افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مزایا و معایب افزایش کلسترول خوب

download (2)

  • یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «قبلا این باور وجود داشت که افزایش میزان کلسترول خوب بسیار مؤثر است. ارتباط بین افزایش میزان HDL و مرگ زودهنگام به واقع مقوله‌ای دور از انتظار بود».

مقدار زیاد از یک چیز خوب همیشه نشانه این نیست که روی سلامت‌تان تأثیر بهتری خواهد داشت. محققان ثابت کرده‌اند که میزان زیادی از لیپوپروتئین کلسترول با چگالی بالا (HDL) – که اغلب آن را به نام «کلسترول خوب» می‌شناسند و تأثیر زیادی در کاهش خطر سکته مغزی و حمله قلبی ایفا می‌کند – می‌تواند به اندازه میزان کم آن خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد.
تحقیقات نشان می‌دهد کلسترول HDL در سطح متعادل باعث افزایش طول عمر خواهد شد. یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «قبلا این باور وجود داشت که افزایش میزان کلسترول خوب بسیار مؤثر است. ارتباط بین افزایش میزان HDL و مرگ زودهنگام به واقع مقوله‌ای دور از انتظار بود».
همانطور که می‌دانید کلسترول ماده‌ای چرب است که در خون وجود دارد و می‌تواند باعث تنگ و مسدود شدن رگ‌های قلب و در نهایت منجر به بیماری قلبی‌عروقی و سکته مغزی شود. به مدت چند سال این باور وجود داشت که کلسترول HDL باعث از بین رفتن جرم‌هایی می‌شود که به ایجاد کلسترول بد در سرخرگ‌ها می‌انجامد.
در این تحقیق محققان عملکرد کلیه و کلسترول HDL را در بیش از ۱.۷ میلیون نفر سرباز بازنشسته (یا کهنه‌سرباز) از اکتبر ۲۰۰۳ تا سپتامبر ۲۰۰۴ مورد بررسی قرار دادند. سپس آمار مربوط به آنها را تا سپتامبر ۲۰۱۳ تحت نظارت داشتند. آنها ثابت کردند که هم میزان بالا و هم میزان پایین کلسترول HDL با افزایش خطر مرگ و میر در بین افراد شرکت‌کننده‌ با سطوح مختلفی از کارکرد کلیه ارتباط نزدیکی داشت. در واقع میزان زیاد و یا میزان کم HDL هر دو ارتباط نزدیکی با خطر مرگ و میر دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *