افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کودکان دچار ضایعات حرکتی برای یک زندگی عادی چه نیازهایی دارند ؟

 

  • مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از این کودکان به دلیل ایجاد عارضه خفیف‌تر الگوهای لازم را کسب کردند، اما آموزش‌های کافی را دریافت نکرده و فعالیت‌های روزمره خود را به شکل درستی انجام نمی‌دهند که در این موارد با آموزش و اصلاح الگوهای نادرست خدمات توانبخشی ارائه می‌شود.

 

مدیرکل توانبخشی هلال‌ احمر گفت: کودکان دچار ضایعات حرکتی ممکن است به درمان کامل نرسند ولی از نظر ذهنی با فرد عادی برابری می‌کنند که به‌همین منظور نیازهای توانبخشی خاص مانند آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای تحصیل نیاز دارند.

 

 

پیمان پیشگاهی در گفت‌وگو با بی باک، در مورد ارائه خدمات توانبخشی حرکتی به اطفال در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر، اظهار داشت: در ارتباط با کودکانی که قبل از دو سالگی دچار انواع ضایعات حرکتی می‌شوند، به دلیل تغییراتی که در کسب الگوهای رشدی و تکاملی آنها ایجاد شده است، نیاز بیشتری به ارائه خدمات جامع و کامل احساس می‌شود.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: این کودکان به‌علت از دست دادن بخشی از سلول‌های مغزی در اثر تب بالا، تشنج، ضربه مغزی و همچنین بروز مشکلات مختلف در حین زایمان دچار مشکلات حسی- حرکتی شده‌ و الگوهای رشدی را دریافت نکردند و همین امر منجر به ایجاد اختلال در روند کسب الگوهای رشدی و گاهی ذهنی می‌شود.

پیشگاهی با اشاره به اینکه آموزش الگوهای رشدی و تکاملی در زمان طلایی ضرورت دارد، تاکید کرد: تمامی آموزش‌ها و تمرینات لازم برای کسب الگوهای رشدی به کودکان ارائه و با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند بازآموزی‌های حسی و حرکتی، پردازش و یکپارچگی حسی و غیره از ابتلا به مشکلات ثانویه جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه به مراجعه دیرهنگام برخی خانواده‌ها و در زمانی کودکشان فرصت دریافت و کسب الگوهای حرکتی را از دست داده است، اشاره کرد و افزود: این کودکان ممکن است به درمان و بهبودی کامل نرسند ولی از لحاظ ذهنی به یک فرد عادی برابری خواهند داشت که به همین منظور نیازهای توانبخشی خاص مانند آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای تحصیل و ورود آنها به جامعه برآورده خواهد شد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت کنند.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از این کودکان به دلیل ایجاد عارضه خفیف‌تر الگوهای لازم را کسب کردند، اما آموزش‌های کافی را دریافت نکرده و فعالیت‌های روزمره خود را به شکل درستی انجام نمی‌دهند که در این موارد با آموزش و اصلاح الگوهای نادرست خدمات توانبخشی ارائه می‌شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *