جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه فلافل رژیمی

f1

امروز قصد داریم طرز تهیه یک فلافل خوشمزه رژیمی را به شما عزیزان آموزش دهیم امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن ان لذت ببرید

مواد لازم :

 کنسرو نخود یک قوطی
 پیاز یک عدد
 سیر سه حبه
 پودر زیره یک هشتم ق چ
 پودر تخم گشنیز یک چهارم ق چ
گشنیزربع لیوان
جعفریربع لیوان
فلفل قرمزبه مقدار زیاد
روغن زیتونبرای چرب کردن

طرز تهیه :
فر رو روی ۲۱۰ درجه سانتی گراد قرار میدیم.
کنسرو نخود رو آبکش میکنیم و نخودها رو توی بلندر میریزیم.
پیاز و جعفری و گشنیز و سیر و زیره و تخم گشنیز و فلفل رو اضافه میکنیم.
میزان فلفلش بستگی به تحملتون داره هر چی بیشتر بهتر!
با بلندر چند پالس میزنیم تا حدی که مواد خورد بشه. در صورت نیاز چند بار با قاشق هم میزنیم و باز پالس میزنیم .
نیازی نیست که له و خمیری بشه .
من توصیه نمیکنم که توش نمک بریزید چون کنسرو نخود خودش نمک داره اما بچشید اگر نیاز بود بهش نمک اضافه کنید .
روی سینی فر کاغذ روغنی بندازید و چربش کنید .
فلافل ها رو با کمی فاصله توی سینی قرار بدید .
من از قالب فلافل استفاده کردم. اما شما اگر مایلید که فلافلهای کپلی داشته باشید حتما فلافل ها رو به شکل توپ در بیارید. (برای اینکه یک اندازه باشن میتونید از آیسکریم اسکوپ استفاده کنید)
روی فلافلها روغن بمالید و سینی رو توی فر قرار بدید به مدت ۲۰ دقیقه.

بعد سینی رو بیرون بیارید و فلافلها رو وارونه کنید و دوباره بذارید توی فر به مدت یک ربع تا پشتش هم طلایی شه.
کاورش ترد میشه و مغزش پوک. اگر میخواید مغزش نرم باشه باید کپل بگیریدشون .
از یه غذای رژیمی نباید توقع زیادی داشت اما به نسبت سریع و بی دردسر بودنش طعم خوبی داره. مخصوصا اینکه اینقدر تند و تیز باشه که نفهمیم داریم چی میخوریم! اصلا فلسفه فلافل به همینه مگه نه؟!

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)