افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعاتی در مورد کاربرد عینک فوکوس خودکار

  • این عینک در حال حاضر بزرگ و ضخیم است؛ اما قابلیت کاهش اندازه و ضخامت آن وجود دارد، تا حدی که آن‌را در بازار قابل رقابت کند. این عینک می‌تواند مشکل افراد دوربین و نزدیک‌بین را که مجبور به حمل دو عینک هستند یا کسانی را فاصله کانونی چشمشان تغییر می‌کند، را حل کند.

 

مهندسان دانشگاه یوتا یک عینک با لنز قابل تنظیم ساخته‌اند، که به طور اتوماتیک می‌تواند روی اشیاء فوکوس کند و این فوکوس بستگی به این دارد که چه شیئی در مقابلش قرار می‌گیرد. این لنز از یک غشاء انعطاف‌پذیر حاوی گلسیرین مایع تشکیل شده است. مکانسیمی برای این لنز طراحی شده است که با باطری کار می‌کندو باعث حرکت غشاء‌های لنز در ارتباط با هم می‌شود. این حرکت باعث تغییر در شکل لنز و در نتیجه تغییر در فاصله کانونی آن می‌شود.

برای این‌که این لنز به معنای واقعی قابلیت واکنش و تغییر فاصله کانونی داشته باشد، یک سنسور فاصله سنج مادون قرمز در این لنز کار گذاشته‌اند. این سنسور به طورمدام فاصله نزدیک‌ترین اشیاء را اندازه می‌گیرد و لنز بر اساس این اندازه‌گیری‌ها به طور خودکار تنظیم می‌شود.

این عینک در حال حاضر بزرگ و ضخیم است؛ اما قابلیت کاهش اندازه و ضخامت آن وجود دارد، تا حدی که آن‌را در بازار قابل رقابت کند. این عینک می‌تواند مشکل افراد دوربین و نزدیک‌بین را که مجبور به حمل دو عینک هستند یا کسانی را فاصله کانونی چشمشان تغییر می‌کند، را حل کند

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *