جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



محافظت از پوست با این رژیم غذایی

148327422_1_B

می خواهید پوستی جذاب و همیشه شاداب داشته باشید در این جا شما را با این شیوه محافظت از پوست با این رژیم غذایی آشنا می کنیم همراه ما باشید .

روغن زیتون
گروهی از محققان در سال ۲۰۱۲ به بررسی رژیم غذایی حدود ۱۲۰۰ زن پرداخته و دریافتند که مصرف بالای روغن زیتون (بیش از ۸.۴ گرم یا ۲ قاشق چای‌خوری در روز) به میزان ۳۱٪ از شدت علائم پیری می‌کاهد. این کاهش در افرادی که کمتر از ۳.۸ گرم (حدود ۱ قاشق چای‌خوری) در روز روغن زیتون مصرف می‌کردند، به مراتب کمتر بود. روغن زیتون در مقایسه با سایر روغن‌ها از قبیل روغن آفتاب‌گردان و بادام‌زمینی تاثیر بیشتری دارد. چرا؟ ۷۵٪ از چربی‌های موجود در روغن زیتون، اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که نقش بسزایی در ارتقای کیفیت پوست ایفا می‌کنند. پلی‌فنول‌های موجود در روغن زیتون نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از صدمات رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند.
گوجه فرنگی
بر اساس تحقیقات محققان انگلیسی در سال ۲۰۰۸، افرادی که در روز ۵ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون می‌خوردند، در مقایسه با کسانی که علاقه‌ای به مصرف رب و روغن زیتون ندارند، کمتر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. لیکوپن (که به وفور در گوجه فرنگی و گوجه‌های فرآوری‌شده یافت می‌شود) خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و SPF (فاکتور محافظت از نور خورشید) طبیعی پوست را افزایش می‌دهد.
شکلات تلخ
شیرینی موجود در فلاونول کاکائو خواص آنتی اکسیدانی داشته و باعث مرطوب نگه داشتن پوست و بهبود گردش خون در سطوح مختلف می‌شود. زنانی که از نوشیدنی‌های کاکائویی با فلاونول زیاد استفاده می‌کنند، در مقایسه با سایر زنان کمتر دچار اختلالات پوستی می‌شوند.

 

پزکشین : محافظت از پوست با این رژیم غذایی

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)