افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با ارزان ترین و گرانترین روش ارتودنسی + جدول هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰

رپورتاژ آگهی

ارتودنسی به مجموعه ای از اقدامات و درمان های دندانپزشکی اطلاق می شود که در آن به اصلاح نامنظمی های دندانی و فکی پرداخته می شود. بنابراین ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان تنها یک روش درمانی نیست بلکه مجموعه ای از روش ها است و هر روش نیز تکنیک خاص، مدت زمان مورد نیاز و هزینه خاصی دارد. آنچه در این مقاله می خوانید بررسی موارد مهم در محاسبه هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰ و معرفی ارزانترین روش ارتودنسی دندان است که هزینه های آن به مراتب از روش های دیگر کمتر است.

آشنایی با ارزان ترین و گرانترین روش ارتودنسی

انواع روش ارتودنسی دندان کدامند؟

متخصصان ارتودنسی برای اصلاح نامنظمی های فکی و دندان و یا به اصلاح عامه (برای صاف کردن دندان ها) از وسایل و دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. برخی از این دستگاه ها از ابتدای درمان به دندان افراد متصل می شود و تا انتهای مدت زمان ارتودنسی برداشته نمی شود. به استفاده از این دستگاه ها ارتودنسی ثابت گفته می شود. و اگر دستگاه ها را بتوان براشت و دوباره روی دندان ها قرار داد نوع ارتودنسی متحرک خواهد بود.

خود ارتودنسی ثابت انواعی دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • ارتودنسی ثابت فلزی معمولی
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی متحرک نیز از تعدادی پلاک شفاف و همرنگ دندان که شبیه قالب دندان هستند برای صاف کردن دندان ها استفاده میکند و به آن ها الاینر گفته می شود.

گران ترین روش ارتودنسی کدام است؟

هر کدام از روش های ارتودنسی نامبرده هزینه ها متفاوتی دارند زیرا نوع مواد بکار رفته در آن ها، تکنیک اتصال و نگهداری و مدت زمان هر کدام متفاوت است. لازم به ذکر است که بیشتر هزینه ارتودنسی هم صرف دستگاه های بکار رفته می شود و اینکه تصور کنیم تمام هزینه دستمزد متخصص ارتودنسی است تصور اشتباهی است.

بر اساس نوع روش، ارتودنسی ثابت هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی متحرک دارد. در بین روش های ارتودنسی ثابت نیز هزینه ارتودنسی دیمون که به عنوان ارتودنسی خودتنظیم هم شناخته می شود از همه بیشتر است. به عبارتی این گرانترین روش ارتودنسی دندان در حال حاظر است.

ارتودنسی سرامیکی، لینگوال و ارتودنسی فلزی معمولی نیز به ترتیب بعد از ارتودنسی دیمون هزینه بیشتری دارند.

ارزان ترین روش ارتودنسی کدام است؟

در حال حاظر در ایران ارزانترین ارتودنسی، استفاده از پلاک ها و قالب های شفاف و متحرک است. هزینه این روش از ۶ میلیون تومان به بالا است. و کمترین هزینه ای است که بابت درمان پرداخت می شود.

آیا ارتودنسی متحرک برای همه مناسب است؟

شاید به دلیل پایین بودن هزینه ارتودنسی متحرک اینطور تصور شود که این یک روش درمان مناسب برای همه است. اما لزوما قرار نیست هزینه تعیین کننده نوع درمان و یا بهتر بودن آن باشد.

آشنایی با ارزان ترین و گرانترین روش ارتودنسی

برای انتخاب روش ارتودنسی شما باید قبل از هرچیزی نوع مشکل و ناهنجاری، شدت آن و سن و سال را در نظر بگیرید. به این صورت که اگر ناهنجاری شما جزئی تا متوسط است ارتودنسی متحرک برای شما گزینه بهتری است.

و اگر ناهنجاری متوسط تا شدید است صرف نظر از قیمت ارتودنسی، روش های ثابت ارتودنسی برای شما درمان های مناسب تری هستند. بنابراین قرار نیست همه افراد با یک روش ارتودنسی کنند و یا چون هزینه ارتودنسی متحرک کمتر است حتما باید به سمت آن بروند.

هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

هنوز هزینه دقیق ارتودنسی در سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت بهداشت و درمان عنوان نشده اما بر اساس اطلاعات مندرج در وبسایت های متخصصان ارتودنسی مطرح تهران احتمالا هزینه ها چیزی مشابه جدولی باشد که در تصویر زیر آمده است.

جدول هزینه های حدودی ارتودنسی در اسفند سال 99
جدول هزینه های حدودی ارتودنسی در اسفند سال ۹۹

برای اطلاع از جزئیات کامل و جدیدترین جدول قیمت ارتودنسی در سال ۱۴۰۰ می توانید از صفحه هزینه ارتودنسی سایت دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی دیدن کنید.

چطور می توانم هزینه ارتودنسی را کاهش دهم؟

هزینه ارتودنسی هر سال بیشتر می شود و بنابراین باید انتظار داشته باشیم برای سال ۱۴۰۰ نیز هزینه ها بیشتر شود با این حال روش هایی وجود دارد که می توان هزینه ها را به مقدار کمی کاهش داد. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • پرداخت قسطی هزینه ها
  • انجام ارتودنسی پیش آغاز سال جدید و به افزایش هزینه ها
  • مراجعه به دندانپزشکان عمومی برای درمان که هزینه کمی دارد اما اصلا توصیه نمی شود.
  • مراجعه به مراکز دندانپزشکی دولتی
  • پرداخت هزینه بیمه های دندانپزشکی
  • مشورت گرفتن از مشاورین بیمه در صورتی که به جز نامرتب بودن دندان ها مشکل تنفسی دارید

از کجا یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنیم؟

با پرس و جو از اطرافیانتان که پیشتر درمان ارتودنسی انجام داده اند می توانید یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنید. همچنین جستجو در اینترنت میتواند بیشتر به شما کمک کند. بهترین متخصصان ارتودنسی معمولا در دنیای وب، سایت فعال دارند و اطلاعات کاملی از آن ها در دسترس کاربران قرار گرفته. شما میتوانید با مرور رزومه و تصاویر قبل و بعد ارتودنسی، بهترین متخصص ارتودنسی را برای خود پیدا کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *