افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

محافظت قوی از پوست در برابر آفتاب

رپورتاژ آگهی

پوست با ارزشمند لباسی است که ما داریم و باید از آن تا پایان عمر بخوبی مراقبت کنیم. پوست انسان تحت تاثیر عوامل داخلی و محیطی ممکن است دچارآسیب هایی شود؛ در این موقعیت ها اصلی ترین وطیفه ما محافظت از پوستمان است.

اشعه خورشید برای زندگی ما حیات بخش است ولی اثرات نامطلوبی بر روی پوست ما خواهد گذاشت. حتما این اتفاق برای شما هم افتاده است که مدت طولانی در مقابل نور خورشید قرار گرفته اید و دچار آفتاب سوختگی شده اید. در این مقاله قصد داریم درمورد کاربردهای مهم بهترین ضدآفتاب با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

محافظت قوی از پوست در برابر آفتاب

تاثیرات نامطلوب اشعه خورشیدی برپوست

اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و شفاف استفاده از بهترین ضدآفتاب موجود در بازار است. استفاده از ضدآفتاب جز توصیه های مهمی هر متخصص پوستی است، زیرا بهترین سد دفاعی پوست در مقابل آفتاب است.

مهم ترین کاربرد ضدآفتاب جلوگیری از ایجاد سرطان پوست است، چونکه بیش از ۸۵ درصد از افرادی که به این سرطان مبتلا شده اند بصورت طولانی در مقابل اشعه فرابنفش خورشید قرار گرفته بودند. آمار افراد مبتلا شده به سرطان پوست در حال افزایش است که نتیجه قرار گیری مداوم در برابر اشعه مضر خورشید بدون هیچگونه محافظتی از پوست بوده است.

دومین کاربرد مهم ضدآفتاب، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری پوست است. اشعه خورشیدی سبب می شود تا خطوط چین و چروک روی صورت شما نمایان شود و زودتر از موعد مقرر پوست پیر شود. اما ضدآفتاب با محافظت بالایی که از پوست دارد مانع این اتفاق می شود. پس بهترین ضدآفتاب ان است که از پیری صورت شما بصورت جدی پیشگیری کند.

سومین کاربرد ضدآفتاب جلوگیری از ایجاد لکه بر روی پوست است، زیرا اشعه فرابنفش خورشیدی باعث می شود تا لکه هایی روی پوست ایجاد شود. مقدار آسیبی که پوست از آفتاب می بیند در همه افراد یکسان نبوده؛ شدت تابش نور خورشید، خورشید در فصول مختلف، موقعیت جغرافیایی، سن، تناژپوست، میزان محافظت از پوست و … از جمله آیتم های تعیین کننده آسیب پوستی هستند. تا این قسمت متوجه شدیم که استفاده از ضدآفتاب اعم از ضدآفتاب خارجی و ضدآفتاب ایرانی از بروز هرگونه مشکل در برابر آفتاب پیشگیری خواهد کرد.

محافظت قوی از پوست در برابر آفتاب

بهترین ضدآفتاب کدام است؟

تنوع محصولات مراقبتی از پوست در مدت اخیر بشدت افزایش پیدا کرده است. به جرات می توان گفت که مهم ترین وسیله مراقبتی پوست، ضدآفتاب است. این کرم مهم از پوست در مقابل اشعه مضر فرابنفش یا uv از پوستمان بصورت جدی محافظت می کند. تعداد زیادی از افراد که به سرطان های پوست دچار می شوند، جوانانی هستند که قصد برنزه کردن پوستشان را دارند که این موضوع در تمام دنیا یک تهدید جدی محسوب می شود.

قدمت استفاده از ضدآفتاب از زمان های دور رایج بوده است. بطور مثال در مصرباستان زنان برای مراقبت از پوستشان از باقلا، یاسمین، زیتون، روغن نیلوفرآبی و بادام، خاک رس و عصاره سبوس برنج استفاده می کردند.

تاثیرات مضری که اشعه فرابنفش خورشید برروی پوست می گذارد غیرقابل جبران است. از جمله این تاثیرات نامطلوب می توان به خشکی پوست، چین و چروک، شل شدن پوست و سوختگی اشاره نمود.

محافظت قوی از پوست در برابر آفتاب

بهترین ضدآفتاب آن است که بیشترین مراقبت از پوست را در برابر اشعه فرابنفش خورشید داشته باشد. اشعه فرابنفش مهم ترین علل بروز سرطان پوست است.

ضرورت استفاده از ضدآفتاب فقط مخصوص زمان تابستان و فصل گرما نیست. اهمیت استفاده از ضدآفتاب در زمستان به اندازه تابستان مهم بوده و غیرقابل چشم پوشی است.

طبق امار ۲۰ درصد افرادی که به سرطان پوست مبتلا می شوند در فصل زمستان از ضدآفتاب استفاده نکرده اند. در فصل سرد و زمستان علاوه بر اشعه مضر خورشید، سرمای هوا نیز می تواند تاثیرات منفی بر روی پوست بجا بگذارد. برخی از افراد حتی در منزل هم از ضدآفتاب استفاده می کنند، زیرا پرتوهای خورشید از راه پنجره و در به درون خانه وارد می شوند و تاثیرات نامطلوبی برجای خواهند گذاشت.

بطورکلی ضدآفتاب ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند: موضعی و سیستمیک. کرم های ضدآفتاب موضعی نیز به دو گروه مواد آلی و غیرآلی تقسیم می شوند.

ما در فروشگاه اینترنتی چاپار آنلاین خانواده فرانسوی و پرطرفدار لوسل را بهترین ضدآفتاب می دانیم:

محافظت قوی از پوست در برابر آفتاب

Spf ضدآفتاب به چه معناست؟

Spf میزان محافظت ضدآفتاب در برابر اشعه خورشیدی است. طبیعی است که هرچه این عدد بالا برود، محافظت هم افزایش پیدا می کند.

۱.spf15: این ضدآفتاب ها می توانند ۱۵/۱ اشعه خورشید را دفع کنند.

۲.spf30: این ضدآفتاب می تواند ۹۷ درصد اشعه خورشیدی را دفع کنند.

۳.spf50: این نوع ضدافتاب بیشترین محافظت را داشته است و ۹۸درصد اشعه مضر خورشیدی را دفع می کند.

میان گزینه ۲و۳ تفاوت چندانی به چشم نمی خورد و در ویژگی های جزئی با یکدیگر متفاوتند. اگر در مقابل آفتاب زیاد قرار می گیرد بهتر است از spf30  و ۵۰ استفاده کنید.

محافظت قوی از پوست در برابر آفتاب

روش استفاده از بهترین ضدآفتاب چگونه است؟

برای اینکه ضدآفتاب بیشترین تاثیر را داشته باشد باید بصورت صحیح از آن استفاده کرد. ابتدا صورتتان را با شوینده مناسب بشویید تا آلودگی ها پاک شود. برای صورت به اندازه دو بند انگشت ضدآفتاب لازم است، این میزان با توجه به بزرگی صورت می تواند کم یا زیاد شود. برای پخش کردن کرم سعی کنید از یک یا دو بند انگشت استفاده کنید تا میزان زیادی از ضدآفتاب جذب انگشت نشود.

دقت کنید که ضدآفتاب را بصورت کامل روی گردن و صورتتان پخش کنید. محافظت ضدآفتاب پس از مالیدن روی پوست بعد از ۲۰ دقیقه آغاز می شود، پس سعی کنید پیش از خروج از منزل اقدامات بالا را انجام دهید.

ضدآفتاب ایرانی بخریم یا ضدآفتاب خارجی؟

شاید این سوال در زمان خرید ضدآفتاب برایتان پیش بیاید. برای خرید بهترین ضدآفتاب به خارجی یا ایرانی بودن آن دقت نکنید، بلکه سعی کنید spf آن را بسنجید.

توصیه ما به شما خرید ضدآفتاب متناسب با بودجه مالی تان است، زیرا در استفاده ضدآفتاب نباید خسیس بود و دو بند انگشت را باید حتما استفاده کرد تا بخوبی از پوستمان مراقبت شود.

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *