افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نقش نوشتن صحیح پلن سفر در دریافت ویزای توریستی

رپورتاژ آگهی

جهت دریافت ویزای توریستی، افراد به نگارش «پلن سفر» یا همان «نامه هدف از سفر» نیاز خواهند داشت. البته نامه‌های پلن سفر، صرفا برای دریافت ویزای توریستی نوشته نمی‌شود و برای اخذ ویزاهای کاری، تحصیلی، اقامتی و نیز کاربردها و تأثیرات ویژه‌ای دارد. درون این برگه‌ها، شما بایستی تمامی اهداف سفرتان، برنامه زمانی و لزوم بازگشت به کشور خود، ساعت ورود به کشور مقصد، اطلاعات مالی تضمین‌کننده یک مسافرت بی‌دردسر و را تشریح کنید.

سپس تراول پلن شما در اختیار یک آفیسر حرفه‌ای کشور مقصد قرار می‌گیرد تا به بررسی دقیق آن بپردازد. در صورت رد شدن این نامه‌ها، به احتمال زیاد درخواست ویزای فرد نیز رد می‌شود؛ بنابراین بایستی برای نگارش این پلن‌های سفر، از کارشناسان حرفه‌ای مشورت دریافت کنید.

نقش نوشتن صحیح پلن سفر در دریافت ویزای توریستی

چرا به نوشتن پلن سفر نیاز داریم؟

متقاضیان دریافت ویزای توریستی با نگارش انواع تراول پلن، اطلاعات شخصی و ویژه‌ای را به آفیسر ارائه می‌دهند؛ در واقع متقاضیان سعی می‌کنند که آفیسر مربوطه یا مسئول بررسی درخواست‌ها را مجاب کنند که با پایان یافتن سفر کوتاه‌مدت، به کشور خود برمی‌گردند.

در قالب یک «نامه هدف از سفر»، افراد با ارائه انواع مدارک از جمله رزرو پرواز، رزرو هتل یا نشانی خانه فرد دعوت‌کننده، لزوم بازگشت به کشور مبدأ در تاریخ خاص، انگیزه‌نامه سفر توریستی (دیدن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، شرکت در یک فستیوال همگانی خاص یا بازدید از خانواده) و ، اطمینان‌های لازم را به مسئول اعطای ویزای توریستی می‌دهند که قصد یک سفر گردشگری بی‌دردسر و با سرمایه مالی مطمئن را دارند؛ همچنین حتما باید مجدداَ به کشور خود برگردند و قصد اقامت پنهانی و غیرقانونی را ندارند.

موضوعات مهم قابل ذکر در پلن سفر

جهت نگارش پلن سفر (نامه هدف از سفر) برای اخذ ویزای توریستی، توجه به ۲ دسته‌بندی کلی الزامی است:

  • موضوعاتی که باید در نگارش پلن‌های سفر، به آن‌ها پرداخته شود.

  • نحوه و سبک نگارش که به رعایت صحیح قواعد، واژه‌های تخصصی، علائم نگارشی و مربوط است.

به‌خاطر داشته باشید که پرداختن جامع و کامل به نحوه سفر، انگیزه مسافرت، زمان ورود و خروج و نحوه بازگشت، شانس کاربر را برای اخذ ویزای توریستی، به‌طور ویژه‌ای افزایش می‌دهد. در همین راستا، برخی از مهم‌ترین موضوعاتی که بایستی به آن‌ها بپردازید، عبارت‌اند از:

  • مهم‌ترین هدف: اشاره کنید که اصلی‌ترین هدف‌تان برای حضور در کشور مقصد، چه عاملی است.

  • اطلاعات پرواز: یکی از بخش‌های بسیار مهم نوشتن پلن سفر است که طی آن، بایستی به اطلاعاتی نظیر شماره پرواز، تاریخ رجوع به فرودگاه، ساعت دقیق پرواز و شرکت هواپیمایی رزروشده اشاره کنید. جالب است بدانید که به‌دلیل احتمال رد شدن نامه هدف از سفر و رد درخواست ویزای توریستی، افراد به رزرو یک پرواز اقدام می‌کنند. در چنین صورتی نیاز به پرداخت تمام هزینه یک بلیط را نخواهید داشت و تنها هنگام کنسل کردن، مبلغی را به‌عنوان جریمه پرداخت خواهید کرد. البته بایستی اشاره داشت که به‌هیچ عنوان سراغ جعل و دستکاری تاریخ پروازها نروید؛ زیرا دسترسی به آمارهای پروازها، کار ساده‌ای خواهد بود و در صورت محرز شدن دروغ، قطعا ویزای توریستی به کاربر اعطا نمی‌شود.

  • شرایط اقامت: اگر می‌خواهید تا مدت محدودی در منزل یکی از نزدیکان اقامت داشته باشید، به‌طور واضح به این نکته اشاره کنید؛ در غیر این‌صورت موظف هستید اطلاعات کامل محل اسکان موقت (هتل، مسافرخانه معتبر و …) را به همراه نشانی و شماره تماس هتل مربوطه، در تراول پلن ذکر کنید.

  • مدت اقامت: کاربران برای جلب اعتماد آفیسرها باید علاوه‌بر مدت اقامت، به تاریخ دقیق ورود به کشور مقصد و خروج از آن اشاره کنند.

