جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



آشنایی با ویتامین هایی که برای شما مضر است

108432

  • مولتی ویتامین ها می توانند یک کمک فوق العاده برای جذب ویتامین در بدن شما باشد. هر کدام از ویتامین ها بر روی یکی از اعضا  تاثیر مثبت دارند. ویتامین C جهت تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین A جهت تقویت و محافظت از بینایی، ویتامین B برای حفظ انرژی موثر هستند.

 

بیشتر مردم رژیم های غذایی خود را بر اساس شناختشان از مواد غذایی انتخاب می کنند. ولی بیشتر افراد تنها بخشی از خواص مواد غذایی را می شناسند. شاید غذاهایی باشد که زیاد مورد علاقه شما نبوده، خواص بسیاری داشته باشد.

یا ویتامین هایی هستند که اگر زیاد مصرف شوند مشکل ساز می شوند. این بار در نت نوشت شما را با مواد غذایی آشنا می کنیم که برای بدن شما بسیار سودمند است.

و البته ویتامین هایی که اگر زیاد مصرف شود برایتان مشکل ساز می شوند.

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها می توانند یک کمک فوق العاده برای جذب ویتامین در بدن شما باشد. هر کدام از ویتامین ها بر روی یکی از اعضا  تاثیر مثبت دارند. ویتامین C جهت تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین A جهت تقویت و محافظت از بینایی، ویتامین B برای حفظ انرژی موثر هستند. شاید شما از این ویتامین ها مصرف کنید ولی با توجه به سن و جنسیت میزان مصرف آنها متغیر است.

تقویت استخوانها

ویتامین D از جمله ویتامین های تاثیر گذار در استحکام استخوانها است. این ویتامین کمک می کند که کلسیم بهتر جذب شود و استخوانها بهتر رشد کنند.

در بسیاری از غذاها ویتامین D یافت می شود. نور خورشید شامل میزان زیادی از این ویتامین می باشد. گرفتن آفتاب در فصلهای مناسب یکی از بهترین روشهای جذب ویتامین D می باشد. بی شک فصل زمستان از کیفیت این ویتامین طبیعی به دور خواهیم بود. می توان ویتامین های دارویی را جایگزین کرد.

آنتی اکسیدانها

آنتی اکسیدان و سرطان یک رابطه تنگا تنگ دارند. شما می توانید با مصرف کافی آنتی اکسیدانها خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید. توتها یکی از منابع بزرگ آنتی اکسیدانها هستند. مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد آنتی اکسیدان در افراد سیگاری ممکن است منجر به سرطان ریه شود.

 

ویتامینC

مرکبات از جمله منابع بزرگ ویتامین C هستند. مصرف این ویتامین شما را از سرماخوردگی های فصلی مصون نگه می دارد. مصرف بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم در روز از این ویتامین مهم شما را دچار سنگ کلیه می کند.

ویتامینB3

کمتر کسی را پیدا می کنیم که خوردن ماهی را دوست نداشته باشد. ماهی و چغندر سرشار از ویتامین B3 هستند. یکی از خواص شگفت انگیز B3 جلوگیری از آلزایمر است. مصرف این ویتامین می تواند کلسترول خون را تا حدی کاهش دهد. ولی مشکل اینجاست که زیاده روی در مصرف B3  منجر به مشکلات کبدی می شود. تا حدی که ممکن است خونریزی داخلی ایجاد کند.

پروبیوتیک ها

این دسته از مکمل ها هنوز پیشرفت زیادی در علم نداشته اند. اما آنها از باکتری های فعال و مفید محسوب می شوند. وجود بعضی از این باکتری ها در معده و به خصوص روده ها بسیار حیاتی محسوب می شود. پروبیوتیک ها در مواد غذایی تخمیری مانند ماست و پنیر وجود دارد. اما گاهی اوقات همین ماده حیاتی در مواد غذایی توسط خودمان تغییر شکل پیدا می کند. خواص پروبیوتیک ها در شیر سرد و دسرهای یخی از بین می رود. و سبب رشد یک سری مواد دیگر می شود.

 

روی

در واقع می توان گفت روی هیچ کار خاصی در روند سرما خوردگی انجام نمی دهد. کسانی که به سرما خوردگی مبتلا هستند بهتر است به جای استفاده از روی بیشتر ویتامین ای مصرف کنند. البته روی یکی از عاملهای باز دارنده سرطان است که در اسفناج بسیار وجود دارد.

 

اسید فولیک

از ضروریترین ویتامین های خانمهای باردار اسید فولیک است. ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک روزانه برای یک خانم باردار بسیار حیاتی می باشد. این ماده مغذی می تواند عامل رشد جنین و نگهداری از او در طی بارداری باشد. کمبود اسید فولیک منجر به نقص لوله عصبی نخاع در جنین خواهد شد.

 

با مصرف درست و به اندازه از ویتامین ها می توان مشکلات ناشی از بیماری ها را درمان کرد.

 

 

منبع : نت نوشت

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)