افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ویژگی های تغذیه ورزشی بدنسازی

رپورتاژ آگهی

نقش مهم تغذیه ورزشی بدنسازی

تغذیه ورزشی بدنسازی یکی از عوامل ضروری برای اجرای تمرینات بدنسازی و دستیابی به عضلات حجیم محسوب می شود. با استفاده از یک تغذیۀ مناسب می توان بدون مکمل های گران قیمت به نتیجۀ مورد نظر دست پیدا کرد. در واقع بدنسازی با استفاده از تمرینات وزنه برداری و تغذیۀ مناسب ماهیچه های بدن را می سازد. تغذیه ورزشی بدنسازی انرژی لازم را برای هر جلسۀ تمرینی فراهم می کند. چه به صورت رقابتی و چه تفریحی، رعایت بعضی نکات تغذیه ای و تمرینی موجب می شود زحمات شما به نتیجه برسد.

با تمرکز روی تغذیه ورزشی بدنسازی می توان نتایج زحمت در باشگاه را به حداکثر رساند. خوردن غذاهای نامناسب جلوی رشد ماهیچه ها را می گیرد و برای اهداف بدنسازی بسیار مضر می باشد. یکی از اهداف بدنسازی دستیابی به بدنی متقارن و عضلانی است که می توان در دو فاز حجیم سازی و برش به آن دست پیدا کرد. در طول فاز حجیم سازی یک رژیم غذایی پرکالری و غنی از پروتئین و کربوهیدرات توصیه می شود. سپس در فاز برش می توان تمرکز خود را روی حذف چربی های اضافه گذاشت.

جو دو سر
جو دو سر

درست مثل تمرین، رژیم غذایی نیز یکی از بخش های مهم در بدنسازی است. با خوردن غذاهای مناسب در اندازه ها و وعده های مناسب می توان فرصت ریکاوری را برای ماهیچه ها فراهم آورد. غذاهایی مثل گوشت، مرغ و ماهی می توانند پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنند. برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز هم می توان روی غلات حساب کرد. غلات یکی از گروه های غذایی بسیار مهم در بدنسازی محسوب می شوند. جو دو سر، کینوا، گندم و برنج از جمله غلات پرطرفدار برای بدنسازی هستند.

تغذیه ورزشی بدنسازی با استفاده از غلات

تغذیه ورزشی بدنسازی یا محصولات رژیمی مناسب باید به صورتی باشد که انرژی و کالری مورد نیاز را برای جلسات تمرین فراهم کند. در طول جلسات تمرین، حجم زیادی از کالری موجود در بدن صرف انجام تمرینات سنگین می شود. غلات کامل می توانند حجم زیادی از کربوهیدرات و دیگر مواد مفید را وارد رژیم غذایی کنند. کربوهيدرات در بدن به گلوکز تبدیل می شود. گلوکز به عنوان سوخت اصلی بدن در ماهیچه ها به صورت گلیکوژن ذخیره می شود. گلیکوژن هنگام تمرین انرژی لازم را برای بافت ماهیچه ای تامین می کند. در واقع اگر کالری کافی در بدن وجود نداشته باشد، ماهیچه ها کشش انجام تمرینات مختلف را ندارند.

جو دو سر پرک صبحانه هاژه یکی از محصولات مناسب برای تغذیه ورزشی بدنسازی محسوب می شود. جو دو سر را می توان یکی از مهم ترین منابع کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران در نظر گرفت. جو دو سر پرک صبحانه هاژه همچنین دارای فیبر بالایی است. فیبر بالا موجب می شود انرژی به آهستگی آزاد شود و به همین خاطر مقاومت ماهیچه ها را در برابر تمرینات طولانی بیشتر می کند. جو دو سر همچنین منبع خوبی برای کربوهیدرات در فاز حجیم سازی محسوب می شود و به ترمیم و رشد عضلات کمک می کند. حدود یک فنجان جو دو سر معمولی و خشک می تواند بیش از سیصد کالری را برای بدن فراهم کند که مقدار خوبی محسوب می شود. در همین یک فنجان نزدیک یازده گرم پروتئین و پنجاه و پنج گرم کربوهیدرات وجود دارد. همچنین چربی آن فقط حدود شش گرم می باشد.

غذای شامل کینوا
غذای شامل کینوا

کینوایا همان خاویار گیاهی هاژه یکی دیگر از محصولات مناسب برای تغذیه ورزشی بدنسازی است. کینوا یک پروتئین کامل محسوب می شود، یعنی می تواند اسید آمینه های ضروری را برای بدن فراهم کند و از این نظر می توان آن را با پروتئین های جانوری مقایسه کرد. یکی از اسید آمینه های موجود در کینوا لوسین است که نقش مهمی در ترمیم عضلات ایفا می کند. کینوا (خاویار گیاهی) هاژه درست مثل سبزیجات حجم خوبی از آنتی اکسیدان را وارد رژیم غذایی می کند. آنتی اکسیدان نقش مهمی در مبارزه با رادیکال های آزاد ایفا می کند و به همین دلیل می تواند جلوی رشد بسیاری از بیماری ها را در بدن بگیرد.

برای خرید محصولات مناسب تغذیه ورزشی بدنسازی مثل جو دو سر پرک صبحانه هاژه و کینوا (خاویار گیاهی) هاژه می توانید به وب سایت بازرگانی صداقت مراجعه کنید. در وب سایت بازرگانی صداقت ( https://bazarganisedaghat.com )می توانید محصولات مورد نظر خود را با قیمت های مناسب سفارش دهید و دریافت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *