جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



رژیم چاقی ویژه افرادی که قصد چاق شدن دارند

رژیم چاقی ویژه افرادی که قصد چاق شدن دارند

download (6)

خیلی لاغر هستید و می خواهید چاق شوید تا اندامی زیباتر داشته باشید در این جا به بیان رژیم چاقی ویژه افرادی که قصد چاق شدن دارند و معرفی مواد خوراکی پرکالری می پردازیم با ما همراه باشید .

در فرهنگی با وسواس لاغری شاید عجیب باشد که روی ترازو بروی و امیدوار باشی شماره های بالا بروند. اگر خانمی هستید لاغر و با سرعت متابولیزم بالا اضافه کردن وزن میتواند بسیار دشوار باشد. غلبه بر استعداد ژنتیکی به لاغری سخت است. پس باید انتظارات خود را واقع گرایانه در نظر بگیرید. درباره انتظاراتی که دارید با پزشک خود صحبت کنید. سپس با کمک او برنامه غذایی را پایه ریزی کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را شامل شود.

مرحله اول

لبنیات بیشتری میل کنید. برای میان وعده از ماست، پنیر، پودینگ و بستنی استفاده کنید. به تمام وعده های خود پنیر اضافه کنید. برای مثال میتوانید به سیب زمینی خود کمی پنیر پیتزا یا دیگر انواع پنیر را اضافه کنید. روی ساندویچ خود پنیر بگذارید میتوانید از پنیر موزارلا استفاده کنید.

مرحله دوم

چربی های سالم را وارد وعده های اصلی و میان وعده ها کنید. کره ی بادام زمینی را روی سیب، موز و کراکر های سبوس دار بمالید و میل کنید. نان خود را آغشته به روغن زیتون کنید، میتوانید از سس هایی که بر پایه روغن زیتون هستند روی سیب زمینی، ساندویچ و سالاد خود استفاده کنید.

مرحله سوم

نوشیدنی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. به جای آب از آبمیوه ی ۱۰۰ درصد طبیعی یا شیر استفاده کنید. برای خود یک اسموتی با ماست پرچرب و میوه های تازه درست کنید. میتوانید به آب میوه های خود پودر پروتئین نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی شروع به خوردن یک وعده میکنید، با استراتژی این کار را انجام دهید. قبل از اینکه معده پر شود غذاهای پرکالری را میل کنید. برای مثال صبحانه را بهتر است با تخم مرغ شروع کنید و با غلات صبحانه به پایان برسانید البته اگر هنوز گرسنه بودید.

مرحله پنجم

فعال شوید. با اینکه باید برای جبران ورزش بیشتر غذا بخورید، ولی ورزش هم برای سلامتتان مفید است و هم باعث میشود اشتهای بیشتری به خوردن پیدا کنید. ورزش های قدرتی راهی خوب برای اضافه کردن وزن توسط عضلات است، میتوانید در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید یا خود در خانه تمرینات قدرتی انجام دهید. ورزش های هوازی را هم فراموش نکنید و سعی کنید هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

پزشکین : رژیم چاقی ویژه افرادی که قصد چاق شدن دارند

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)