جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



غذای رژیمی درست کنید (املت قارچ)

املت

امروز قصد داریم یک غذای سالم و رژیمی و در عین حال خوشمزه و راحت را آموزش دهیم.این غذا املت قارچ نام دارد امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد اولیه :
تخم‌مرغ (زرده و سفیده جدا) ۴عدد
نمک یک‌ چهارم قاشق غذاخوری
شیر (کم چرب) ۲ قاشق غذاخوری
پنیر فتا (رنده شده) ۴۰ گرم
فلفل سیاه یک‌ چهارم قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پوره‌ گوجه فرنگی ۱۰۰ گرم
کدو سبز (خردشده) ۵۰ گرم
قارچ ورقه‌ای (خرد شده) ۵۰ گرم
آبلیموی تازه به مقدار لازم

 

روش تهیه :
جهت تهیه املت قارچ و سبزی ابتدا سفیده‌های تخم‌مرغ و نمک را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آنگاه زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شیر، پنیر فتا و فلفل سیاه مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا حجمش دو برابر شود. حالا قالبی را به قطر ۲۵ سانتیمتر، با روغن زیتون چرب کنید و مایه فراهم کرده را در آن بریزید و با حرارت ملایم بپزید تا تخم‌مرغ ببندد.
سپس املت را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتیگراد، بگذارید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه املت را بپزید تا طلایی رنگ شود. اکنون پوره‌ گوجه فرنگی، کدو و قارچ را به مدت ۱۰ دقیقه، بپزید.
حالا املت را در ظرف مناسبی بگذارید، یک نیمه از املت را روی نیمه دیگر آن برگردانید و مخلوط سبزی را رویش بریزید و همراه با آبلیموی تازه میل کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)