جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



شیوه تغذیه مناسب در ماه رمضان

47703_439

  • دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، عنوان کرد: یک خوراکی مختصر نظیر نان و پنیر به همراه یک شیرینی با کربوهیدرات پیچیده مانند خرما و یا سوپ سبک به همراه یک نوشیدنی گرم یا ولرم بهترین گزینه برای شروع افطار است.

 

خوررد و خوراک شما در ماه رمضان بسیار مهم است در فاصله افطار تا سحر باید هشت لیوان آب میل کنید و از مصرف شیرینی جات و غذاهای پرچرب و سنگین پرهیز کنید

در هنگام افطار از خوردن نوشیدنی های خنک یا داغ پرهیز کنید.

:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، با بیان اینکه باید وعده افطاری و شام با فاصله نیم ساعت صرف شود، عنوان کرد: پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می‌تواند موجبات افزایش وزن پس از ماه مبارک را فراهم سازد.،دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، عنوان کرد: یک خوراکی مختصر نظیر نان و پنیر به همراه یک شیرینی با کربوهیدرات پیچیده مانند خرما و یا سوپ سبک به همراه یک نوشیدنی گرم یا ولرم بهترین گزینه برای شروع افطار است.

وی افزود: نوشیدن مفرط آب و یا مصرف مواد قندی ساده نظیر زولبیا بامیه به مقدار زیاد در این وعده موجب بروز سوء هاضمه و نیز افت مجدد قندخون به دنبال بالا رفتن سریع آن شده و منجر به افت فشار خون، بی‌حالی، تعریق و حالت ناخوشایند می­‌شود.

هاشمی با بیان اینکه توصیه می‌شود افطاری و شام در دو وعده جداگانه و با فاصله نیم ساعته صرف شود، عنوان کرد: پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می‌تواند موجبات افزایش وزن پس از ماه مبارک را فراهم سازد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، در ادامه یادآور شد: مصرف میوه‌ها نیز برای تامین نیازهای تغذیه‌ای به عنوان وعده پس از شام توصیه می­‌شود، همچنین فاصله شام تا سحر زمان مناسبی برای تامین آب بدن است.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: روزه‌داران باید توجه داشته باشند که نوشیدن مقادیر زیاد آب در وعده سحر به رفع تشنگی طی روز کمکی نمی­‌کند و همچنین می‌تواند مشکلات گوارشی برای فرد ایجاد کند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)