جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



مردان با مصرف ماهی از زوال عقل پیشگیری کنند

طبخ-ماهی-سالمون

 

  • متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه ۲۲ گرم ماهی مصرف کنند ۶۰ درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

مصرف ماهی برای سلامت آقایان بسیار حائز اهمیت است و می تواند ریسک ابتلای آن ها را به عارضه های مختلف زوال عقل کاهش دهد توصیه می کنیم از مصرف خوراکی های حاوی روغن ماهی غافل نشوید و از این ماده غذایی بیشتر استفاده کنید اسید های چرب امگا۳ برای سلامتی تان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند

متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه ۲۲ گرم ماهی مصرف کنند ۶۰ درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

،دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی ، اظهار کرد: مصرف روزانه ۳۰ تا ۶۰ گرم ماهی به ویژه از نوع سالمون، ساردین و هرینگ توصیه می‌شود.

وی افزود: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ انتقال پیام‌های عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یک سلول به دیگری را تسهیل می‌کند.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه یادآور شد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه ۲۲ گرم ماهی مصرف کنند ۶۰ درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

درستی عنوان کرد: هم‌چنین کودکانی که امگا۳ کافی دریافت نکرده باشند ضریب هوشی کمتری دارند. هگزا انوئیک اسید (DHA) یکی از انواع اسیدهای چرب امگا۳ است که موجب بهبود سرعت، قدرت و کارایی مغز و حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی اظهار کرد: به افرادی که ماهی مصرف نمی‌کنند توصیه می‌شود روزانه یک کپسول امگا۳ که حداقل ۶۵۰ میلی گرم الی ۱ گرم از این نوع چربی را در خود دارد، مصرف کنند.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)