  • توضیحات مالی: شما به‌منظور دریافت انواع ویزای توریستی، تحصیلی، اقامتی و ، بایستی مدارکی دال بر توانایی مالی برای انجام سفر را ارائه دهید.

همچنین در بخش «انگیزه مسافرت» که نسبت به سایر موضوعات کم‌اهمیت‌تر است، می‌توانید به تأثیرات این سفر روی آینده کاری و شخصیتی خود اشاره کنید.

نقش نوشتن صحیح پلن سفر در دریافت ویزای توریستی

اصلی‌ترین نکات نگارشی تراول پلن

افراد متقاضی یا شرکت‌های متخصص در این زمینه، جهت تهیه یک پلن سفر مناسب بایستی به نکات ساختاری و نگارشی متعددی توجه داشته باشند:

  • فرمت نامه‌های هدف از سفر: هر کشوری، دارای فرمت و قالب خاص خود برای نوشتن پلن‌های سفر است؛ بنابراین ابتدا باید قالب کشور موردنظر را تهیه کنید و کار خود را بر اساس آن آغاز کنید.

  • شیوه نگارش رسمی: تراول پلن باید مطابق زبان کشور مقصد و به‌صورت کاملا رسمی و مودبانه نوشته شود.

  • رعایت سلسله مراتب: انگیزه‌نامه شما باید از ابتدا و انتهای مناسب و سرفصل‌های سلسله مراتبی و مرتبط با هم، بهره ببرد؛ یعنی طی یک سناریوی مناسب و بدون از هم گسیختگی معنایی، کل انگیزه، درخواست‌تان و مدارک‌تان را به مسئول بررسی ارائه دهید.

  • زیاد صمیمی نشوید: به‌طورکلی از زیاده‌گویی و به‌کار بردن واژه‌های غیررسمی و دوستانه‌‌محور، پرهیز کنید.

همچنین بایستی تأکید کنیم که نامه موردنظر شما، بایستی بدون هرگونه غلط املایی و اشکال نگارشی باشد. پلن‌های سفر دارای اشکالات تایپی و املایی، نوعی بی‌حرمتی به آفیسر و کشور مقصد تلقی می‌شود. این نامه‌ها به‌صورت موشکافانه‌ای از جانب آفیسر بررسی خواهند شد؛ بنابراین بایستی بر اساس اصول صحیح زبان انگلیسی و هر زبان دیگری (با‌توجه‌به زبان رسمی کشور مقصد) نگارش شوند.

دلایل رد شدن پلن سفر

انواع ویزای توریستی، کاری، تحصیلی، اقامت موقت و ، ممکن است به دلایل زیادی از جمله محدودیت ظرفیت کشور مورد نظر، صادر نشود؛ اما به‌طورکلی دلایل رد اکثر تراول پلن‌ها، می‌تواند به آیتم‌های زیر مربوط باشد:

  1. عدم توجه به فرمت نامه

  2. شرح ناکافی اهداف مسافرت

  3. زبان نگارش سطح پایین و وجود ایرادات املایی و نگارشی در نامه

  4. جعل؛ اعم از ساخت مدارک دروغین برای اثبات زمان پرواز، رزرو پرواز و هتل، استطاعت مالی و

  5. عدم شرح مناسب انگیزه‌های شخصی.

معمولا پلن تراول‌های مربوط به اخذ ویزای توریستی، در مقایسه با نامه‌های سفر مرتبط با دریافت ویزای تحصیلی، کاری و برخی از برنامه‌های خاص مهاجرپذیری دولت‌های فدرال، با حساسیت کمتری بررسی می‌شوند.

نقش نوشتن صحیح پلن سفر در دریافت ویزای توریستی

نگارش حرفه‌ای پلن سفر با مجموعه کارت سبز

پیشتر نیز بارها تأکید داشتیم که هرگونه اشتباه و عدم رعایت اصول در نگارش انواع پلن سفر، می‌تواند به از دست رفتن ویزای توریستی منجر شود؛ در سوی مقابل با ارائه یک تراول پلن مناسب، شانس کاربر برای اخذ ویزای گردشگری افزایش می‌یابد. مجموعه معتبر کارت سبز با ۱۲ سال تجربه کار مستمر و استخدام گروهی از برترین کارشناسان امور مهاجرت، در زمینه ارائه انواع خدمات مهاجرتی نظیر: ساخت رزومه کاری بین‌المللی، نگارش تراول پلن‌های حرفه‌ای، تنظیم درخواست‌نامه‌های مختلف برای اخذ انواع ویزا، ارتباط‌دهی کاربران با شرکت‌های خارجی و فعالیت می‌کند.

با ورود به بخش پلن‌های سفر شرکت کارت سبز و پر کردن فرم مربوطه، می‌توانید نگارش تراول پلن حرفه‌ای خود را به کارشناسان این مجموعه بسپارید. جهت آگاهی از خدمات مهاجرتی متنوع و دریافت مشاوره‌های تخصصی، کاربران می‌توانند با کارشناسان شرکت کارت سبز تماس بگیرند.

تلفن‌های تماس: ۰۲۱۴۹۳۷۴ – ۰۹۳۹۱۳۲۴۴۶۷.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *