افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شناخت روغن زیتون اصل و تقلبی

شناخت روغن زیتون اصل و تقلبی

  • مطالعات نشان داده است که روغن زیتون می تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون و افزایش فشار خون شود و بدن را در مقابل بیماری های قلبی و عروقی و همچنین فشار خون محافظت می کند. گنجاندن روغن زیتون به رژیم غذایی می تواند نقش زیادی در سلامتی بدن انسان داشته باشد.

 

 

روغن زیتون یکی از اصلی ترین مواد غذایی در رژیم مدیترانه ای به شمار می رود. خوشبختانه خیلی از افراد جامعه به سمت استفاده از این روغن سالم روی آورده اند. اگر بخواهیم فواید روغن زیتون را بنویسیم یک لیست بلند و بالا تهیه می شود. روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین به خصوص ویتامین K و E و دارای اسیدهای چرب مفید مانند امگا ۴ و امگا ۶ است. این روغن دارای آنتی اکسیدان هایی که برای مبارزه با انواع بیماری ها در بدن از جمله عفونت ها و بیماری های التهابی و جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL خون مفید می باشد. مطالعات نشان داده است که روغن زیتون می تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون و افزایش فشار خون شود و بدن را در مقابل بیماری های قلبی و عروقی و همچنین فشار خون محافظت می کند. گنجاندن روغن زیتون به رژیم غذایی می تواند نقش زیادی در سلامتی بدن انسان داشته باشد.

اما یک مشکل بزرگ با روغن زیتون وجود دارد و آن این است که اکثر روغن های زیتون موجود در فروشگاه ها اصل نیستند. این روغن های به اصطلاح زیتون یا با مواد شیمیایی و یا با روغن های ارزان قیمت رقیق شده اند. بنابراین با خرید روغن زیتون اصل سلامتی را برای خود و خانواده تان به ارمغان بیاورید.

زیتون ها پس از شستشو برای خرد شدن و فشرده سازی به یک آسیاب منتقل شده و روغن گیری می شوند. پس از اینکه روغن زیتون گرفته شد با دیگر روغن های ارزان قیمت رقیق می شود. برای اینکه طعم و عطر روغن خیلی مشخص نباشد از دیگر روغن های گیاهی ارزان استفاده می شود و برای اینکه رنگ روغن به دست آمده مانند روغن زیتون شود از کلروفیل استفاده می کنند. اکثر روغن هایی که در فروشگاه ها وجود دارند ناخاص هستند.

براساس گزارش مرکز زیتون دیویس و با مطالعه بر روی ۱۸۶ برند مختلف روغن زیتون در فروشگاه های ایالات متحده، ۶۹ درصد از روغن های زیتون موجود تقلبی بوده اند!

چگونه روغن زیتون خالص خریداری کنیم؟

تنها راهی که می توانید مطمئن شوید روغنی که خریداری می کنید اصل و خالص است این است که آن را از کسانی که اطمینان دارید خریداری کنید. بسیاری از پرورش دهندگان زیتون روغن آن را نیز می فروشند. بنابراین احتمال ترکیب و استخراج آن با مواد شیمیایی کمتر است.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *