاي اتصال (مغز) با مسن شدن كاهش مي يابد.
وي گفت: با مسن شدن شبكه هاي (مغزي) براي حمايت از كارهايي كه انجام مي دهيم مانند رانندگي به خوبي اتصال ندارند اما در نتيجه انجام ورزش هوازي ايروبيك متوجه شديم كه اين شبكه ها منسجم تر شده اند.
در اين مطالعه ۷۰ بزرگسال ۶۰ تا ۸۰ ساله مدت يك سال مورد بررسي قرار گرفتند.
همچنين گروه كارمر با استفاده از تصوير برداري ‘ام.آر.آي’ كاربردي، عملكرد مغز را نيز اندازه گيري كردند.
در اين بررسي گروهي از افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله براي مقايسه با گروه افراد ۶۰ تا ۸۰ ساله آزمايش شدند.
وي افزود: اين مطالعه نشان داد افرادي كه ورزش هوازي ايروبيك انجام مي دادند از حافظه ، دقت و ساير رويه هاي ادراكي بهتري برخوردارند.
وي خاطر نشان كرد: همچنين در اين مطالعه ديده شد همانطور كه افراد مسن با پياده روي تناسب اندام بيشتري به دست مي آوردند، انسجام ميان مناطق مختلف شبكه هاي مغز آنها نيز افزايش مي يافت و شبيه افراد ۲۰ ساله مي شد.
نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Aging Neuroscience   منتشر شده است .

همچنین نتایج یک پژوهشگر آمریکایی  نشان داد که پیاده روی ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته می‌تواند فرایند پیری مغز را برای افراد خانه نشین به تاخیر بیندازد .

ادوارد مک آلی، استاد بهداشت عمومی، حرکات شناسی بدن و مدیر موسسه بکمن، در بررسی‌های خود نشان داد که انجام حرکات فیزیکی ملایم مانند پیاده روی ۴۰ دقیقه سه بار در هفته برای شادابی مغز بسیار مناسب است و می‌تواند اتصالات مغزی و کارایی شناختی را بهبود بخشیده و با پیری بافت مغزی مبارزه کند.

این محقق با بررسی ۶۵ فرد بین ۵۹ تا ۸۰ سال به این نتایج دست یافت تمام این شرکت کنندگان خانه نشین بودند و در طول شش ماه قبل از تحقیق تنها دو بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشتند.

پس از تصویربرداری از مغز این افراد و انجام آزمایشات شناختی آنها مشخص شد که برخی از اتصال مدارات مغزی این افراد از هم گسسته شده است. اما افراد سالمندتری که تمرینات فیزیکی بهتری داشتند فعالیت مغزی آنها در شرایط بهتری بود. این افراد همچنین می‌توانستند بهتر برنامه ریزی کنند و چندین کار را با هم انجام دهند.

در ادامه این تحقیقات، به مدت یکسال برای تمام این افراد یک سری تمرینات پیاده روی و ورزش‌های کششی تجویز شد و در پایان سال آزمایشات شناختی بر روی این داوطلبان و تصویربرداری از مغز آنها انجام شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد که اتصالات مغزی در سالمندانی که پیاده روی می‌کردند تاحد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت درحالی‌که این افزایش در افرادی که حرکات کششی انجام می‌دادند مشاهده نشد.

به همین دلیل این پژوهشگر توصیه کرد که سالمندان با انجام پیاده روی‌های روزانه و تمرینات فیزیکی ملایم می‌توانند به حفظ شادابی مغز خود کمک کنند.

همچنین  محققان می گویند پیاده روی با ریتم تند برای تقویت قلب و کاهش خطر احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی مؤثر است.

برای پیاده روی روزانه خود جای خاصی مانند یک پارک یا یک منطقه خاص را درنظر نگیرید، درصورتی که خود را محدود کنید آنگاه پس از مدتی، پیاده روی برایتان تبدیل به امری تکراری و کسل‌کننده خواهد شد و شما در اندک زمانی این عادت مثبت را کنار خواهید گذاشت.
بنابراین برای روزمره نشدن پیاده‌روی مسیرهای متنوعی را انتخاب و سعی کنید با گام‌های سریع پیاده‌روی کنید تا قلبتان تحت‌فشار قرار گیرد و از نظر عضلانی تقویت شود. یکی دیگر از فواید پیاده‌روی سریع، تعریق است که از این طریق می‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند آب کردن چربی‌های بدن را سرعت بخشید.

در زمانی که فردی تحرک ندارد، سوخت و سازش به کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود. به این ترتیب پیاده‌روی تند نه فقط موجب سوزاندن کالری‌ها حین پیاده‌روی، بلکه بعد از آن هم می‌شود. با خم و راست کردن عضلات در ورزش منظم، میزان سوخت و ساز فزونی می‌گیرد؛ به‌ویژه اگر بکوشید از طریق کاهش جذب کالری وزن بدنتان را کم کنید.

پیاده‌روی به‌هنگام صبح مناسب است زیرا اگر شما بعد از پیاده روی به منزلتان برگردید، می‌توانید دوش بگیرید و این کار به از بین رفتن چربی‌هایتان کمک شایانی می‌کند.
اگر شما شاغل هستید تلاش کنید مسیری را تا سر کار خود پیاده راه بروید، حتی می‌توانید ماشین خود را در جایی دورتر پارک کرده و تا اداره پیاده بروید. این امر به شادابی روحیه شما کمک می‌کند.

اگر بخواهیم بهره ممکن را از پیاده روی حاصل کنیم، باید ۳ یا ۴ روز در هفته، بین ۳۰ تا۶۰ دقیقه تمرین کنیم؛ یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده‌روی معمولی راه برویم. به این ترتیب علاوه بر مزیت‌‌های فوق، می‌توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم.

نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می‌شود، یعنی یک لیوان آب۲۰ تا۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر ۵ دقیقه پیش از شروع حرکت نوشیده شود. البته بهتر است به‌جای سطح آسفالت و سنگفرش، زمین‌های نرم و خاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد.پیاده روی ما را قادر می‌سازد با سرعتی ثابت و مداوم تمرین کنیم، این هم نیاز دیگری است که به ما اجازه می‌دهد به‌طور موثری چربی بسوزانیم.

برای سوزاندن کالری لازم است بدن ما به‌طور دائم در تمام مدت ورزش، در وضعیت سوزاندن چربی باشد. پیاده روی فعالیتی مداوم و تدریجی است، بنابراین حتی اگر شخص فاقد آمادگی جسمانی هم باشد به‌طور موثری به وضعیت سوزاندن چربی دست می‌یابد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *