افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های تغذیه مناسب برای مبتلایان به مشکلات کیسه صفرا

توصیه های تغذیه مناسب برای مبتلایان به مشکلات کیسه صفرا

796139a43af5c9b60bf831b468a9c111

دانستنی های پزشکی درباره بیماران مبتلا به کیسه صفرا بخوانید در این جا توصیه های تغذیه مناسب برای مبتلایان به مشکلات کیسه صفرا و رژیم های مناسب این بیماران .

کاهش مشکلات صفراوی با رژیم لاغری

سنگ کیسه صفرا در زنان ۲ برابر مردان دیده می‌شود و البته آن‌هایی که سابقه خانوادگی و بالای ۴۰ سال سن دارند و به اضافه‌وزن و چاقی مبتلا هستند، بیش از دیگران مستعد ابتلا به این مشکل هستند بنابراین اولین نکته‌ای که باید برای پیشگیری و بهبود سنگ کیسه صفرا به آن توجه کرد، رفع اضافه‌وزن و چاقی است.
کاهش مشکلات صفراوی با مصرف چربی کمتر

افرادی که از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی حیوانی پیروی می‌کنند، احتمال زیادی دارد که به این مشکل مبتلا شوند بنابراین محدود کردن چربی‌های حیوانی در برنامه غذایی می‌تواند هم اقدامی پیشگیرانه باشد و هم بهبوددهنده. بهتر است مصرف مواد غذایی منبع کلسترول مانند میگو، تخم‌مرغ و دل و جگر را به حداقل برسانید.
میوه سبزی برای کاهش مشکلات صفراوی

این گروه از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و دریافت فیبر می‌تواند بهبوددهنده وضعیت بیماری باشد. در روز حداقل ۵ واحد میوه و سبزی تازه میل کنید.
کاهش مشکلات صفراوی با غلات

می‌توانید صبحانه‌تان را با نان سبوس‌دار بخورید و در وعده‌های اصلی، برنج قهوه‌ای بگنجانید.
گوشت فید برای کاهش مشکلات صفراوی

اگر می‌خواهید گوشت بخورید، حتماً گوشت‌های لخم بدون هیچ‌گونه چربی مرئی را انتخاب و بیشتر از گوشت سفید به خصوص مرغ و ماهی استفاده کنید.
لبنیاتتان کم‌چرب باشد: برای بهبود وضعیتتان، شیر و ماست کم‌چرب را انتخاب و هر روز مقداری از آن را میل کنید. از مصرف محصولات لبنی پرچرب مانند کره، پنیر و حتی بستنی خودداری کنید.
پرهیز از سرخ کردنی ها برای درمان مشکلات صفراوی

چون این غذاها سرشار از چربی هستند و بهتر است در این شرایط میزان مصرف چربی‌ها و روغن‌ها محدود شود. مثلاً می‌توانید به جای خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده، انواع تنوری آن را میل کنید یا اینکه آن را نیم‌پز و در کمی روغن فقط گریل کنید.
حذف شیرینی جات از برنامه غذایی برای درمان مشکلات صفراوی

بهتر است مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های ساده و تصفیه‌شده را به حداقل برسانید.
روغن مایع و مشکلات صفراوی

روش‌های پختی نظیر آب‌پز کردن، تنوری و گریل کردن و البته تهیه غذاها به صورت خوراک و خورش (که در آن‌ها از مواد غذایی سرخ‌شده استفاده نشده باشد)، از روش‌های مناسبی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه انواع غذاها استفاده کنید.

از آنجا که اسیدهای چرب ترانس موجود در روغن‌های گیاهی باعث تشدید مشکلات کیسه صفرا خواهند شد، هنگام خریدن روغن مایع روی بسته‌بندی‌شان را بخوانید و محصولی را تهیه کنید که میزان اسیدهای چرب ترانس آن صفر باشد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *